Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego, co pamiętam, to czarna rurka miała 10cm (fi 6mm). A tu link do niej:https://www.ebay.de/itm/Hitzebeständiger-Unterdrücksilikon-Schlauch-Silicone-Hose-versch-Größen/201016433253?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649  Zdjęć żadnych nie mam, ale życzę powodzenia i cierpliwości, bo dostęp tragedia. Jak to mi jeden mechanik powiedział: "Są auta i są Renault." Acha, radzę nie jeździć zbyt długo, tylko wymienić przewód jak najszybciej, bo jazda z zapchanym dpfem, to ryzyko większych kosztów. Pozdrawiam

Edytowane przez PIOTR85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te fi , to oczywiście wewnętrzne?

Widziałem też filmy w sieci, że ta czerwona rurka też się kruszy.

Ciekawe jakie są w tych rurkach ciśnienia i temperatura.

Może by się coś dobrało z tworzyw alternatywnych.

Ciekawe też, jakie rurki obecnie Renault wstawia w ten układ.

Może już opanowali sytuację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś wie , w jakiej temperaturze i ciśnieniu pracuje ten waż?

Bo chcę dobrać go z jakiś zamienników ciętych z metra , może nawet silikonowych ?

 

EDIT, po robocie:

Na razie , a może nawet docelowo , założyłem rurkę gumową 6.3 mm polskiego producenta, nazwy nie podam, co by nie było kryptorekamy, czy "lokowania produktu"

Rurka dedykowana do paliwa, zbrojona . 

Wygląda solidnie, ten odcinek rurki ~10 cm, kosztował około 1 PLN, a niskiej jakości  oryginał Renault PN: 20 87 413 07R kosztuje około 5,5 €.

Skłonny był bym zapłacić nawet i 5 PLN za te 10 cm rurki , żeby już jej nie wymieniać w przyszłości.:58_disappointed_relieved:

Porównując parametry rurek gumowych i silikonowych, to bardziej bym stawiał na silikonowe, które wytrzymują do 280C, a myślę, że zmęczenie materiału nastąpiło właśnie z powodu zbyt wysokiej temperatury pracy.

Czarna rurka kruszyła się dokładnie na krawędzi rurki metalowej , na którą była wsunięta.

Dokładnie tak samo , jak na wielu fotkach z sieci, "ten typ tak ma". Na wszystkich fotkach ta rurka pęka dokładnie w tym samym miejscu.

Ponieważ wygląda to na wadę konstrukcyjną, to powinno być to objęte jakąś akcją serwisową ze strony Renault.

 

Obiecałem to wstawiam fotki z roboty.

Auto po otwarciu klapy, wygląda jak każde inne.

Kolejna fotka po zdjęciu wycieraczek i górnej osłony podszybia

Następnie zdjąłem dolne podszybie, jest wtedy dostęp do tych fajnych rurek.

Osłony termicznej nie trzeba zdejmować, jak się ma takie ginekologiczne rączki jak ja , nie chwaląc się.

Po drobnym poruszeniu odkręconym czujnikiem ciśnienia okazało się że czarna rurka jakoś sama pękła do końca.

Wymieniłem ją na ciętą z metra zbrojoną rurkę paliwową, polskiego producenta, w cenie około 8 pln za mb.

oryginalna rurka miała 6mm fi wewnętrzne, założyłem rurkę 6.3 mm , czyli ~ 1/4 inch , taką miałem pod ręką.

Co ciekawe, zawsze ta oryginalna rurka się kruszy na granicy metalowego konektora wychodzącego z filtra FAP. 

Aby zdjąć cybanty z rurki potrzeba płaskoszczypów o długich kleszczach, takich około 10 cm, aby to dobrze poszło.

Zwykłymi kombinerkami się to nie uda.

Warto płaskoszczypy przymerdać sznurkiem, coby gdzieś na dół nie spadły.

Cała operacja trwałą jakieś 90 minut, ale jak bym miał to robić jeszcze raz to poniżej godziny się wyrobię.

Jak by ktoś potrzebował pomocy , to służę. 

 

 

 

 

 

 

rurka megane (1).jpg

rurka megane (2).jpg

rurka megane (3).jpg

rurka megane (4).jpg

rurka megane (5).jpg

rurka megane (6).jpg

Edytowane przez kacper69
tutorial.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Czy po wymianie czujnika oraz wężyków potrzebna jest jego adaptacja ? Pewien mechanik tak twierdzi i nie wiem jaka jest prawda. Po skasowaniu błędów, wszystko wygląda u mnie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!