Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16v Stuka, Terkocze, Gaśnie


Rekomendowane odpowiedzi

Może to syczenie pojawia się z powodu zaciętego, niedomkniętego zaworu? Nie wiem czy to w ogóle jest możliwe, nie znam się zbytnio na mechanice. To tylko taka teoria która teraz wpadła mi do głowy:rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro korekty poleciały w minus tzn. że spadło podciśnienie w dolocie. Te stuki wyglądają na sworznie tłokowe, ale one wynikają z wypadania zapłonu.

Proponowałbym poobserwować podciśnienie na mapsensorze. Nawet on sam może być tego przyczyną. Na pewno działa, ale czy dobrze?. Czy wymieniałeś kiedykolwiek uszczelnienia osi przepustnicy? Mi to wygląda na przerwanie obwodu porównawczego położenia przepustnicy. zanik napięcia do ecu to cięcie dawki paliwa. Przejrzałbym przepustnicę.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.04.2019 o 07:37, mielony napisał:

Z tego co mi wiadomo, koło zmiennych faz występowało dopiero w Megane ii. W moim modelu go nie ma 

Z którego roku auto?

Jaką ma moc?

Jaki typ silnika ? Czy k4m?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jabrze przepustnice czyściłem i wymieniałem jej uszczelki, ale bez uszczelnień osi. Podczas awarii silnik reagował na dodawanie gazu, więc chyba położenie przepustnicy było odczytywane cały czas.

 

Map sensora nigdy nie ruszałem więc może rzeczywiście warto byłoby go sprawdzić. Dzięki za sugestię!

 

@Andrzej-2010 2000 rok 1.6 16v 107km k4m 700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.09.2019 o 23:05, jabrze napisał:

Te stuki wyglądają na sworznie tłokowe, ale one wynikają z wypadania zapłonu.

Według mnie stuki wynikają z tzw; spalania stukowego, które powstaje w wyniku; 

    1/ paliwa słabej jakości np; o niskiej liczbie oktanowej, zasyfione,

    2/ nadmierne obciążenie silnika, ( zmiana biegów przy zbyt niskiej prędkości obrotowej wału )

    3/ przegrzewanie silnika;

          -  słabe chłodzenie,

          -  marne smarowanie, niewłaściwy filtr oleju, nie markowy olej,

    4/ niewłaściwe świece zapłonowe,

    5/ niewłaściwe cewki, kable WN,

    6/ zbyt uboga mieszanka paliwowo - powietrza;

          Komputer silnika oblicza niezbędną dawkę wtryskiwanego paliwa, mierząc ;

              a/ ilość zasysanego powietrza za pomocą map sensora,
              b/ temperatury z czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika

              c/ prędkości obrotowej silnika z czujnika położenia wału,

              d/ pomiar tlenu w spalinach z sondy lambda,

    7/ za duży kąt wyprzedzenia zapłonu;

           - przestawiony rozrząd,

           - wadliwy czujnik położenia wału korbowego,

           - uszkodzone popychacze hydrauliczne zaworów,

           - niewłaściwy olej, zbyt przepracowany.

      
   

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za kompleksową odpowiedź. Na pewno kilka z tych przyczyn mogę wyeliminować:

1. Tankuję na dużych sieciowych stacjach, teoretycznie paliwo powinno trzymać jakieś normy

2. Stuki nie pojawiały się przy obciążonym niskimi obrotami silniku, tylko po zejściu z wysokich.

3. Za pierwszym razem, gdy usterka trwała najdłużej, odpalałem też silnik po ostygnięciu, a stuki nadal były obecne

4. Świece nowe, zgodne z zaleceniami

5. Kabli WN nie mam, tylko cewki bezpośrednio na świecach. Ale cewek nigdy nie wymieniałem, może już są zużyte.

 

Tak jak wspominałem, miałem już problem z czujnikiem położenia wału (długie odpalanie na ciepłym silniku). Co prawda pomogło czyszczenie ale być może sam czujnik już nie pracuje do końca prawidłowo. Może być tak, że czujnik zaczyna nieprawidłowo sczytywać prędkość wału na wysokich obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mielony napisał:

czujnik zaczyna nieprawidłowo sczytywać prędkość wału na wysokich obrotach?

Jest to czujnik ;

  - chimeryczny,

 -  w większości przypadków traci swe parametry wraz ze wzrostem temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!