Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z cewkami, dławienie


Dawid2017

Rekomendowane odpowiedzi

49 minut temu, Lelupi napisał:

Nie papuguj.

Kiedyś wyczytałem, że to typowy dzwięk właśnie skrzyni ale nie było go od początku, pojawił się w połowie tamtego roku czyli po 10 tysiącach km od zakupu tzn. przy przebiegu 65-68 tysiecy (przebieg potwierdzony w aso).

Myślałem, że może to odgłos któregoś łożyska jednak one raczej „głucho” szumią...

lapka2.gif

REGULAMIN - 

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Dawid2017 napisał:

spowodowane wadliwym elektrozaworem kzfr ?

Nie ma związku ponieważ zawór jest sterowany tylko przy przyśpieszaniu i jazdy z dużą prędkością. Przy równomiernej jeździe i przy hamowaniu zawór nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wczoraj wymieniłem 4 świece i dwie cewki na beru, dzisiaj-jutro wymienie kolejne dwie cewki żeby już był komplet. Jednak podczas prac zobaczyłem, że świece wyglądają CHYBA bardzo źle.... oraz w jednym z gniazd jest syf ...

oceńce sami...

dzisiaj zrobimy test jazdy po nocy bo wyedy bywa najgorzej :/ 

sama pokrywa pod kolektorem w której są cewki jest mega brudna a niechce jej czyścić ze zdjętymi cewkami żeby nie powlatywało wszystko do środka....

doradźcie proszę jak to wyczyścić...

 

dodatkowo pomysłałem, że może ten syf dostaje się z drobi bo wiadomo, jak Megane III jest „uszczelniona”, jedyne co jest to dolna pokrywa pod silnikiem i zderzakiem ale szczelina w masce robi swoje... dlatego kupiłem grubą uszczelkę którą przykleiłem na całą krawędź maski.

 

B3263107-27B5-4616-8972-3644D8B64369.jpeg

7627B943-0C43-43F8-9701-F23B531169BB.jpeg

D478AF16-14D5-422C-87F5-BA5415F63618.jpeg

Edytowane przez Dawid2017
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości, przebieg podany w profilu jest aktualnym przebiegiem.

Auta nie widziałem, więc to tylko "rozmowa przy piwku". 

Myślę, że wyrzucasz pieniądze na cewki. Akurat w Meganie 3 nie ma z nimi problemów.

Oczyść gniazda cewek, czysto w jak aptece. Poszukaj miejsca przecieku oleju. Sprawdź, dobierz, wymień świece.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mnie o to, czy czasem elektrozawór KZFR nie popuszcza oleju.

Już 5 dni temu piałem o;

Dnia 3.03.2019 o 20:08, Andrzej-2010 napisał:

Świece i cewki muszą być suche i czyste, bez żadnych uszkodzeń, pęknięć izolacji,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche oleju widze w jego gniezdzie (na około zaworu), dzisiaj go zdemontuję i sprawdze co i jak.

 

a co do cewek to pozbyłem się dwóch w niezbyt dobrym stanie oryginałow ELDOR na rzecz BERU i dziś rano gdy jechałem autem nie czułem „przytrzymania, żabki itp” zobaczymy co będzie jutro rano czy to pomogło jednorazowo tylko czy „na dobre”.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę powiedzieć po kolejnym dniu, że jest lepiej ALEE coś po ruszeniu jeszcze przez nawet i pierwszy kilometr „trzyma” albo czasami po odpaleniu obroty wzrastają nawet do 1500-1600 rpm .... czy jest ktoś z Krakowa najlepiej okolic Nowej Huty z clip’em i pomógłby rzetelnie sprawdzić o co kaman, może map sensor szaleje... chciałbym zobaczyć jakie parametry pokazują czujniki itp :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłem solenoid czyli elektrozawór zmiennych faz rozrządu) i spalanie mi wzrosło prawie dwa razy ! przy rozpędzaniu się momentami pod 20 litrów na setke ... czy to może oznaczać, że jest on do wymiany ? Dodam, że ciàgnie ładnie równo w całym zakresie obrotów ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Dawid2017 napisał:

 się momentami pod 20 litrów na setke

Przy przyśpieszaniu nawet do 24 l, ale na trasie dróg krajowych na poziomie poniżej 6 l, czyli spalanie powinno się się zmniejszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!