Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kkedk1

Scenic III phII Scenic III - który silnik lepszy? A może inne auto

Recommended Posts

Na razie jeżdżę Scenikiem II 1.6 16V z 2008r, ale uznałem, że nadszedł czas na wymianę.
Myślałem o róznych autach, ale najprawdopodobniej pozostanę wierny marce i kupię Scenika III.
Myślałem o wydaniu jakichś 40tys (max 43).
Nie wiem tylko jaki silnik wziąć pod uwagę.
Na stronie http://motobenzyna.pl/samochody/373-renault-scenic.html
podają, że dostępne są 1.2 16V TCe H5Ft (wersje od 110 KM, 115 KM i 130 KM) i 1.4 16V TCe H4Jt (130 KM).
Niestety, obie oznaczone są jako "niezalecane do instalacji LPG" - a biorę pod uwagę taką możliwość.
Poza tym przy 1.2 Tce jako lista wad widnieje:
wysoki koszt serwisu
awarie turbosprężarki
awarie intercoolera
awarie cewki zapłonowej

Jak to jest w praktyce z tymi silnikami?
Ktoś ma, może coś powiedzieć?
Zauważyłem, że Scenika z 1.4 TCe właściwie nie ma w sprzedaży.
Jak jest z dynamiką tych silników? Mój 1.6. 16V z 2008 jest właściwie niezawodny, ale wyprzedzanie czy jazda pod górę z obciążeniem to dla niego wysiłek i wyraźnie czuć, że brak mu "kopa".

Diesla nie chcę - jednego miałem i co się z EGR-em naużerałem, to moje. Wiem, że dzisiejsze diesle są inne, ale ja jeżdżę mało (20 km dziennie po mieście, 2 razy w roku dłuższe wyjazdy) - akurat tyle, żeby zapchać DPFa.
Myślałem jeszcze o Kii Sportage, ale najpopularniejsza 1.6 GDI jest mułowata wg opinii użytkowników, a lepsze wersje silnikowe są dużo droższe.
Podoba mi się też Opel Mokka 1.4 Turbo, ale ma mniejszy bagażnik od Scenika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, kkedk1 napisał:

podają, że dostępne są 1.2 16V TCe H5Ft (wersje od 110 KM, 115 KM i 130 KM) i 1.4 16V TCe H4Jt (130 KM).
Niestety, obie oznaczone są jako "niezalecane do instalacji LPG"

Polecam z silnikiem 1,4 TCe ; Silnik do gazu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sam mam scenika 3 z silnikiem 1,6 16V 110KM. I powiem, że trochę jest za słaby jak dla tej budy. Ale wynika to według mnie ze skrzyni biegów. W megance II przy silniku 1,6 16V 113KM jeździł na jedynce 50 Km/h na drugim już 90Km/h do odcięcia, a w sceniku jest inna skrzynia i na jedynce tylko 45km/h, a na dwójce tylko 70km/h i odcięcie. Maksymalna prędkość scenika jaką miałem to 198km/h według licznika (według GPS było o 5km/h mniej) na 6 biegu. Na tempomacie nie pojechał więcej niż 160km/h na 6 biegu, chociaż było ustawione 198km/h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakiś podrasowany ten twój scenic. Megane z tym silnikiem jak kupowałem swoją nie pojechała więcej niż 175 a twój scenic 20 więcej ;).

I nie wiem jak rozumieć ten zapis o tempomacie. To wcześniej te prawie 200 to na jakim biegu jechałeś ?

 

 

ja od siebie polecam tylko diesla albo silnik z turbina. Scenic to duży wóz i potrzebuje do sprawnego poruszania się przynajmniej 200Nm momentu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak tempomat jest ustawiony na ok. 200km/h to nie pojedzie auto więcej niż 160km/h na 6 biegu. Po prostu nie ma siły się rozpędzić. Bez tempomatu normalnie osiąga na 6 biegu te 198km/h, tylko trzeba odpowiednio wachlować biegami. W wyciągu z homologacji wynika, że prędkość maksymalna dla mojego silnika jest 192km/h. więc tyle poleciał spokojnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej, ja też będę się rozglądał za Scenikiem 2013>, ale problem jest w tym że nie ma sensownych silników benzynowych.

Silnik 1,6 16V jest jak pisze @aston76 za słaby.

Silnik 1,2 tce lubi olej i jest bardziej awaryjny, ale za to lepiej buja tą gablotę.

Wiem że ostatnio jest nagonka na diesle, ale ja właśnie będę chyba szukał 1,6 dci lub 2,0 dci w manualnej skrzyni biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Lionel2000 ale za to 1,6 16V jest idioto odporny według mechaników. Ja swojego wyrwałem z 2013r. z przebiegiem 28tys. km. i nie narzekam.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

I to jest jego niepodważalna zaleta. 

Ja jednak dość dużo śmigam po trasie dlatego bardziej mi odpowiada coś mocniejszego.

Oglądałem już takiego Scenika 1,6 16V w wersji XMod był nawet z LPG, ale że tak powiem nie zaiskrzyło ...

Edytowano przez Lionel2000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem Mokke i nijak ma się do scenica 

Scenic to większe auto, rodzinne. Mokka jest dość wąska i krótka. Bagażnik bardzo mały 356 litrów, za to dużo schowków w środku, pełne gniazdko z tylu i świetny silnik 1.4 T, bardziej oszczędny niż renowski  1.2 T. 

Jednak ja bym wybrał scenica że względu na rozmiar. 

Mokka jest modna i droga, mocno trzyma cenę. Sprzedałem pol roku temu 4 letnia mokke za 56 000 zl z tym silnikiem.

Sportage jest większy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

@LTar

Sportage jest większa, ale większość w rozsądnej cenie to silnik 1.6 GDI. W powszechnej opinii za słaby do tego auta.

Edytowano przez kkedk1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu płacić za modnego SUVa bo te samochody nijak mają się do swojej ceny. 

MiniVan - też jest wyższa pozycja za kierownicą i mają inne zalety, duży bagażnik, sporo miejsca w środku i cena. Te auta nie są modne, jest szeroki wybór, w dobrej cenie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, LTar napisał:

Nie papuguj.

 

Niby wiem, mam Scenika, ale czegoś mi w nim brakuje - mocy.

Za Mokką przemawia fajny silnik 1.4 Turbo idealny do LPG, na minus za to mniejszy bagażnik (z którego w pełni korzystam tylko raz w roku).

Na minus nowszego Scenika - silnik: najlepszy byłby trwały, jak mój obecny 1.6 16V, ale żeby miał parametry jak np. 1.4 Turbo  (większy moment i moc).

Nieźle w teorii wygląda 1.5 dCi 110 KM, ale ma dwumasę i DPF.

Z jednej strony jest podobno bezobsługowy - dzięki dotryskowi DPF czyści się sam nawet przy miejskiej jeździe, ale z drugiej... jakoś nie mam do diesla przekonania.

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Silnik 1.4 T jest jedną z najgorszych opcji do gazu:

https://mokkaforum.pl/topic/515-mokka-14tlpg-i-koszmar-nie-przełączania-się-na-lpg-przy-zimnym-silniku/?tab=comments#comment-8123

 

Są o tym całe wątki. Ten silnik ma ogromny problem z gazem. Co chwile się rozłącza, itd. 

ASO sobie kompletnie z tym nie radzi i to od kilku lat.

 

P.S. Lepiej kupić zafirę z 1.6T. 

 

Edytowano przez LTar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientowałem bo myślałem również nad Astrą 1.4 turbo zamiast Megane, silnik 1.4 jest akurat polecany do gazu, ma pośredni wtrysk i zawory regulowane hydraulicznie. Problemy są ale ze skrzynią biegów m32, co warto mieć z tyłu głowy. Wątek który wkleiłeś jest dobrym przykładem ile warte są dealerskie instalacje lpg i daje pewien obraz poziomu obsługi w autoryzowanych stacjach..

Co do tematu wątku czyli niedużego vana pod lpg to sprawdź Toyotę Verso. Sportage 1.6 GDi to nic ciekawego - wolnossący silnik z bezpośrednim wtryskiem czyli słabo jedzie i nie opłaca się go gazować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, jasiostasio napisał:

 Wątek który wkleiłeś jest dobrym przykładem ile warte są dealerskie instalacje lpg i daje pewien obraz poziomu obsługi w autoryzowanych stacjach..

[...]

Sportage 1.6 GDi to nic ciekawego - wolnossący silnik z bezpośrednim wtryskiem czyli słabo jedzie i nie opłaca się go gazować.

Czytałem już przedtem to, @LTar podał. Zanim zacząłem myśleć o 1.4 Turbo zasięgnąłem opinii "mojego" gazownika (naprawdę ogarnia temat, poleca go wielu ludzi i nikt, kto zakładał u niego gaz nie ma problemów z autem) i wiem, że ten silnik akurat do gazu się nadaje (w wersji A14NET).

Problemy ze skrzynią m32 występowały do któregoś roku, potem to poprawili.

Co do Twojej opinii o 1.6 GDI - nigdy tym nie jechałem, ale powszechne przekonanie jest właśnie takie - zbyt mułowaty do dużego auta (i gazowanie go jest bez sensu).

Myślę dalej.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...