Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak prądu na czujniku dolotu powietza.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Problem z moją Renówką (Megane I phI Coach 1.6 8v 90km + LPG1996 przebieg 295 tyś. ) polega na nierównej pracy na biegu jałowym, tak ok 500/600 obr. oraz gaśnięciu auta przy dojeżdzaniu do skrzyżownia na sprzęgle. Objawy z gaśnięiciem silnika są gdy silnik zejdzie z ssania ale nie jest w pełni rozgrzany, gdy się rozgrzeje obroty spadają do ok 100/200 obr.przy wciśnięciu sprzegła po czym wracją do 500/600. Jest to uciążliwe ponieważ muszę albo palić go z rozrusznika albo ze sprzęgła o ile jeszcze się toczy. Druga sprawa jest taka że diagnosta stwierdził że przy takiej kulturze pracy silnika test na spalainy moja Renia obleje :43_slight_frown:.

A teraz pare słów o tym co już zrobiłem:

-wymiana świec oraz przewodów WN (przed wymianą na zimnym nie pracował na wszyskich cylindrach)

-wymiana silniczka krokowego (auto przestało gasnąć odrazu po odpaleniu, oraz zniknął bład od komputera silnika)

-regulacja luzów zaworowych 

-Wymiana cewek zapłonowych na używane (brak ziman w pracy silnika)

-umycie przepustnicy (bez jej demontażu)

-wymieniony termostat

-poprawione wężyki od podciśnienia znajdujące się pod przepustnicą

Przy wymianie cewek postanowiłem sprawdzić czujnik powietrza który znajduje się za puchą z filtrem. Po odłączeniu go na włączonym silniku auto nie zmieniło rtymu swojej pracy. Okazało się rownież że na kostce nie ma prądu ( nie mam amperomierza więc sprawdzałem za pomocą żarówki z uziemienim). Czy ten czujnik idzie bezpośrednio do komputera i czy to on może powodować nierówną prace na luzie (narazie żaden błąd nie wyskakuje na desce rozdzielczej).

Z grubsza to tyle. Auto mam od połowy stycznia, niby pare pierdół zrobione ale już troszkę oszczędności pochłoneła. Silnik jest dynamiczn, zrywny, blacha w nienajgorszym stanie tak jak i zawieszenie więc szkoda ją złomować zwłaszcza że musi mnie do pracy dowozić :-D.

Czy ktoś może się uporał z tym problem ponieważ wiele tematów jest o tej dolegliwości tego silniczka.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, IpkisR19 napisał:

Przy wymianie cewek postanowiłem sprawdzić czujnik powietrza który znajduje się za puchą z filtrem. Po odłączeniu go na włączonym silniku auto nie zmieniło rtymu swojej pracy. Okazało się rownież że na kostce nie ma prądu ( nie mam amperomierza więc sprawdzałem za pomocą żarówki z uziemienim). Czy ten czujnik idzie bezpośrednio do komputera i czy to on może powodować nierówną prace na luzie (narazie żaden błąd nie wyskakuje na desce rozdzielczej)

To jest czujnik temperatury zassanego powietrza, zasilany jest z komputera napięciem 5 V, może dlatego kontrolka nie świeci. Nie powinien powodować aż takich nierówności w pracy silnika. Problem z gaśnięciem przy dojeżdżaniu do skrzyżowania występuje tylko na gazie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy występują na benzynie oraz gazie. Może tylko delikatnie lepiej jest na bezynie. Instalacja STAG 4 ale ma już 10 lat więc nie dziwi mnie to że pomimo instalacji sekwencyjnej auto trochę gorzej s[rawuje się na gazie.
 Więc mimo mojej druciarskiej metody sprawdzenia prądu w kostce czujnik może być sprawny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już kicha.

Jakieś sugestie?

Uszczelka pod głowicą raczej będzie sprawna. Przewody od chłodnicy miękkie, płyn przy wymianie termostatu był zmieniony (stary jeszcze był czysty), wydech nie zawalony olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku nie ma przepływomierza, obroty biegu jałowego ustala tylko silnik krokowy. Ważna jest czystość kanału obejściowego w przepustnicy, przepływ mieszanki w tym kanale po zamknięciu przepustnicy  jest sterowana silnikiem krokowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano chociażby taki, że zapewne wymieniając go nie wziąłeś suwmiarki i nie zmierzyłeś wysokości położenia grzybka w starym, żeby ustawić taką samą w nowym i tak go zamontować. Generalnie te adaptacje są niestety cudaczne. Jak sobie forum przeanalizujesz, to jedni jadą zgodnie z procedurą i zero problemów. Inni wiecznie ją powtarzają i nic się nie zmienia. Ja osobiście jak miałem MI z takim samym silnikiem jak Twój, wymieniałem ten silniczek 2 razy. Zawsze po zamontowaniu dawałem na chwilę na zapłon, wyłączałem, zapłon i tak parę razy. Potem odpalałem i zostawiałem tak auto na jakiś czas, w ogóle nie dotykając pedału gazu. Z biegiem czasu obroty się normowały. Później przez kolejne kilkadziesiąt kilometrów zdarzało się zgłupieć obrotom, ale ostatecznie wszystko z czasem się normowało.

Tak swoją drogą to obadałeś wtyczkę dla tego krokowca, jak go zmieniałeś? Nic tam dziwnego się nie dzieje czasem?

Edytowane przez droopy
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka była szczelna. Nie zaśniedziała ani nic z tych rzeczy. Więc odłączyć kleme, krokowca i podłączyć wszystko z powrotem. Parę razy zapłon i zostawić bez dotykania gazu do rozgrzanie się autka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!