Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego, co pamiętam, to czarna rurka miała 10cm (fi 6mm). A tu link do niej:https://www.ebay.de/itm/Hitzebeständiger-Unterdrücksilikon-Schlauch-Silicone-Hose-versch-Größen/201016433253?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649  Zdjęć żadnych nie mam, ale życzę powodzenia i cierpliwości, bo dostęp tragedia. Jak to mi jeden mechanik powiedział: "Są auta i są Renault." Acha, radzę nie jeździć zbyt długo, tylko wymienić przewód jak najszybciej, bo jazda z zapchanym dpfem, to ryzyko większych kosztów. Pozdrawiam

Edytowane przez PIOTR85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te fi , to oczywiście wewnętrzne?

Widziałem też filmy w sieci, że ta czerwona rurka też się kruszy.

Ciekawe jakie są w tych rurkach ciśnienia i temperatura.

Może by się coś dobrało z tworzyw alternatywnych.

Ciekawe też, jakie rurki obecnie Renault wstawia w ten układ.

Może już opanowali sytuację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś wie , w jakiej temperaturze i ciśnieniu pracuje ten waż?

Bo chcę dobrać go z jakiś zamienników ciętych z metra , może nawet silikonowych ?

 

EDIT, po robocie:

Na razie , a może nawet docelowo , założyłem rurkę gumową 6.3 mm polskiego producenta, nazwy nie podam, co by nie było kryptorekamy, czy "lokowania produktu"

Rurka dedykowana do paliwa, zbrojona . 

Wygląda solidnie, ten odcinek rurki ~10 cm, kosztował około 1 PLN, a niskiej jakości  oryginał Renault PN: 20 87 413 07R kosztuje około 5,5 €.

Skłonny był bym zapłacić nawet i 5 PLN za te 10 cm rurki , żeby już jej nie wymieniać w przyszłości.:58_disappointed_relieved:

Porównując parametry rurek gumowych i silikonowych, to bardziej bym stawiał na silikonowe, które wytrzymują do 280C, a myślę, że zmęczenie materiału nastąpiło właśnie z powodu zbyt wysokiej temperatury pracy.

Czarna rurka kruszyła się dokładnie na krawędzi rurki metalowej , na którą była wsunięta.

Dokładnie tak samo , jak na wielu fotkach z sieci, "ten typ tak ma". Na wszystkich fotkach ta rurka pęka dokładnie w tym samym miejscu.

Ponieważ wygląda to na wadę konstrukcyjną, to powinno być to objęte jakąś akcją serwisową ze strony Renault.

 

Obiecałem to wstawiam fotki z roboty.

Auto po otwarciu klapy, wygląda jak każde inne.

Kolejna fotka po zdjęciu wycieraczek i górnej osłony podszybia

Następnie zdjąłem dolne podszybie, jest wtedy dostęp do tych fajnych rurek.

Osłony termicznej nie trzeba zdejmować, jak się ma takie ginekologiczne rączki jak ja , nie chwaląc się.

Po drobnym poruszeniu odkręconym czujnikiem ciśnienia okazało się że czarna rurka jakoś sama pękła do końca.

Wymieniłem ją na ciętą z metra zbrojoną rurkę paliwową, polskiego producenta, w cenie około 8 pln za mb.

oryginalna rurka miała 6mm fi wewnętrzne, założyłem rurkę 6.3 mm , czyli ~ 1/4 inch , taką miałem pod ręką.

Co ciekawe, zawsze ta oryginalna rurka się kruszy na granicy metalowego konektora wychodzącego z filtra FAP. 

Aby zdjąć cybanty z rurki potrzeba płaskoszczypów o długich kleszczach, takich około 10 cm, aby to dobrze poszło.

Zwykłymi kombinerkami się to nie uda.

Warto płaskoszczypy przymerdać sznurkiem, coby gdzieś na dół nie spadły.

Cała operacja trwałą jakieś 90 minut, ale jak bym miał to robić jeszcze raz to poniżej godziny się wyrobię.

Jak by ktoś potrzebował pomocy , to służę. 

 

 

 

 

 

 

rurka megane (1).jpg

rurka megane (2).jpg

rurka megane (3).jpg

rurka megane (4).jpg

rurka megane (5).jpg

rurka megane (6).jpg

Edytowane przez kacper69
tutorial.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!