Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic III - który silnik lepszy? A może inne auto


kkedk1

Rekomendowane odpowiedzi

Na razie jeżdżę Scenikiem II 1.6 16V z 2008r, ale uznałem, że nadszedł czas na wymianę.
Myślałem o róznych autach, ale najprawdopodobniej pozostanę wierny marce i kupię Scenika III.
Myślałem o wydaniu jakichś 40tys (max 43).
Nie wiem tylko jaki silnik wziąć pod uwagę.
Na stronie http://motobenzyna.pl/samochody/373-renault-scenic.html
podają, że dostępne są 1.2 16V TCe H5Ft (wersje od 110 KM, 115 KM i 130 KM) i 1.4 16V TCe H4Jt (130 KM).
Niestety, obie oznaczone są jako "niezalecane do instalacji LPG" - a biorę pod uwagę taką możliwość.
Poza tym przy 1.2 Tce jako lista wad widnieje:
wysoki koszt serwisu
awarie turbosprężarki
awarie intercoolera
awarie cewki zapłonowej

Jak to jest w praktyce z tymi silnikami?
Ktoś ma, może coś powiedzieć?
Zauważyłem, że Scenika z 1.4 TCe właściwie nie ma w sprzedaży.
Jak jest z dynamiką tych silników? Mój 1.6. 16V z 2008 jest właściwie niezawodny, ale wyprzedzanie czy jazda pod górę z obciążeniem to dla niego wysiłek i wyraźnie czuć, że brak mu "kopa".

Diesla nie chcę - jednego miałem i co się z EGR-em naużerałem, to moje. Wiem, że dzisiejsze diesle są inne, ale ja jeżdżę mało (20 km dziennie po mieście, 2 razy w roku dłuższe wyjazdy) - akurat tyle, żeby zapchać DPFa.
Myślałem jeszcze o Kii Sportage, ale najpopularniejsza 1.6 GDI jest mułowata wg opinii użytkowników, a lepsze wersje silnikowe są dużo droższe.
Podoba mi się też Opel Mokka 1.4 Turbo, ale ma mniejszy bagażnik od Scenika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 28.01.2019 o 12:20, kkedk1 napisał(a):

podają, że dostępne są 1.2 16V TCe H5Ft (wersje od 110 KM, 115 KM i 130 KM) i 1.4 16V TCe H4Jt (130 KM).
Niestety, obie oznaczone są jako "niezalecane do instalacji LPG"

Rozwiń  

Polecam z silnikiem 1,4 TCe ; Silnik do gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mam scenika 3 z silnikiem 1,6 16V 110KM. I powiem, że trochę jest za słaby jak dla tej budy. Ale wynika to według mnie ze skrzyni biegów. W megance II przy silniku 1,6 16V 113KM jeździł na jedynce 50 Km/h na drugim już 90Km/h do odcięcia, a w sceniku jest inna skrzynia i na jedynce tylko 45km/h, a na dwójce tylko 70km/h i odcięcie. Maksymalna prędkość scenika jaką miałem to 198km/h według licznika (według GPS było o 5km/h mniej) na 6 biegu. Na tempomacie nie pojechał więcej niż 160km/h na 6 biegu, chociaż było ustawione 198km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś podrasowany ten twój scenic. Megane z tym silnikiem jak kupowałem swoją nie pojechała więcej niż 175 a twój scenic 20 więcej ;).

I nie wiem jak rozumieć ten zapis o tempomacie. To wcześniej te prawie 200 to na jakim biegu jechałeś ?

 

 

ja od siebie polecam tylko diesla albo silnik z turbina. Scenic to duży wóz i potrzebuje do sprawnego poruszania się przynajmniej 200Nm momentu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tempomat jest ustawiony na ok. 200km/h to nie pojedzie auto więcej niż 160km/h na 6 biegu. Po prostu nie ma siły się rozpędzić. Bez tempomatu normalnie osiąga na 6 biegu te 198km/h, tylko trzeba odpowiednio wachlować biegami. W wyciągu z homologacji wynika, że prędkość maksymalna dla mojego silnika jest 192km/h. więc tyle poleciał spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, ja też będę się rozglądał za Scenikiem 2013>, ale problem jest w tym że nie ma sensownych silników benzynowych.

Silnik 1,6 16V jest jak pisze @aston76 za słaby.

Silnik 1,2 tce lubi olej i jest bardziej awaryjny, ale za to lepiej buja tą gablotę.

Wiem że ostatnio jest nagonka na diesle, ale ja właśnie będę chyba szukał 1,6 dci lub 2,0 dci w manualnej skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest jego niepodważalna zaleta. 

Ja jednak dość dużo śmigam po trasie dlatego bardziej mi odpowiada coś mocniejszego.

Oglądałem już takiego Scenika 1,6 16V w wersji XMod był nawet z LPG, ale że tak powiem nie zaiskrzyło ...

Edytowane przez Lionel2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Mokke i nijak ma się do scenica 

Scenic to większe auto, rodzinne. Mokka jest dość wąska i krótka. Bagażnik bardzo mały 356 litrów, za to dużo schowków w środku, pełne gniazdko z tylu i świetny silnik 1.4 T, bardziej oszczędny niż renowski  1.2 T. 

Jednak ja bym wybrał scenica że względu na rozmiar. 

Mokka jest modna i droga, mocno trzyma cenę. Sprzedałem pol roku temu 4 letnia mokke za 56 000 zl z tym silnikiem.

Sportage jest większy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu płacić za modnego SUVa bo te samochody nijak mają się do swojej ceny. 

MiniVan - też jest wyższa pozycja za kierownicą i mają inne zalety, duży bagażnik, sporo miejsca w środku i cena. Te auta nie są modne, jest szeroki wybór, w dobrej cenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 29.01.2019 o 08:34, LTar napisał(a):

Nie papuguj.

Rozwiń  

 

Niby wiem, mam Scenika, ale czegoś mi w nim brakuje - mocy.

Za Mokką przemawia fajny silnik 1.4 Turbo idealny do LPG, na minus za to mniejszy bagażnik (z którego w pełni korzystam tylko raz w roku).

Na minus nowszego Scenika - silnik: najlepszy byłby trwały, jak mój obecny 1.6 16V, ale żeby miał parametry jak np. 1.4 Turbo  (większy moment i moc).

Nieźle w teorii wygląda 1.5 dCi 110 KM, ale ma dwumasę i DPF.

Z jednej strony jest podobno bezobsługowy - dzięki dotryskowi DPF czyści się sam nawet przy miejskiej jeździe, ale z drugiej... jakoś nie mam do diesla przekonania.

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 1.4 T jest jedną z najgorszych opcji do gazu:

https://mokkaforum.pl/topic/515-mokka-14tlpg-i-koszmar-nie-przełączania-się-na-lpg-przy-zimnym-silniku/?tab=comments#comment-8123

 

Są o tym całe wątki. Ten silnik ma ogromny problem z gazem. Co chwile się rozłącza, itd. 

ASO sobie kompletnie z tym nie radzi i to od kilku lat.

 

P.S. Lepiej kupić zafirę z 1.6T. 

 

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientowałem bo myślałem również nad Astrą 1.4 turbo zamiast Megane, silnik 1.4 jest akurat polecany do gazu, ma pośredni wtrysk i zawory regulowane hydraulicznie. Problemy są ale ze skrzynią biegów m32, co warto mieć z tyłu głowy. Wątek który wkleiłeś jest dobrym przykładem ile warte są dealerskie instalacje lpg i daje pewien obraz poziomu obsługi w autoryzowanych stacjach..

Co do tematu wątku czyli niedużego vana pod lpg to sprawdź Toyotę Verso. Sportage 1.6 GDi to nic ciekawego - wolnossący silnik z bezpośrednim wtryskiem czyli słabo jedzie i nie opłaca się go gazować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 29.01.2019 o 17:03, jasiostasio napisał(a):

 Wątek który wkleiłeś jest dobrym przykładem ile warte są dealerskie instalacje lpg i daje pewien obraz poziomu obsługi w autoryzowanych stacjach..

[...]

Sportage 1.6 GDi to nic ciekawego - wolnossący silnik z bezpośrednim wtryskiem czyli słabo jedzie i nie opłaca się go gazować.

Rozwiń  

Czytałem już przedtem to, @LTar podał. Zanim zacząłem myśleć o 1.4 Turbo zasięgnąłem opinii "mojego" gazownika (naprawdę ogarnia temat, poleca go wielu ludzi i nikt, kto zakładał u niego gaz nie ma problemów z autem) i wiem, że ten silnik akurat do gazu się nadaje (w wersji A14NET).

Problemy ze skrzynią m32 występowały do któregoś roku, potem to poprawili.

Co do Twojej opinii o 1.6 GDI - nigdy tym nie jechałem, ale powszechne przekonanie jest właśnie takie - zbyt mułowaty do dużego auta (i gazowanie go jest bez sensu).

Myślę dalej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!