Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z cewkami, dławienie


Dawid2017

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Mam taką przypadłość w Megane III 1.6 110km z 2010, że przy ryszaniu po nocy auto zamula jakby coś go trzymało i puszczało i tak co chwile aż przejadę około 300 metrów. Była nieszczelność w kolektorze i wymieniłem wszystkie uszczelki plus uszczelkę przepustnicy i była ona także czyszczona. Umyty został map sensor środkiem właśnie do map sensorów. Wymienione są świece z mniejszym skokiem bo mam LPG.

Po wymianie uszczelnień kolektora jest lepiej ale nie do końca... dodatkowo przy dodawaniu gazu słychać syk powietrza takie PSSSST i sprawdziłem, że dochodzi on z okolic 2 cewki (liczona od strony kierowcy). Wyciągnałem cewkę i zobaczyłem że jest chyba w mocno niepewnym stanie.

Pomóżcie proszę z diagnozą ... czy według Was taka cewka jest oki czy lepiej ją wymienić, dodam, że po ściśnięciu gumy nachodzącej na świece widać, że ma pęknięcia ale nie na wylot.

BE43AB58-F45D-497E-863E-BBA40B4E067F.jpeg

4A3F3669-E5F3-4681-B5F5-C6D44BE9AB93.jpeg

D78B3E74-EBFE-48E3-8072-27885878922B.jpeg

E963273E-5330-49C8-992B-C5655DD0128F.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nic z tych rzeczy, zapala na dotyk, czy -20 czy dodatnie temperatury.

po odpaleniu silnika obroty są poziomie 1100-1200 rpm później bo chwili schodzą do 900rpm i raczej tak zostają. Wydaje mi się, że rok temu były na poziomie około 750 rpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie obniżają się obroty do właściwych:

- Nieszczelność od wejścia przepustnicy do komór spalania ( kruszejące oringi czujnika mapa i czujnika temperatury powietrza - muszą być mocno wciśnięte, oraz uszczelka pod przepustnicą.

- uszkodzony elektrozawór sterujący kzfr

Obie przyczyny mają związek z podwyższonymi obrotami i dławieniem silnika.

Odrzucam podejrzenie uszkodzonej cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jeśli:

wymieniłem wszystkie oringi pod kolektorem na oryginały oraz oring przepustnicy oczywiście też oryginał to być może to elektrozawór kzfr bo map sensor ma dobre uszczelki, do sprawdzenia czujnik temperatury, w tym silniku to ten z przodu kolektora ?

Pytanie 1 czy da się jakoś zdiagnozować elektrozawór kzfr po zdemontowaniu ?

Pytanie 2 czy ten dzwięk zasysania powietrza z okolic 2 cewki jest normalny ? Tak samo jest przed i po wymianie świec więc zbyt słabe dokręcenie raczej odpada...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawid2017, ta przypadłość jak nazwałeś, pojawia się w mniejszym lub większym stopniu w prawie w każdym Megane 3 z tym silnikiem. Nic z tym nie zrobisz.

Poszukaj, było kilka wątków na forum, które poruszały ten problem.  Nie jest to jakaś wielka niedogodność przy codziennej eksploatacji auta.

Widzę wodę na cewce, sprawdź i osusz wszystkie cewki.

Edytowane przez Lelupi
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Dawid2017 napisał:

czujnik temperatury, w tym silniku to ten z przodu kolektora ?

Tak

 

3 minuty temu, Dawid2017 napisał:

czy da się jakoś zdiagnozować elektrozawór kzfr po zdemontowaniu ?

Tak, ale trzeba mieć doświadczenie  - Podmienić na sprawny z innego samochodu.

 

5 minut temu, Dawid2017 napisał:

czy ten dzwięk zasysania powietrza z okolic 2 cewki jest normalny ?

Nie - to jest do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece i cewki muszą być suche i czyste, bez żadnych uszkodzeń, pęknięć izolacji,

12 minut temu, Dawid2017 napisał:

Pytanie 2 czy ten dzwięk zasysania powietrza z okolic 2 cewki jest normalny ?

Sprawdzić szczelność montażu wtrysków LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy cewki mogły zostać uszkodzone w jakimś stopniu po dostaniu się oleju który wyciekał spod kolektora ?

 

Natomiast woda która jest skroplona na cewce nie mam pojecia skąd się wzieła... zrobie tak jeszcze, że zamienie cewki miejscami i zobaczymy czy syk zasysanego powietrza jest w tym samym miejscu czyli przy 2 cewce.

 

Pomyślałem jeszcze, że uciążliwy syk powietrza może jest z połączenia odmy z pokrywą silnika (zdjęcie) ale w sumie tam oring też był wymieniony.... czy coś w tym miejscu jeszcze może być ? Czy wql powietrze ma prawo wydostawać się przez świece czyli wprost z bloku silnika ? 

 

4039C9C4-5491-4F16-8E2C-C94C245D06A6.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Dawid2017 napisał:

Czy wql powietrze ma prawo wydostawać się przez świece czyli wprost z bloku silnika ? 

Musisz sprawdzić, czy nie jest tam wypalone gniazdo świecy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Dawid2017 napisał:

Problem z obrotami już mamy a co jeszcze ?

Zaniżona moc i wyższe spalanie.

Elektrozawór to szybkie wyeksploatowanie koła, ponieważ jest ciągle przeciążone - nawet jak jedziemy jednostajnie po równej powierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy gdy po odpuszczeniu gazu słychać jakiś jednostajny dźwięk którego natężenie maleje aż do zatrzymania to może to być spowodowane wadliwym elektrozaworem kzfr ?

To samo było przed jak i po wymianie kompletu rozrządu z oryginalnym kołem który zrobiłem 2 miesiące temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!