Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Naprawa zaworu odpowietrzającego skrzynie korbową w Renault 1.9 F9Q


bubu1769

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio zakupiłem Renault Megane II z silnikiem 1.9 DCI z uszkodzoną turbiną. Po naprawie oczywistych usterek przyszła kolej na przejrzenie osprzętu w celu eliminacji potencjalnych zagrożeń.
Jednym z felerów był uszkodzony zawór odpowietrzający skrzynie korbową w którym z czasem membrana twardnieje, rozpada się a jej kawałki lecą radośnie na spotkanie z łopatkami turbiny (co prawdopodobnie było przyczyną uszkodzenia w moim przypadku).
Ów zawór występuje pod numerami 8200576778 8200466560 8200186227 8200045745
7319290600_1518685825.thumb.jpg.8a2deea843ab36566b2c201a94672488.jpg
i zamyka się pod wpływem podciśnienia z turbiny dzięki czemu turbo nie wysysa oleju przez odme.
9855588600_1518687029.thumb.jpg.4d4d5d08621a7e3a3019dc03d5c1d843.jpg
A jego uszkodzenia prezentują się następująco
1470810100_1518685928.thumb.jpg.ac942fc950d6e92f64160a042a1a87fb.jpg
Najprościej było by wymienić ten zawór na nowy ale cena nowego bądź samej oryginalnej membrany była dla mnie dość zaporowa bo około 150zł. Postanowiłem poszukać alternatywnego rozwiązania i natrafiłem na identyczny temat u "przyjaciół ze wschodu" gdzie rozwiązanie okazało się dość proste, zamiast kupować oryginał wystarczy zastosować membranę o identycznych wymiarach z zaworu od Chińskiego samochodu Chery z numerem 481H1014040 i można go dostać na AliExpress
5440106900_1518686648.thumb.jpg.ecf92149fd6a5209377d7828f77be45c.jpg
 Zamiennik kosztuje około 40zł z przesyłką na, co prawda trzeba czekać prawie miesiąc ale chyba warto.
Tu widać porównanie starej i nowej membrany.
9049763700_1518686725.thumb.jpg.a40d4d5bb9df8fac532b43b19bf3eed7.jpg
Po zmontowaniu wszystkiego w całość i przejeżdżeniu prawie dwóch miesięcy mogę śmiało stwierdzić ze zawór działa jak należy i przy większym obciążaniu silnika nie wysysa mi już oleju z miski.

 

Jest to kopia mojego postu na portalu Elektroda.

 

Zdjęcia proszę zamieścić na serwerze forum. Aston76

Edytowane przez bubu1769
Zmiana lokalizacji zdjęc na zalecenie moderacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć, właśnie wczoraj zamówiłem membranę na alledrogo za około 40 PLN. Czekam na przesyłkę i biorę się za wymianę. Dosyć dużo ludzi to kupiło więc sam też spróbowałem.:rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.03.2019 o 21:18, bubu1769 napisał:

Ostatnio zakupiłem Renault Megane II z silnikiem 1.9 DCI z uszkodzoną turbiną.

Warto;

- sprawdzić drożność kanałów odpływu ze zbiornika odmy olejowej ( b.małe średnice ), 

- wymienić magistralę olejową turbosprężarki,

pomierzyć ciśnienie oleju na biegu jałowym na gorącym silniku i ewentualnie zbadać ; 

     -  stan panewek wału,

     -  stan pompy ciśnienia oleju - najlepiej wymiana na nową lub mocniejszą z wersji 130 KM,

- warto stosować;

    - filtry markowe; mann, knecht, purflux,

   - olej Valvoline SynPower 5W40 i wymieniać co 12.000 km,

- co jakiś czas ( przy dużym udziale jazdy po mieście) należy przegonić auto celem przeczyszczenia/przedmuchania katalizatora.

   Zapchany katalizator to turbo dostaje do wiwatu, narasta w nim ciśnienie ( aby przepchać spaliny );

    -  turbina przegrzewa się, 

    -  siadają uszczelnienia turbo,

     - a kanały olejowe zapychają się od ewentualnie spalonego oleju,

     - wywala olej od strony gorącej turbiny,

     - zaciera się turbina,

     - olej dociera do komory spalania i jest po ......

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Z tym wszystkim akurat byłem obeznany, inaczej bym się nie pchał w zakup tak uszkodzonego samochodu, szczególnie że kupiłem go ze szrotu :D

Ale zawsze warto o tym przypomnieć.

Ja mam tą słabsza wersje 120KM i oczywiscie ciśnienie oleju było sprawdzane bo dopiero w 130KM była poprawiona pompa.

Panewki wymieniałem bo jak wywaliło olej przez turbo to lekko przyłapły i zaczęło je być słychać, wał też lekko dostał ale bez tragedii obyło się bez szlifu.

Z katalizatorem już ktoś się wcześniej zakolegował ale specjalnie zamontowałem go z powrotem bo miałem wyjazd na Węgry a po drodze lubią sprawdzać auta na polskich blachach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.03.2019 o 21:18, bubu1769 napisał:

zamiast kupować oryginał zaworu odmy, wystarczy zastosować membranę o identycznych wymiarach

z zaworu od Chińskiego samochodu Chery z numerem 481H1014040 i można go dostać na AliExpress

Radzę, często kontrolować stan tej membrany -  bo to jest chińczyk, raczej nie trwały,

 

5 godzin temu, bubu1769 napisał:

Ja mam tą słabsza wersje 120 KM i oczywiscie ciśnienie oleju było sprawdzane, bo dopiero w 130 KM była poprawiona pompa.

 Pompa olejowa z silnika 120 KM jest mało trwała, dająca ciśnienie ok 1 bar niższe na biegu jałowym niż z silnika 130 KM i dlatego napisałem ;

 

Dnia 9.05.2019 o 08:11, Andrzej-2010 napisał:

stan pompy ciśnienia oleju - najlepiej wymiana na nową lub mocniejszą z wersji 130 KM,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dzisiejszych czasach ciężko jest znaleźć coś co nie jest produkowane w Chinach, nawet jeśli na opakowaniu jest napisane coś innego.

Ale kontrolować warto.

 

Czytałem o wymianie pompy na tą ze 130KM i jak dla mnie trochę za dużo zabawy, poza tym samochodem jeździ żona więc silnik ciężkiego życia nie ma.

Edytowane przez bubu1769
Uzupełnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, bubu1769 napisał:

poza tym samochodem jeździ żona więc silnik ciężkiego życia nie ma.

Edytowano 10 godzin temu przez

Żona tak dobrze użytkuje, czy Ty tak źle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.06.2019 o 09:36, lufa napisał:

Żona tak dobrze użytkuje, czy Ty tak źle?

Żona jeździ dość delikatnie i poza przeciągnięciem raz na jakiś czas silnika w celu odmulenia turbo i peryferiów, nie jest on specjalnie obciążony.

Ja natomiast mam cięższa nogę i czasami lubię trochę przycisnąć ale ostatni diesel jakiego użytkowałem to była Atra F z oplowskim 1.7 DTL którą miałem po rodzicach i nabiłem jej sporawy przebieg bez większych usterek, ale to było 10 lat temu.

 

 

 

Z ciekawości sprawdziłem u siebie membranę i po około półtorej roku i 20 tyś km, dalej jest cała i w pełni elastyczna.

Tylko co ciekawe ta moja co zamówiłem na Aliexpress i zamontowałem jest czerwona.

Edytowane przez bubu1769
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!