Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16v Stuka, Terkocze, Gaśnie


Rekomendowane odpowiedzi

Może to syczenie pojawia się z powodu zaciętego, niedomkniętego zaworu? Nie wiem czy to w ogóle jest możliwe, nie znam się zbytnio na mechanice. To tylko taka teoria która teraz wpadła mi do głowy:rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro korekty poleciały w minus tzn. że spadło podciśnienie w dolocie. Te stuki wyglądają na sworznie tłokowe, ale one wynikają z wypadania zapłonu.

Proponowałbym poobserwować podciśnienie na mapsensorze. Nawet on sam może być tego przyczyną. Na pewno działa, ale czy dobrze?. Czy wymieniałeś kiedykolwiek uszczelnienia osi przepustnicy? Mi to wygląda na przerwanie obwodu porównawczego położenia przepustnicy. zanik napięcia do ecu to cięcie dawki paliwa. Przejrzałbym przepustnicę.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.04.2019 o 07:37, mielony napisał:

Z tego co mi wiadomo, koło zmiennych faz występowało dopiero w Megane ii. W moim modelu go nie ma 

Z którego roku auto?

Jaką ma moc?

Jaki typ silnika ? Czy k4m?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jabrze przepustnice czyściłem i wymieniałem jej uszczelki, ale bez uszczelnień osi. Podczas awarii silnik reagował na dodawanie gazu, więc chyba położenie przepustnicy było odczytywane cały czas.

 

Map sensora nigdy nie ruszałem więc może rzeczywiście warto byłoby go sprawdzić. Dzięki za sugestię!

 

@Andrzej-2010 2000 rok 1.6 16v 107km k4m 700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.09.2019 o 23:05, jabrze napisał:

Te stuki wyglądają na sworznie tłokowe, ale one wynikają z wypadania zapłonu.

Według mnie stuki wynikają z tzw; spalania stukowego, które powstaje w wyniku; 

    1/ paliwa słabej jakości np; o niskiej liczbie oktanowej, zasyfione,

    2/ nadmierne obciążenie silnika, ( zmiana biegów przy zbyt niskiej prędkości obrotowej wału )

    3/ przegrzewanie silnika;

          -  słabe chłodzenie,

          -  marne smarowanie, niewłaściwy filtr oleju, nie markowy olej,

    4/ niewłaściwe świece zapłonowe,

    5/ niewłaściwe cewki, kable WN,

    6/ zbyt uboga mieszanka paliwowo - powietrza;

          Komputer silnika oblicza niezbędną dawkę wtryskiwanego paliwa, mierząc ;

              a/ ilość zasysanego powietrza za pomocą map sensora,
              b/ temperatury z czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika

              c/ prędkości obrotowej silnika z czujnika położenia wału,

              d/ pomiar tlenu w spalinach z sondy lambda,

    7/ za duży kąt wyprzedzenia zapłonu;

           - przestawiony rozrząd,

           - wadliwy czujnik położenia wału korbowego,

           - uszkodzone popychacze hydrauliczne zaworów,

           - niewłaściwy olej, zbyt przepracowany.

      
   

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za kompleksową odpowiedź. Na pewno kilka z tych przyczyn mogę wyeliminować:

1. Tankuję na dużych sieciowych stacjach, teoretycznie paliwo powinno trzymać jakieś normy

2. Stuki nie pojawiały się przy obciążonym niskimi obrotami silniku, tylko po zejściu z wysokich.

3. Za pierwszym razem, gdy usterka trwała najdłużej, odpalałem też silnik po ostygnięciu, a stuki nadal były obecne

4. Świece nowe, zgodne z zaleceniami

5. Kabli WN nie mam, tylko cewki bezpośrednio na świecach. Ale cewek nigdy nie wymieniałem, może już są zużyte.

 

Tak jak wspominałem, miałem już problem z czujnikiem położenia wału (długie odpalanie na ciepłym silniku). Co prawda pomogło czyszczenie ale być może sam czujnik już nie pracuje do końca prawidłowo. Może być tak, że czujnik zaczyna nieprawidłowo sczytywać prędkość wału na wysokich obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mielony napisał:

czujnik zaczyna nieprawidłowo sczytywać prędkość wału na wysokich obrotach?

Jest to czujnik ;

  - chimeryczny,

 -  w większości przypadków traci swe parametry wraz ze wzrostem temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!