Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś miał podobną sytuację, kontrolka pomarańczowego silniczka zapalona, najpierw komunikat: skontroluj układ paliwowy, a teraz: skontroluj układ wydechowy, przy coraz większych obrotach jakby coś go dusiło, podłączałem OBDII i wyskoczył P1453. Dzięki z góry za jakieś sugestie.

Edytowane przez PIOTR85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie znalazłem żadnego dziurawego przewodu. O ile sobie przypominam, przed tą usterką wyjeździłem paliwo, aż się rezerwa zapaliła. Ktoś mi polecił, spuścić wodę z filtra i zastosowałem się do tej porady.  Przy oględzinach znalazłem luźny elektrozawór podciśnienia(brakowało dwóch nakrętek). Co mnie dziwi, że nagle moje auto się już nie przydusza, ale błąd(skontroluj układ wydechowy) jest dalej. Zamówiłem Clipa, ale zanim dojdzie, to trochę potrwa. W załączniku zdjęcie elektrozaworu. 

WP_20190413_16_50_16_Pro.jpg

Edytowane przez PIOTR85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, PIOTR85 napisał:

Ktoś mi polecił, spuścić wodę z filtra i zastosowałem się do tej porady. 

Proponuje;

- wymienić filtr paliwa na markowy; mann, knecht, purflux,

- sprawdzić czy są pęcherze powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

 - z którego roku auto ?

 - czy ma fap-a?,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok 2016, ma dpf, a jeśli chodzi o filtr, to był zmieniany w styczniu na purflux. Co do pęcherzy, ciężko powiedzieć, bo z tego co pamiętam, to albo przewody są ciemne albo w otulinie. Sprawdzę jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, PIOTR85 napisał:

Rok 2016, ma dpf, a jeśli chodzi o filtr, to był zmieniany w styczniu na purflux.

Jeżeli rok 2016  - to nie trzeba sprawdzać czy są pęcherze,

Czy filtr paliwa był zmieniony po komunikacie: skontroluj układ paliwowy, oraz spuszczeniu wody z filtra?

Czy ostatnio było dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach?

Jak wygląda końcówka rury wydechowej ?

2 godziny temu, PIOTR85 napisał:

błąd(skontroluj układ wydechowy) jest dalej

Może być;

 -  brudny filtr ; powietrza, paliwa,

  - zapchany egr,

  - zablokowane kierownice turbiny,

  - zabrudzona przepływka,

  - zablokowana regeneracja fap-a ,

  - uszkodzona świeca żarowa. 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • mireczek01 zmienił(a) tytuł na błąd P1453
Dnia ‎13‎.‎04‎.‎2019 o 21:41, Andrzej-2010 napisał:

Jeżeli rok 2016  - to nie trzeba sprawdzać czy są pęcherze,

Czy filtr paliwa był zmieniony po komunikacie: skontroluj układ paliwowy, oraz spuszczeniu wody z filtra?

Czy ostatnio było dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach?

Jak wygląda końcówka rury wydechowej ?

Może być;

 -  brudny filtr ; powietrza, paliwa,

  - zapchany egr,

  - zablokowane kierownice turbiny,

  - zabrudzona przepływka,

  - zablokowana regeneracja fap-a ,

  - uszkodzona świeca żarowa. 

Zmieniłem filtr powietrza. Filtr paliwa zmieniałem w styczniu, czyli przed komunikatem skontroluj układ wydechowy. Tydzień przejeździłem, przy mocnym wciśnięciu gazu dusił się. Dzisiaj wreszcie wyczyściłem zawór egr (mam taki jak na zdjęciu), był zabrudzony sadzą na maxa(pozycja zamknięta). Ciekawe czy jest jeszcze ok, czy się zepsuł na amen.  Pytanie czy rurę dolotową też trzeba czy nie. Błąd się świeci nadal. Pewnie należy usunąć programem? Clipa jeszcze nie mam, ale jest w drodze.

pierburg.jpg

Edytowane przez PIOTR85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A/ Przebieg auta nie jest duży ;

1 godzinę temu, PIOTR85 napisał:

wyczyściłem zawór egr (mam taki jak na zdjęciu), był zabrudzony sadzą na maxa (pozycja zamknięta).

  - świadczy to o tym że, b.dużo jeździsz po mieście i na krótkich dystansach,

    Należy ograniczyć ilość jazd po mieście a częściej wypadać za miasto i jazda na wysokich obrotach,

    Do jazdy po mieście dobra jest mała benzyna,

B/ Uszkodzony/zapchany egr może wpływać na błędy;

    1/ przepływomierza,

    2/ czujnika ciśnienia doładowania a ten na ;

        a/ wielkości dawki paliwa dawanej przez regulator ciśnienia wtrysku paliwa,

        b/ wpływa na pracę czujnika ciśnienia paliwa,

             Czujników ciśnienia i regulatora ciśnień miernikiem nie zdiagnozujesz, jedynie podmiana na inny lub clip,

        c/ o wychyleniu łopatek kierownicy turbiny ( kierownice w turbinie mogą być zapchane, konieczność czyszczenia turbiny )

             przez sygnał do elektrozaworu turbiny,

C/ Wymień filtr paliwa, 

D/ Przeczyść przepływomierz,

E/ Sprawdź kierownice turbiny ( elektrozawór turbiny steruje kierownicami )

1 godzinę temu, PIOTR85 napisał:

Pytanie czy rurę dolotową też trzeba czy nie. 

Na pewno nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎13‎.‎04‎.‎2019 o 09:15, tomakur napisał:

Cześć

Sprawdź przewody jak z linku poniżej

 

Ponieważ przy pierwszych oględzinach nie znalazłem pękniętych węży, postanowiłem jeszcze raz powęszyć. Na niemieckim forum opisali, żeby się do nich dostać, trzeba ściągnąć całe podszybie. Wycieraczki, uszczelki, plastiki weg, kilka kostek, szukam i znalazłem. Wymieniłem czarny przewód, a błąd zniknął w momencie osiągnięcia przez silnik pełnej temperatury i odpalenia się dpfu. Dzięki i pozdrawiam

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

PIOTR85

A gdzie kupiłeś tą czarną rurkę?

I jak ona fachowo się nazywa?

U mnie jest też taki błąd P1453.

Reset błędu przez ELM rozwiązuje problem na tydzień , czasami dwa tygodnie.

Będę musiał też rozebrać to podszybie, ale zanim to zrobię, to wolę mieć już tą rurkę, żeby dwa razy nie rozbierać podszybia.

Chyba jakaś wadliwa seria tych rurek musiała być, albo jakaś wada konstrukcyjna , bo jak uszkadzają się w 3 letnich autach , to troszkę za wcześnie.

Masz jakieś fotki z tej wymiany czarnej rurki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taką rurkę kupisz np u monterów tworzywa, pieknie się układa po podgrzaniu. 

 

Wykorzystalem taka do naprawy przewodów podciśnienia w 2.0tdi VAG’a po tym jak kuna zjadła mi przewody po raz 3. Za każdym razem koszt 700 pln ;(

 

za wężyki u gazownika zapłaciłem 10 pln i spokój. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!