Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak reakcji lewego stopu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem w postaci braku stop w lewej tylnej lampie Renaty. Wciskając stop reaguje mi prawa lampa i trzeci stop w klapie.

Drugi żarnik w żarówce odpowiadający za postojówkę działa prawidłowo. Uprzedzając wątpliwości, wyeliminowałem temat żarówki.

Dla pewności kupiłem nowe 2 żarówki i naprzemiennie umieszczałem je w obu kloszach. Doginanie blaszek doprowadzających prąd też niczego nie dało.

Na pierwszy rzut oka nie widać, żeby jakikolwiek kabel był przecięty.

 

Czy jest możliwe żeby padł jakiś przekaźnik, ewentualnie coś nie tak z wkładem lampy? Nie skłaniam się do bezpiecznika, wydaje mi się, że gdyby to był bezpiecznik nie działał by żaden stop.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każde światło STOP ma osobne zasilanie z modułu komfortu w kabinie. Może trzeba sprawdzić błędy w UCH? Sprawdź miernikiem czy dochodzi napięcie do blaszki zasilającej żarówkę stop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A macie może jakiś schemat do tylnej lampy?

Przez pin przechodzą 4 kabelki, a obsługują dwie żarówki o trzech funkcjach (kierunek, postój, stop).

Każdy działa w innym momencie i chciałbym trochę lepiej zrozumieć co gdzie szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1- kolor łososiowy- kierunkowskaz

2- kolor biały - stop

3 -  wolny 

4 - niebieski - pozycyjne

5 - czarny - masa.

Do każdych świateł jest osobny schemat, wszystkie światła zasilane są z modułu komfortu (UCH) kabiny, nie ma do nich dedykowanych bezpieczników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wolnej chwili będę w takim wypadku testować. Tak samo jak nie ma dedykowanych bezpieczników, nie powinienem doszukiwać się przekaźnika od obwodu świateł?

Wszystko jest zasilone bezpośrednio z modułu w kabinie? Szukam ewentualnej innej przyczyny na wypadek gdyby przewód był sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zweryfikowałem miernikiem przewody i wkład lampy przez co ustaliłem, że prąd dociera do kostki, która teoretycznie przekazuje prąd dalej.

Wkład też ładnie podaje prąd do żarówek, co potwierdziłem sobie przekładając na krzyż wkład do drugiej lampy. Tam działały wszystkie funkcje włącznie ze stopem.

Co za tym idzie wytypowałem wtyk jako jedyne możliwe źródło problemów, gdyż czyszczenie też nie dało efektu.

 

Czy może orientujecie się, czy wtyk 5 pinowy SICMA (seria 1.5) będzie pasować?

Ewentualnie czy może znacie nr części jaki byłby dobrym zamiennikiem?

 

*EDIT*

ASO wypowiedziało mi się na temat tej części. Nie posiada ona osobnego numeru, jest składową całej wiązki, którą sprzedają za ok 2500PLN.

Dla Grandtoura nie ma też zestawu naprawczego, który natomiast jest dla HB za około 300PLN.

Jest to trochę dziwne bo koszt kostki na rynku to około 15PLN.

 

Załączam zdjęcia poglądowe.

IMG_20190306_193852.jpg

IMG_20190306_193900.jpg

Edytowane przez gmakowiecki
Nowe wiadomości
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Temat do zamknięcia, jednak mimo wszystko podrzucę rozwiązanie.

Okazało się, co oczywiście wyszło przypadkiem, że poprzedni właściciel oddał mi auto z akumulatorem 44Ah (sic!).

Wyszło to po roku użytkowania wraz z dodatkowym złowrogim komunikatem o usterce ładowania akumulatora - temat rozwojowy.

Po zamontowaniu aku 63Ah wszystkie światła zaczęły działać prawidłowo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie odłączenie akumulatora zresetowało moduł UCH i światło wróciło. Sama pojemność aku nie ma wpływu na działanie świateł. Podczas pracy silnika akumulator nie zasila świateł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Miałem to samo, tylko przestały działać obie lampy stop, została tylko trzecia. Po odłączeniu akumulatora wrócił tylko prawy stop, lewy dalej się nie świeci. Wiecie może co to może być? Czy lepiej się zgłosić do autoelektryka od razu? 

Samochód to Megane 3 Grandtour 2016 1,5 dci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!