Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne dzwięki z silnika


Rekomendowane odpowiedzi

https://youtu.be/lV_Pnml0TNU

 Mam taki problem wciskając pedał gazu utrzymuje obroty około 2000 zaczyna stukać w silniku , na wolnych obrotach jak się mocno rozgrzeje silnik tak samo słychać ale minimalnie na zimnym znowu bardziej , dodam że wczoraj został wymieniony rozrząd z pompą wody , KZFR i świecami . Czy to mogą być popychacze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

21 minut temu, rafa536 napisał:

dodam że wczoraj został wymieniony rozrząd z pompą wody , KZFR i świecami

Przed wymianą nie było tego stuku?

Na jakim oleju jeździsz i jaki jest jego stan w misce?

Kiedy był zmieniony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej był wymieniany w Niemczech przy 90000 tyś km bo mam auto sprowadzone z pełną historią tylko nie wiem jakiej firmy był ten olej wiem tylko tyle że jest 5W40 olej pod max pochodzi , przed wymianą było tak samo

https://youtu.be/UfAGTI1HJUw

 

Na tym filmie słychać idealnie.

 

Edytowane przez rafa536
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy fachmani wykonujący wymianę rozrządu i KZFR mieli coś do powiedzenia na ten temat?

Należy temu dokładnie się przyjrzeć i osłuchać, 

W większości przypadków, głośność popychaczy hydraulicznych się zmniejsza/zanika po 

wymianie oleju na markowy ; np; VALVOLINE SYNPOWER 5W40, 

Proponuje wizytę u kumatego mechanika od reno, gdyż operacja z ewentualną wymianą 

popychaczy hydraulicznych powinna być przeprowadzona przed wymiana rozrządu

i operacja do tanich nie należy.

Zalecam ;

 - pomierzyć ciśnienie oleju na gorącym silniku, ( na biegu jałowym)

 - sprawdzić/wymienić elektrozawór KZFR,

 - sprawdzić /wymienić czujnik położenia wałka rozrządu ( tylko oryginał ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie zdążyłem im powiedzieć żeby to zobaczyli ale byłem u jednego kolegi i powiedział mi że może to będą te popychacze , powiem tak w czasie jazdy podczas normalnego przyśpieszania nie ma takich objawów jedynie jak wrzucam bieg i obroty spadają do 2000 to wtedy się pojawia . Dodam że żadnych błędów nie ma. Jak mam sprawdzić zawór KZFR ? i gdzie sprawdzić te ciśnienie oleju ?

Edytowane przez rafa536
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, rafa536 napisał:

powiem tak ;

 - w czasie jazdy podczas normalnego przyśpieszania nie ma takich objawów,

 - jedynie jak wrzucam bieg i obroty spadają do 2000 to wtedy się pojawia

Należy dokładnie się przyjrzeć i osłuchać silnik przez kumatego mechanika ;

 - zwrócić również uwagę na stan koło pasowego wału z amortyzatorem gumowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.03.2019 o 22:41, rafa536 napisał:

Jak wyjdzie wszystko w porządku to zaleje nowy olej a może być 0w30 albo coś innego ?

Oleje z grupy 0W są znacznie droższe i dla tego silnika niekonieczne.

Wystarczy; 

  - VALVOLINE SYNPOWER 5W40,  Millers 5W40, Liqui Moly5W40 zmieniany co 10.000 km, 

  - plus markowy filtr oleju ; mann, knecht, purflux. 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg, mnie należałoby zacząć od wymiany oleju i filtra,

Następnie, kontrola i przeczyszczeniu zaworu KZFR, czujnika położenia wałka, czujnika położenia wału,

1 godzinę temu, rafa536 napisał:

wystarczy odpiąć żeby sprawdzić

Sprawności tych elementów - najlepiej stwierdzić przez podmianę na oryginały,

Jak czujnik wałka rozrządu jest uszkodzony to elektrozawór zmiennych faz rozrządu jest wyłączony,

Czujniki wałka i wału są czujnikami chimerycznymi, tylko oryginały,

Zalecam powtórnie ;

 - dokładnie się przyjrzeć i osłuchać silnik przez kumatego mechanika, aby nie wchodzić w niepotrzebne koszty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jakbym miał uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu to chyba pojawił by się jakiś błąd itp

a gdzie jest ten czujnik tak w ogóle ?

Moja meganka posiada czujnik spalania stukowego ?

Edytowane przez rafa536
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Problem ze stukaniem prawie się rozwiązał wymieniono panewki korbowodowe i oporowe i dźwięk rzadko występuje , teraz mam drugi problem lekkie stukanie na biegu jałowym podejrzenia padają sworzeń tłokowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, rafa536 napisał:

Problem ze stukaniem prawie się rozwiązał wymieniono panewki korbowodowe i oporowe i dźwięk rzadko występuje , teraz mam drugi problem lekkie stukanie na biegu jałowym podejrzenia padają sworzeń tłokowy

 

Ktoś Cię namawiał na remont czy sam działałeś ? 

Pytam bo te silniki w używce są tak tanie że chyba nie ma sensu remont. 

 

Przykładowa oferta. 

 

https://www.olx.pl/oferta/silnik-1-6-16v-k4m-r858-renault-scenic-megane-iii-CID5-IDzpyeS.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, rafa536 napisał:

Problem ze stukaniem prawie się rozwiązał wymieniono panewki korbowodowe i oporowe i dźwięk rzadko występuje

Wymieniono panewki a co z olejem i filtrem oleju ?;

 - proponuje jak najszybciej wymianę oleju na Valvoline Synpower 5W40 oraz filtr oleju markowy ; mann, knecht, purflux, 

 - pomiar kompresji silnika,

-  pomiar ciśnienia oleju na gorącym silniku,

-  obserwację dźwięków przy zdjętym pasku osprzętu,

44 minuty temu, Sarna1 napisał:

teraz mam drugi problem lekkie stukanie na biegu jałowym podejrzenia padają sworzeń tłokowy

Stukanie lekkie na biegu jałowym;

 -  jakie ; głuche, metaliczne, zwiększające się wraz ze wzrostem obrotów? 

-  zdiagnozować na którym cylindrze ten stuk. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!