Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zapowietrzanie układu hamulcowego MEGANE III 1.6 coupe 2009r.


Rekomendowane odpowiedzi

Mam meganke 1.6 2009r. coupe. 43000 KM

Od listopada 2018 walczę z hamulcami.

Zaczęło się od miękkiego pedału. Auto zaczynało hamować od połowy wciśniętego pedału. Pewnego dnia musiałem gwałtownie zahamować tak, że zadziałał układ ABS. Po gwałtownym hamowaniu pedał hamulca nie chciał odbić do góry i hamulce zostały zaciśnięte i nie mogłem ruszyć. Na jedynce próbowałem auto rozruszać i po chwili puściły. Pojechałem do warsztatu. Okazało się, iż system jest zapowietrzony i że w płynie hamulcowym było dużo osadu, farfocli, płyn był ciemnego koloru (do dziś nie wiadomo skąd ten osad).

Po wymianie płynu nie chciała odpuszczać jedna sekcja hamulców. Prawy przód z lewym tyłem nie odpuszczały. Trzeba było wymienić servo z pompą serva (prawdopodobnie ten brudny płyn z osadami to uszkodził).

Po kilku tygodniach znowu wyczułem, że pedał robi się coraz bardziej miękki. Pojechałem do warsztatu. Powietrze było tylko w lewym przednim zacisku. Po odpowietrzeniu wszystko okej. Minęły 2 tygodnie znowu miękki pedał. Powietrze znowu w lewym przednim.

Więc regeneracja zacisków prawy i lewy przód łącznie z tłoczkami. Po tej wymianie miałem przegląd techniczny. Hamulce działały idealnie, na wskaźnikach równiutko hamowały - tył, przód, ręczny, wszystko idealnie.

Znowu 2 tygodnie minęły i miękki pedał.

Więc dzisiaj(22.03.) byłem na wymianie przewodów gumowych przód L i P plus nowy płyn. Odbieram auto, pedał hamulca od samej góry działał, przejechałem z 10 metrów pedał zaczął brać prawie przy podłodze!!!! Wracam do warsztatu, znowu powietrze w lewym przodzie!!!! Odpowietrzali mi dziś 3 razy i za każdym razem po kilku metrach pedał w podłodze.

Tyle rzeczy wymienione, kasa wydana a dziś już ledwo co hamuje!!

Pewnie od samego początku winna jest pompa ABS. To ją muszę wymienić prawda??

Czytałem, że w pompie zapisany jest stan licznika, czy to prawda??

Jak tak to, trzeba by było przełożyć tylko cześć mechaniczną a moją elektronikę zostawić bo mam zaledwie 43000 na liczniku.
 

Proszę o pomoc, poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło działa poprawnie. Cały czas tak samo. Zapomniałem dodać, że co jakiś czas wyskakiwał błąd ABS i np na drugi dzień sam znikał. Dziś podłaczyli kompa i pokazały się dwa nieznane błedy: 40201C29 i 40201229.

Przeczytałem teraz na OLX takie coś: jako jedna z niewielu firm w Polsce zajmuje się naprawą pomp ABS w samochodach marki Renault. Najczęściej spotykanym błędem w samochodach Renault Laguna 3 oraz Magane 3 z przełomu lat 2007 - 2013 jest błąd zasilania elektrozaworu - DTC402012. Na naprawę pompy ABS w tych modelach udzielamy DWULETNIEJ gwarancji.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wygląda na pompę ABS - u mnie z kolei nie puszczały hamulce z tyłu dlatego ostatnio wymieniałem klocki z tyłu po 20 tys, a z przodu dalej jak nowe wyglądają. Teraz pytanie, w jakich okolicznościach zapowietrza się Tobie układ. U mnie to występowało stopniowo, aż po 1/2 tyg trzeba było znowu odpowietrzać lub natychmiastowo po gwałtownym hamowaniu z użyciem ABS. 

Co do wymiany pompy - ja regenerowałem swoją za 600zł, a elektronika została (to prawda - jest tam przebieg), dodatkowo dostałem na tę usługę 2 lata gwarancji. Firma zajmująca się tym powiedziała, że to popularna usterka w M3. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze zapowietrzało się stopniowo. Z tydzień było okej a na drugi tydzień z dnia na dzień coraz głębiej musiałem wciskać pedał. Ale dzisiaj to jest masakra. Po kilku metrach od odpowietrzenia pedał od razy wpadł prawie do podłogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Część hydrauliczna do naprawy/wymiany. Też naprawiałem ABS - zawiesiły się szczotki. Naprawa około 5 minut ( zmieniona część hydrauliczna ) na zregenerowaną. Gwarancja na dwa lata. Niech postarają się z odpowietrzeniem. Ciężko będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Hej. 

Wysłałem pompę ABS do regeneracji. Wymiana sekcji hudraulicznej na zregenerowaną oraz otworzyli elektronikę celem poprawienia lutów które powodowały wyskakiwanie błędów w kompie.

Edytowane przez TTTOMASSS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!