Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pióra wycieraczek


macieq

Rekomendowane odpowiedzi

Jak kupiłem auto to kupiłem zestaw dedykowany do megi 3 Valeo, ogólnie chyba najlepsze wycieraczki jakie miałem, na zimę znów wsadziłem Valeo ale jakiś inny model i też jest ok. Nie polecam Boscha, największy szajs jaki miałem, po miesiącu zostawiały pełno malutkich smug i nic się nie dało z tym zrobić. Tak apropo ma ktoś taki problem, że u góry od kierowcy, wycieraczka ciężko zbiera? głównie gdy jest mżawka, lekki deszcz, to zostaje ciągle smuga, jak wali mocna deszcz to jest ok, tak jakby nie dochodziła do szyby, ramie ok, wycieraczka nowa, szyba oryginalna hmmm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Czy ktoś porównywał może jak wypadają oryginalne wycieraczki Renault (do Meganki 3) w stosunku np. do Valeo Xtream czy Boscha Aerotwin. Cenowo są najtańsze z tej trójki, w poprzednim aucie (Focus) stosowałem oryginały Forda i byłem z nich zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Do tej pory byłem bardzo zadowolony z wycieraczek NWB (Nippon Wiper Blades - firma która wymyśliła wycieraczki samochodowe w obecnej postaci...), znanych u nas pod marką Denso. Uzywałem ich od lat w 3 samochodach - zwykłe szkieletowe.

Teraz kupiłem do Fluence płaskie, a do Corolli hybrydowe.

We Fluence płaskie tragedia - obie zostawiają takie cienkie smugi, jakby pióro miało mikrorowki i zostawiało 1mm ślady wody co 1-1,5cm. Głównie na górze. Lewa 60 cm bardziej, prawa 40 cm mniej.

W Corolli hybrydowe - lewa 60cm super, prawa 40cm to samo co we Fluence...

Używał ktoś z Was Denso płaskich w Megane/Fluence? No załamany jestem, taki spokój miałem tyle czasu z wycieraczkami, kupowałem Denso i spokój na co najmniej rok, idealnie wycierały.

Może tylko szkieletowe mają takie dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim Renault Fluence rok temu założyłem wycieraczki firmy SILBACK (Turcja) i spisują się bardzo dobrze,a kosztowały 65 zł. Namiary na sprzedawcę mogę podać zainteresowanym. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czy do Fluence można założyć zwykłe, szkieletowe albo hybrydowe wycieraczki? Nie lubię płaskich, albo jeszcze nie trafiłem nigdy na dobre. Nawet Denso nie są ok.

 

Dodano: 06 sty 2017 - 19:15

Uwaga! Ja również przestrzegam przed Valeo First! Moje również pękły! Mocowanie jest wysokie przez co wiatr je podrywa i skaczą po szybie na autostradzie, na dodatek plastik jest zrobiony z takiego badziewia że pęka w rękach. Moje pękły przy 130km/h, dobrze że nie wypadły i szyby nie porysowały.

Uwaga też na płaskie Alca, na opakowaniu jest informacja że można używać do 120km/h.

Natomiast polecam oryginał, czyli Bosch. Kupiłem na stacji taki wynalazek jak płaskie Bosch AeroEco (na BP) i problemy jak ręką odjął. AeroEco pasują ale są dostępne tylko na stacjach. Pasuje mocowanie numer 5.

Z "uniwersalnych" Boscha pasują również AeroTwin AP400U i AP600U - mają pasujące mocowania (numer 3).

Teraz mam długą 600 AeroEco i krótką AeroTwin AP400U i nareszcie wyciera, nie skrzypi, nie skacze po szybie nie zostawia kresek wody i po prostu... działa.

Natomiast oryginał, za który ASO każe sobie płacić... 200zł!! (Oryginalne NWB czyli Denso do Toyoty i Hondy to koszt w ASO 120zł.. Renault pogięło...) to dedykowany Bosch o numerach: BOSCH AEROTWIN 600/400 3397007116 A116S . Dostępny w sklepach Internetowych od ok. 86zł za komplet.

Następne kupuję właśnie taki komplet oryginalnych za 86zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od ponad dwóch miesięcy używam VALEO Silencio XTRM, okazyjnie zapłaciłem 76zł za dwie. Jak narazie spisują się bardzo dobrze.

 

Ojcu do peugeota 607 zakupiłem ostatnio oximo pod model auta. Na razie jest zadowolony.

Wybór jest naprawdę okrojony do tego modelu auta... Ostatnio zamontował Boscha(szkieletowe) które po pół roku użytkowania nadawały się jedynie do wyrzucenia.

Edytowane przez AdamiGo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Heyner Hybrid założone pół roku temu spisują się u mnie ok. Niestety na tył firma proponuje tylko zwykłe Alca, a to już inna (niższa) liga.

Nie wiem jak w Meg III ale w II z tyłu w kombi mam wycieraczkę szkieletową o długości 26 cm, taka z większą ilością plastiku na obudowie, kosztuje ok 40-50 zł.

Kupiłem zwykłego szkieletowego Motguma 55cm za 8 zł. Wymontowałem z niego gumkę, odciąłem potrzebną długość i przełożyłem do oryginalnej wycieraczki. Działa elegancko. Została reszta gumki na jeszcze jedną wymianę.

Koszt jednostkowej wymiany: 4zł i 5 minut roboty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pozwólcie że i ja podzielę się swoimi wrażeniami, wnioskami z użytkowania / testów kilku różnych wycieraczek w Megane I phII (lift). Wrzucę tez zdjęcia jak dane wycieraczki zbierają wodę.

 

- Motgum

 

Od pierwszej Meganki ojciec używał zwykłe szkieletowe wycieraczki przeważnie motgum, pierwsze jakie ja używałem były również tej firmy w wersji ze spojlerem jak i bez, obie wersje wycierały dobrze, ta ze spojlerem przy większych prędkościach trochę lepiej.

Było jednak jedno ale były dojść głośne, zwłaszcza przy zmianie kierunku i lubiły popiskiwać, ale w tamtych czasach specjalnie się wycieraczkami nie przejmowałem.

 

Później mi się trochę zmieniło i zacząłem bardziej zwracać uwagę :)

 

W 2014 zadowolony ze szkieletów Motgum założyłem płaskie tej firmy, kupione jak poprzednio w sklepie producenta. Na samym początku był zonk :( , lewa nie zbierała na środku swojej długości. Gołym okiem było widać jak guma nie przylega do szyby, mało tego nie była to wina słabego docisku a wgłębieniu na krawędzi gumki.

Reklamacja u producenta, ku mojemu zdziwieniu bez problemu przysłano mi za darmo drugą sztukę, do tego dzwonili do mnie z Motguma pytali się co i jak.

Byłem bardzo mile zaskoczony obsługą i szybkością reakcji firmy.

Ta nowa sztuka była już OK i obie (prawa i lewa) wycierały bardzo dobrze, pracowały cicho, byłem bardzo zadowolony :)

 

Wycieraczki te przetrwały u mnie 2 lata i ok 20 tys. km, pod koniec 2016 zaczęły się oznaki zużycia, pozostawiały kilka cienkich nitek wody.

Czy to dużo czy mało ciężko mi powiedzieć bo wcześniej nie zapisywałem kiedy wymieniałem wycieraczki, jako że nie robię rocznie jakichś bardzo dużych przebiegów dla mnie wynik przy cenie ok 40zł za komplet jest dobry, a specjalnie ich nie oszczędzałem.

 

Trzeba kupić nowe, bez wahania kupiłem takie same bezprzegubowe płaskie Motgum tym razem w sklepie stacjonarnym, (bo wychodziło mi taniej niż wysyłka) za śmieszne pieniądze 30zł za komplet na przód :)

Założyłem i klapa :( rozmazują wodę po całej szybie, zostawiają mazy smugi w całym zakresie pracy tragedia.

 

Reklamacja w sklepie i u producenta, producent odezwał się szybciej niż sklep.

Chcieli bym wysłał im te wadliwe, oni je sprawdzą w zamian wyślą mi inne nowe sprawdzone. Ok, dostałem za kilka dni 2 nowe sztuki, żeby nie było tamte zaznaczyłem dyskretnie w kilku miejscach czy to aby na pewno nowe mi wyślą :)

Tym razem zupełnie za free się nie dało, 10zł wysyłka do nich, oni mi za free.

 

Zadowolony że będzie dobrze, bo niby sprawdzone u nich, założyłem i znowu klapa i to jeszcze większa. Te wycierają, przepraszam, rozmazują wodę po szybie jeszcze bardziej niż poprzednie :(

Zaczęła się wymiana zdań z producentem, jak to zawsze bywa oni wiedzą swoje i twierdzą że wycieraczki są dobre i to u mnie musi być coś nie tak, albo że coś musi odparować z gum i potem będzie ok. Wcale nie będzie, sprawdziłem. Nie będę przytaczał wszystkiego dokładnie bo bym miejsca na forum zabrakło :D

Jednego tylko nie potrafią wyjaśnić dlaczego stare 2 letnie wycieraczki działają, zbierają wodę lepiej niż nówki sztuki.

Porównanie 3 kompletów na zdjęciu.

 

post-16796-0-32189800-1486046519_thumb.jpgpost-16796-0-43534300-1486046537_thumb.jpgpost-16796-0-01496000-1486046547_thumb.jpgpost-16796-0-18204000-1486046560_thumb.jpg

 

Robiłem dodatkowo testy nowej gumki w starym stelażu by wykluczyć wine samego stelaża, niestety było tak samo źle. Ponadto jak trzymając wycieraczkę w ręku przeciągnąłem po szybie z różnymi siłami nacisku, ta rozmazywała wodę, więc siła docisku też nie ma tu nic do rzecz. po różnych testach doszedłem do wniosku ze to gumka sama w sobie jest wadliwa, a raczej mieszanka z czego jest zrobiona jest kiepska.

Przy rozbieraniu tych wycieraczek zacząłem się zastanawiać czy motgum jest ich producentem tak od zera. Jedyna sygnatura firmy jest na plastiku osłaniającym mocowanie do ramienia, a plastik ten można zdjąć i założyć bez problemu.

W ich szkieletowych na szkielecie i gumce jest wytłoczona nazwa firmy, w tych płaskich nie ma nigdzie żadnych oznaczeń prócz tego plastiku.

 

Postanowiłem że już nigdy nie wydam złotówki na produkty tej firmy, wystarczy że 40zł poszło do kosza. Zepsuli dobry produkt, nie ma powtarzalności produkcji, każda ich wycieraczka działa inaczej lepiej/gorzej. Trafienie na dobrą sztukę to loteria, szkoda pieniędzy.

 

W między czasie testowałem kilka innych wycieraczek:

- Alca special zwykłe szkieletowe po 6zl/szt kiedyś kupiłem z ciekawości bo miały dobra opinię.

Rozmazują, zostawiają smugi, jako awaryjne na krótki dystans, kiepskie nie warto.

Niestety nie zrobiłem zdjęć :(

 

- Heyner speed exclusive szkieletowe ze spojlerami ok 18zl/szt.

Od 5.11.2016 jeżdżą cały czas, z przerwami na testy innych firm.

Bardzo dobre, ładnie wycierają na całej powierzchni, dobre mocowanie, w miejscu mocowania cały profil szkieletu się obniża co miało sprawić że ramię będzie się bardziej zlewać z wycieraczką, ale średnio im to wyszło.

Minusy

- kropelki wody są wdmuchiwane na szybę z wycieraczki w spoczynku - może winny spojler?

- w ruchu powrotnym ciągnie trochę wody za sobą nie zależnie od prędkości jazdy ale nie zawsze dot. lewej.

- w zimie szkielet zamarza przez co wycieraczka sztywnieje i piórko nie przylega zostawiając smugi lub nie wytarte duże plamy. ALE TO WSZYSTKIE SZKIELETY TAK MAJĄ JAK SĄ MOKRE.

Niestety nie zrobiłem zdjęć :( ale zrobię bo mimo kilku wad warto pokazać jak ładnie zbierają i jak powinny zbierać wodę wycieraczki.

 

- Unipoint płaskie

Adapter pod U Wielki badziewny plastik, zapięcie do ramienia delikatne nie pewne. Całość ma luzy, wycieraczka wibruje podczas pracy, nie wyciera na środku swojej długości, prawa i lewa tak samo. Całość wykonana tandetnie, nie warte uwagi w ogóle.

Są zdjęcia:)

 

post-16796-0-34104600-1486046754_thumb.jpgpost-16796-0-10335800-1486046766_thumb.jpgpost-16796-0-28012700-1486046781_thumb.jpgpost-16796-0-99372000-1486046788_thumb.jpg

 

- Składak własny Motgum + Unipoint :D

Stare stelaże motgum z nową gumą z unipointów.

Wycierają bardzo dobrze w pierwszej próbie statycznej ok w drugiej trochę zostawiały na środku swojej długości.

Przy wyższych prędkościach jazdy lewa zaciąga wodę ze słupka w ruchu powrotnym.

Prawa na końcu nie zbiera od samego dołu, lewa trochę zostawia przy dolnym rogu szyby.

Na mrozie guma sztywnieje, zostawia nie wytarte plamy.

Zaczęły głośno szorować po szybie. Nie sprawdziły się.

Nie wiem czy mam fotki, ale chyba nie.

 

- Heyner hybrid pokładałem duże nadzieje w tym produkcie, ale niestety....

Lewa zostawia szeroką smugę kilka cm od końca pióra, nie wyciera też przy słupku.

Prawa nie przylega na końcu na ok 6cm i nie wyciera sporego kawałka szyby od dołu.

Ogólnie szkielet obudowa z gumową nakładką wycieraczki jest za sztywne i mało wygięte w banan przez co piórko nie przylega równomierne do szyby. Samo piórko ma mniej punktów podparcia niż w szkieletowej. Wycieraczki dojść ciężkie w porównaniu do płaskich czy szkieletów, wykonanie trochę toporne, a mocowanie bardzo toporne i nie zbyt pasujące do ramienia. Poza tymi smugami w innych miejscach zbierają bardzo ładnie.

Ciężko powiedzieć w jakim aucie się sprawdzą, na pewno nie są uniwersalne, nie dopasowują się, wymagają odpowiedniej krzywizny szyby.

Są fotki :)

 

post-16796-0-09109400-1486047408_thumb.jpgpost-16796-0-84560300-1486047521_thumb.jpgpost-16796-0-39105500-1486047527_thumb.jpg

post-16796-0-71662600-1486047533_thumb.jpgpost-16796-0-43364000-1486047539_thumb.jpgpost-16796-0-45177100-1486047545_thumb.jpg

 

To były ostatnie wycieraczki jakie sprawdzałem w ostatnim czasie, ale na pewno nie ostatnie w ogóle.

Na razie wróciły Heyner speed exclusive, czymś trzeba szybę wycierać :)

 

Jednak nadal będę szukał płaskich które będą wycierać tak jak bym tego chciał i nie będą mnie wkurzać. Zapewne kilka osób powie kupić zwykłe szkielety i będzie git, ale ja nie chcę szkieletów.

Nie podoba mi się ich wygląd, zamarzanie szkieletu zimą i jak bardzo wystają nad szybą.

Na pewno są bezprzegubowe wycieraczki które spiszą się w Megance, tak jak te pierwsze płaskie motgumy.

 

Mam kilka różnych firm na oku tylko chwilowo nie bardzo wiem w którym kierunku iść by znowu nie utopić grosza w produkt który z góry wiadomo że jest kiepski.

 

Visee Aquatec - komplet 52zł korci mnie by spróbować, mam sklep z nimi po drodze.

Bulltec - ponoć tania chińska wersja od visee różne opinie komplet 30zl

Oryginalne płaskie RENAULT by Valeo - widziałem sporo złych opinii o valeo, więc tu może być podobnie komplet 86zl

Heyner super flat - obawiam się zbyt sztywnej gumy osłaniającej, co spowoduje nie przyleganie na końcach jak w przypadku hybrydowych, tu jest podobne rozwiązanie. komplet ok 65zl

Dipp - z różnych opinii raczej kiepskie import z chin

Silbak - tureckie podobno dobre

V-CAP - podobno bardzo dobre, kilka osób tu pisało, ale już nie do dostania

Trico

Champion

Bosch Aero retro komplet 74zl

Parę osób wcześniej pisało że Tureckie Silbak są bardzo dobre, obecnie widziałem że kosztują z przesyłka ok 78zł

Używał ktoś w Megance I którychś z tych wycieraczek lub jeszcze jakichś innych i mógł by polecić z czystym sumieniem ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam od dwóch lat SILBAK. Kupiłem u przedstawiciela w okolicach Łodzi - Rąbień. Zadzwoń i sprawdź cenę z wysyłką - 514912328. Podziwiam, ze tyle czasu poświęcasz wycieraczkom. Ja wymieniam i jadę dalej. Powodzenia. Życzę, żebyś znalazł najlepsze.

Edytowane przez czarnyfluence
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za namiar. To chyba następne na testy będą Silbak.

Wszystko zaczęło się niby z prostej sprawy kupna wycieraczek. Ani to skomplikowane urządzenie, ani technologia nie kosmiczna, a jak widać niby prosta sprawa wcale nie jest prosta. Jest tego niby pełno na rynku, ale jak się zacznie szukać, sprawdzać, używać okazuje się że jest problem ze znalezieniem dobrego produktu. Może miałem fart na początku z tymi motgumami, a może wtedy jeszcze się starali. Gdyby komplety wycieraczek były bardzo tanie nie było by specjalnie czym się przejmować. Ale jak mam wydać 50, 100, czy więcej za coś co wytrzyma kilka miesięcy, albo od razu nadaje się do kosza to coś tu jest nie tak. Można powiedzieć że producenci nas okradają robiąc badziewie za nie małą kasę, szczerze mówiąc patrząc na wycieraczkę nie wiem za co tu płacić po kilka stówek jak niektórzy sobie wyceniają swoje produkty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja, wbrew opiniom na tym forum, kupiłem ostatnio sobie Valeo First Pyramid i to do 3 samochodów, w tym Megane CC :)

Jak dla mnie - rewelacja. Zbierają bardzo dobrze.

Jeden z tych samochodów jeździ z prędkościami przekraczającymi nawet 200 km/h ( nie Megane oczywiście ) i to na nim sprawdzę solidność tej konstrukcji Valeo.

Ale jak pisałem, jak na razie jest super.

No i ta cena... ledwo powyżej 2 dych.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!