Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Horror pękła szyba przód po wymianie szyby hałas stukanie na piastach łożyskach straszne nawet wibracje auta.Telefon do mechanika w celu umówienia się na diagnozę ale pech mechanik z rodziną na feriach.Mówię o co chodzi a on do mnie niech pan zobaczy czy się koła na śrubach nie poluzowały w megankach II podobno to normalna przypadłość.Po jakimś czasie wychodzę i tak profilaktycznie sprawdzam śruby od kół i włosy mi dęba stanęły prawy tył śruby tak luźne że mogłem wszystkie ręką dokręcić około półtora obrotu wszystkie cztery, wyjmuje klucz i dokręcam zdziwienie okrutne następne koło podobnie ale prawy przód trochę mniej ale poluzowane pozostałe dobrze.to cała przyczyna hałasu i skrzypienia stukania a nawet wibracji powyżej 50 Km/godź. Piszę to tylko w formie ostrzeżenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę...pewnie były niechlujnie dokręcone przy jakichś ostatnich naprawach czy wymianach opon. Może jak na zimówki zmieniałeś, jeśli zmieniałeś, to wulkanizator się nie popisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła to metalowe obręcze na opony zimowe może masz rację partacz ale mimo wszystko wcześniej tego nie było i było ok.Przypuszczam że to zbieg okoliczności że to się działo po wymianie szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z szybą na pewno nie ma nic wspólnego :D Nie wiem, często sam naprawiam samochód i nierzadko muszę jakieś koło odkręcić z tego powodu i prędzej muszę stawać na kluczu, żeby śruby ruszyć, także wiesz :)

Z ciekawości, przednią szybę zmieniałeś? Jeśli tak to ile Cię to kosztowało szyba+wymiana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o szybę to chyba dość drogo to wyszło nie chciałem zakładać używanej a moja była solarna więc i taką chciałem założyli z tym że mieli w tej samej cenie solarna + wygłuszająca razem koszt 700 zł przy czym sama szyba firmy AGC ze stajni NordGlass 538 zł. reszta uszczelka i klejenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Solarna czyli ta atermiczna, to masz na myśli? Jeśli tak to z mojej perspektywy mega tanio. Ja się bujam od dawna z myślą o wymianie przedniej szyby dlatego, że jest paskudnie porysowana i za atermiczną do tego auta chcieli ponad tysiaka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to robiłem w Łodzi chciałem szybko bo zbliża się przegląd i praktycznie bez szukania taniej drożej bo blisko domu.Wcześniej miałem  Pilkington ale przy wymianie zaproponowali AGC robione podobno w Polsce.Producent jakoś od niedawna produkuje atermiczną + wygłuszająca nowa sama szyba w tym gdzie montowali 538 zł. ale nie jest to Pilkington .AGC to stajnia NordGlass.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sylwek54 napisał:

sprawdzam śruby od kół i włosy mi dęba stanęły prawy tył śruby tak luźne że mogłem wszystkie ręką dokręcić

Miałem kiedyś podobnie. Sam wymieniałem koła z letnich na zimowe i zawsze dokręcam wszystkie kluczem dynamometrycznym. Po tygodniu lewe przednie mi trzepie. Myślałem, że jedno pominąłem.

Stwierdziłem to zdarzenie po jeździe na sfrezowanej jezdni. Teraz dokręcam mocniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na początku myślałem o jakiejś o jakiejś używanej  ale jak zobaczyłem ceny za używane powyżej 200 zł. To myślę że dołożę a będzie nowa samochód też nie młody a w sumie jakość AGC aż tak nie odbiega jakością od innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, jabrze napisał:

zawsze dokręcam wszystkie kluczem dynamometrycznym.

To tu się zgodzę, ja zawsze dokręcam po prostu ile siły mam, korzystając z oryginalnego klucza, co by na drodze potem to odkręcić. Nie wiem jakim momentem dokręca wulkanizator, do którego jeżdżę, ale nigdy z czymś takim się nie spotkałem.

4 minuty temu, Sylwek54 napisał:

Ja na początku myślałem o jakiejś o jakiejś używanej

Wiesz, w sumie łatwiej podjąć decyzję, jak nie masz wyjścia, bo szyba pęknięta. W moim przypadku jest niefajnie przy jeździe pod słońce przez rysy, bo tak to szyba spoko, i nie widziało mi się wywalanie 1200-1500 zł na wymianę :)

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja co do kół to zmieniałem na zimę u mechanika i wydaję mi się że było dobrze w każdym razie spotkało to mnie po raz pierwszy chociaż posiadałem wiele samochodów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, droopy napisał:

ale nigdy z czymś takim się nie spotkałem.

Ja też nie - mając wiele samochodów i byłem pewien, że ze sklerozy nie dokręciłem. Teraz przed założeniem kołpaków powtarzam czynność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!