Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak prądu na czujniku dolotu powietza.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Problem z moją Renówką (Megane I phI Coach 1.6 8v 90km + LPG1996 przebieg 295 tyś. ) polega na nierównej pracy na biegu jałowym, tak ok 500/600 obr. oraz gaśnięciu auta przy dojeżdzaniu do skrzyżownia na sprzęgle. Objawy z gaśnięiciem silnika są gdy silnik zejdzie z ssania ale nie jest w pełni rozgrzany, gdy się rozgrzeje obroty spadają do ok 100/200 obr.przy wciśnięciu sprzegła po czym wracją do 500/600. Jest to uciążliwe ponieważ muszę albo palić go z rozrusznika albo ze sprzęgła o ile jeszcze się toczy. Druga sprawa jest taka że diagnosta stwierdził że przy takiej kulturze pracy silnika test na spalainy moja Renia obleje :43_slight_frown:.

A teraz pare słów o tym co już zrobiłem:

-wymiana świec oraz przewodów WN (przed wymianą na zimnym nie pracował na wszyskich cylindrach)

-wymiana silniczka krokowego (auto przestało gasnąć odrazu po odpaleniu, oraz zniknął bład od komputera silnika)

-regulacja luzów zaworowych 

-Wymiana cewek zapłonowych na używane (brak ziman w pracy silnika)

-umycie przepustnicy (bez jej demontażu)

-wymieniony termostat

-poprawione wężyki od podciśnienia znajdujące się pod przepustnicą

Przy wymianie cewek postanowiłem sprawdzić czujnik powietrza który znajduje się za puchą z filtrem. Po odłączeniu go na włączonym silniku auto nie zmieniło rtymu swojej pracy. Okazało się rownież że na kostce nie ma prądu ( nie mam amperomierza więc sprawdzałem za pomocą żarówki z uziemienim). Czy ten czujnik idzie bezpośrednio do komputera i czy to on może powodować nierówną prace na luzie (narazie żaden błąd nie wyskakuje na desce rozdzielczej).

Z grubsza to tyle. Auto mam od połowy stycznia, niby pare pierdół zrobione ale już troszkę oszczędności pochłoneła. Silnik jest dynamiczn, zrywny, blacha w nienajgorszym stanie tak jak i zawieszenie więc szkoda ją złomować zwłaszcza że musi mnie do pracy dowozić :-D.

Czy ktoś może się uporał z tym problem ponieważ wiele tematów jest o tej dolegliwości tego silniczka.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, IpkisR19 napisał:

Przy wymianie cewek postanowiłem sprawdzić czujnik powietrza który znajduje się za puchą z filtrem. Po odłączeniu go na włączonym silniku auto nie zmieniło rtymu swojej pracy. Okazało się rownież że na kostce nie ma prądu ( nie mam amperomierza więc sprawdzałem za pomocą żarówki z uziemienim). Czy ten czujnik idzie bezpośrednio do komputera i czy to on może powodować nierówną prace na luzie (narazie żaden błąd nie wyskakuje na desce rozdzielczej)

To jest czujnik temperatury zassanego powietrza, zasilany jest z komputera napięciem 5 V, może dlatego kontrolka nie świeci. Nie powinien powodować aż takich nierówności w pracy silnika. Problem z gaśnięciem przy dojeżdżaniu do skrzyżowania występuje tylko na gazie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy występują na benzynie oraz gazie. Może tylko delikatnie lepiej jest na bezynie. Instalacja STAG 4 ale ma już 10 lat więc nie dziwi mnie to że pomimo instalacji sekwencyjnej auto trochę gorzej s[rawuje się na gazie.
 Więc mimo mojej druciarskiej metody sprawdzenia prądu w kostce czujnik może być sprawny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już kicha.

Jakieś sugestie?

Uszczelka pod głowicą raczej będzie sprawna. Przewody od chłodnicy miękkie, płyn przy wymianie termostatu był zmieniony (stary jeszcze był czysty), wydech nie zawalony olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku nie ma przepływomierza, obroty biegu jałowego ustala tylko silnik krokowy. Ważna jest czystość kanału obejściowego w przepustnicy, przepływ mieszanki w tym kanale po zamknięciu przepustnicy  jest sterowana silnikiem krokowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano chociażby taki, że zapewne wymieniając go nie wziąłeś suwmiarki i nie zmierzyłeś wysokości położenia grzybka w starym, żeby ustawić taką samą w nowym i tak go zamontować. Generalnie te adaptacje są niestety cudaczne. Jak sobie forum przeanalizujesz, to jedni jadą zgodnie z procedurą i zero problemów. Inni wiecznie ją powtarzają i nic się nie zmienia. Ja osobiście jak miałem MI z takim samym silnikiem jak Twój, wymieniałem ten silniczek 2 razy. Zawsze po zamontowaniu dawałem na chwilę na zapłon, wyłączałem, zapłon i tak parę razy. Potem odpalałem i zostawiałem tak auto na jakiś czas, w ogóle nie dotykając pedału gazu. Z biegiem czasu obroty się normowały. Później przez kolejne kilkadziesiąt kilometrów zdarzało się zgłupieć obrotom, ale ostatecznie wszystko z czasem się normowało.

Tak swoją drogą to obadałeś wtyczkę dla tego krokowca, jak go zmieniałeś? Nic tam dziwnego się nie dzieje czasem?

Edytowane przez droopy
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka była szczelna. Nie zaśniedziała ani nic z tych rzeczy. Więc odłączyć kleme, krokowca i podłączyć wszystko z powrotem. Parę razy zapłon i zostawić bez dotykania gazu do rozgrzanie się autka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!