Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przerywa przy gwałtownym przyśpieszaniu


SzybkiSzymon

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 9.04.2019 o 16:46, SzybkiSzymon napisał:

czuć bujanie budy przód-tył, tak jak by przyśpieszał na zmianę na 100% i 90%.

Kojarzę podobną usterkę w zwykłym 2,0. Był to uszkodzony nastawnik faz rozrządu. Powinno skokowo przesuwać przy ok 3000 obr a on pływał  tzn przesunął i chwilowo się wracał, po czym powtórnie przesunął. Rozpiętość obrotów przy których to się działo z czasem rosła. To jest bardzo rzadka usterka. Sam moment przełączania słychać po odgłosie silnika.

Nie wiem czy można porównywać z przypadkiem u Ciebie, bo to działo się przy normalnej jeździe. Zgadza się tylko z błędem wypadania zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.04.2019 o 19:53, jabrze napisał:

x

Dziękuję za ciekawą sugestię! Aczkolwiek w moim przypadku jedynym objawem jest okazjonalny efekt kompletnego odcięcia paliwa na 1-2 sekundy, tylko przy gwałtownym przyśpieszaniu.

lapka2.gif

REGULAMIN - 

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 Turbo nie ma koła zmiennych faz rozrządu.

W zwykłych 2.0 wtryski są trwałe, w 2.0 Turbo padają zdecydowanie częściej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, meganecoupe02 napisał:

2.0 Turbo nie ma koła zmiennych faz rozrządu.

W zwykłych 2.0 wtryski są trwałe, w 2.0 Turbo padają zdecydowanie częściej.

Z tym, ze jak wspominalem u mnie wtryski sa czarne matowe z brązowymi klipsami (8200284292)

 

Pytanie jak jest z nimi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, meganecoupe02 napisał:

2.0 Turbo nie ma koła zmiennych faz rozrządu.

Czy ten przestawnik nie jest hydrauliczny?

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1516141821170-AISVCRE_001-O18438-nastawnik-faz-rozrzadu.html

Nie wiem, ale jestem ciekawy - może to jest pomyłka. Przyznam, że wielokrotnie czytałem taką informację.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F4Rt to praktycznie ten sam silnik w Megane II, Scenic II, Laguna II, Espace IV, Vel Satis. Nie ma tam koła zmiennych faz rozrządu. Wrzucam nagranie silnika 2.0 turbo ze scenica II.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

302734615_WTRYSKIWACZRENAULTMEGANEII2.016VTURBO.thumb.png.720f1f09c1b83e40cb3e617c546f3cfe.png

WTRYSKIWACZ  benzynowy o nr : 8200284292 ; pasuje do silnika o mocy: 165-169 kW ; 224-230 KM,

Zastosowanie w Megane II / 2002-08 r ; 2.0 / 16V/RS - SPORT

 

Silnik wyposażony we;

  - wtrysk pośredni ,

  - z rozrządem opartym na pasku,

  - elektroniczną przepustnicą ,

  -  hydrauliczną regulacją zaworów,

  - koło dwu-masowe - b. trwałe i nie stwarzało praktycznie żadnych problemów,

  - w 2007 roku zmieniono turbinę z klasycznej na turbinę o zmiennej geometrii łopatek

W ogólnej opinii użytkowników, silnik bardzo chwalony jest za bezawaryjność, niskie koszty serwisu

oraz dostępność części jak również b. dobre osiągi i świetna dynamikę.

Zaleca się stosowanie olejów z wyższej półki i wymiany co ok.10.000 km,

Polecany do LPG.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po zamianie wtryskow cyl.1 i cyl. 2 miejscami. Wtrysk na cyl. 1 mial na tej siateczce widoczne przebarwienie.

Po zamianie wtryskow miejscami udalo sie w koncu skasowac ten blad wypadania mieszanki (wczesniej nie chcial sie dac usunac).

Jazda testowa wykazala, ze problem nadal wystepuje. Aczkolwiek nie pojawia sie juz zaden blad na kompie.

Jakies dalsze pomysly? ;)

Spojrzalem na potencjometr pedalu gazu i zauwazylem, ze ma jakby dwie pozycje. Przy samym koncu zakresu ruchu (0.5-1cm od "podlogi" czuc taki przeskok. Jaka to pelni funkcje?

lapka2.gif

REGULAMIN - pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeskok jest dla ominięcia ogranicznika prędkości. Jak ustawisz sobie maksymalną prędkość to po "przełamaniu" pedału auto pojedzie szybciej niż prędkość na ograniczniku.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.04.2019 o 17:46, meganecoupe02 napisał:

x

O, ciekawe. Dzieki!

Rozebralem potencjometr - wszystko wyglada wzorowo.

Koncza mi sie pomysly...

lapka2.gif

REGULAMIN - 

pkt 5.6 literki PL

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, SzybkiSzymon napisał:

Jazda testowa wykazala, ze problem nadal wystepuje. Aczkolwiek nie pojawia sie juz zaden blad na kompie.

Brak błędu, to dobry znak.

Korzystnie dla silnika i wtrysków będzie ;

  - przegonienie auta na wysokich obrotach, oraz ograniczenie jazd po mieście i na krótkich dystansach,

  - zmiana stacji benzynowej na sprawdzoną,

 -  nie dopuszczanie do częstych jazd na rezerwie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.04.2019 o 19:14, Andrzej-2010 napisał:

Brak błędu, to dobry znak.

Korzystnie dla silnika i wtrysków będzie ;

  - przegonienie auta na wysokich obrotach, oraz ograniczenie jazd po mieście i na krótkich dystansach,

  - zmiana stacji benzynowej na sprawdzoną,

 -  nie dopuszczanie do częstych jazd na rezerwie.

 

 

Auto było przegonione 360km podczas drogi powrotnej do domu w ostatnią sobotę ;)

Łącznie w tydzień zrobiłem ok 700km, 1/2 w trasie, 1/2 po mieście tankując 2x już na sprawdzonych stacjach. Z rezerwą wiadomo - szkoda pompy, eliminacja szansy na zassanie syfu z baku (jeśli jakiś jest, a zapewne jest).

Co do samych wtryskiwaczy, zastanawia mnie to przebarwienie, które widziałem na siatce wtryskiwacza cyl. 1 (mowa o "siatce" ze zdjęcia). Zdecydowanie wyglądało to na przebarwienie metalu w skutek wysokiej temperatury (a zdarzają się przecież "przegrzania" wtryskiwaczy).

Z drugiej strony, kompletnie nie rozumiem w jaki sposób problem może nadal występować a jednocześnie nic wykrywa mi żadnych błędów po podpięciu się pod OBD2. Stąd moje przekonanie, że pomimo przebarwienia wina nie leży po stronie wtrysku. Może potrzeba czasu? (większej ilości powtarzających się błędów?).

Opcjonalnie myślę nad zakupem płatnej apki do obd2 (mam adapter bluetooth) i monitorowanie logów pracy silnika dla wszystkich możliwych czujników - pozwoliłoby to zauważyć co i z czym się dzieje w momencie pojawienia się tego sekundowego odcięcia.

lapka2.gif

REGULAMIN - 

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

1.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, SzybkiSzymon napisał:

Co do samych wtryskiwaczy, zastanawia mnie to przebarwienie, które widziałem na siatce wtryskiwacza cyl. 1 (mowa o "siatce" ze zdjęcia). Zdecydowanie wyglądało to na przebarwienie metalu w skutek wysokiej temperatury (a zdarzają się przecież "przegrzania" wtryskiwaczy ).

Wtrysk benzyny w tym silniku jest pośredni, czyli nie do komory cylindra,

13 godzin temu, SzybkiSzymon napisał:

Z drugiej strony, kompletnie nie rozumiem w jaki sposób problem może nadal występować

a jednocześnie nic wykrywa mi żadnych błędów po podpięciu się pod OBD2.

Miernik dostaje dane nie przekraczające zaprogramowane minima i maksima,

Proponuje ;

   -  przeczyszczenie przepustnicy , wymiana oringów, kontrola ścieżek potencjometru,

       Przepustnica elektroniczna dobrze działa w nowych autach, jednak po paru latach mogą pojawić się problemy, 

   -  przegonienie auta na wysokich obrotach wielokrotnie, ograniczenie jazd po mieście, celem przedmuchania katalizatora,

        ( może to trwać nawet miesiąc ),

   -  wizyta u kumatego mechanika z clipem ;

          -  pomiar podciśnienia w kolektorze dolotowym przy prawidłowej temperaturze silnika na biegu jałowym;

                ( wymiana filtra powietrza, zadbanie o szczelność montażu map sensora ),

          -  pomiar parametrów pracy pierwszej i drugiej sondy w układzie wydechowym,

  -  czyszczenie wtryskiwaczy ultradźwiękami.


 

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!