Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 1.6 obroty po odpaleniu spadają nisko na chwilę


Rekomendowane odpowiedzi

A/ Obroty po starcie w miarę rozgrzewania się silnika, powinny ;

     a/ spadać do wartości nominalnej ; 750 +/_ 50 or/min,

     b/ ale nie za szybko, zależy to przede wszystkim od ;

         - temperatury zewnętrznej,

        -  temperatury silnika,

        -  stopnia naładowania akumulatora,

        -  stanu sondy lambda,

        -  podciśnienia w układzie dolotu,

        -  stanu katalizatora,

        -  stanu cewek, świec,

B/ U Ciebie, po starcie obroty są ;

        - około 1300 obr/min a po 11 s spadają do wartości 750 - 800 obr/min, ( 15.07.2019 r ),

        - a to raczej jest, za szybko,

Dnia 21.05.2019 o 09:45, gldfish napisał:

Czuć, że to nisko, ma się wrażenie że jeszcze chwila i może zgasnąć.

Ale nigdy nie gaśnie.

Po tej chwili wraca do normalnych obrotów i jest już dobrze.

 

40 minut temu, gldfish napisał:

Ale w momentach, gdy wskazówka obrotomierza idzie w dół, cały samochód delikatnie trzęsie (jak wspominałem na początku - jest wrażenie, że za chwilę się udławi i zgaśnie, choć nigdy jeszcze nie zgasł).

c/ Proponuje szczególnie ;

   1/  wymianę filtra powietrza, ( zapomniałem ),

   2/  kontrolę i przeczyszczenie wszelkich styków elektrycznych silnika ( Kontakt 60 ) ;

           -  ecu, upc, map sensor, czujnik temperatury płynu, sondy lambda, czujników położenia wału i wałka,

   3/  jeżeli było dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach, należy wielokrotnie przegonić auto ( 50 km do 100 km )

          na wysokich obrotach, celem przedmuchania katalizatora,

   4/  masz auto z 2009 r i przebieg 138.000 km,

          a/ warto wymienić rozrząd, jeżeli nie ze wzgl; na przebieg, to czas pracy paska rozrządu,

          b/ lub jeżeli był wymieniony to sprawdzić ustawienie rozrządu ;

               1/ przeważnie przestawiony o jeden ząbek,

               2/ patrz pkt.4 z 5 lipca,

   5/ sonda lambda funkcjonuje prawidłowo w zakresie temperatur 300 C do 850 C;

         - może wykazywać odchylenia w pracy przy takim przebiegu, patrz pkt ; 5 z 5 lipca,

         - wymiana ;

               -  tylko na oryginał,

               -  może być używana z gwarancją rozruchowa ale musi być oryginał.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010 raz jeszcze dziękuję za szczegółową analizę. Myślę, że w najbliższym czasie przerobię te kilka punktów. Samochód faktycznie używany jest przeze mnie od marca tylko na krótkich dystansach. 10-15km dziennie po mieście. Rozrząd był robiony przez poprzedniego właściciela w 2014 roku przy 82tys. Planowałem go za rok zrobić. Może faktycznie trzeba szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Po podpięcieu pod Clipa zero błędów. Mechanik wyczyścil przepustnice i przyuczyl.Problem z obrotami na biegu jalowym rozwiązany.Dodam ,że przepustnica nie była wcale aż taka brudna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Dnia 25.07.2019 o 15:45, Andrzej-2010 napisał:

U kolegi gldfish przepustnica wyczyszczona na wstępie.

 

Chyba jednak nie do końca. Wcześniejsze czyszczenie albo nie było dokładne, albo go w ogóle nie było. Szczerze powiedziawszy nie wiem… Teraz dałem do sprawdzenia osobie zaufanej. Przeczyścił przepustnicę, która nie była jakaś bardzo zabrudzona, ale jednak. I po tym sytuacja się zmieniła, choć niekoniecznie poprawiła. Przede wszystkim jeżdżę kilka dni i jeszcze nie zdarzyło się, aby obroty spadły poniżej 900. Jak już się podczas postoju ustawi na 900-1000 to jest stabilnie. Nie spada, nie drga jak wcześniej.

 

Pojawiło się natomiast coś w drugą stronę. Pierwsze jazdy po czyszczeniu i widać, że silnik samoczynnie wpada w obroty w okolicach 1800-2000. Spróbowałem zrobić przyuczenie krokowo, bez komputera (5 min pochodził, potem 5 min wyłączony) – to sprawiło, że właściwie zawsze po odpaleniu, obroty są w okolicach 1200-1300, po chwili opada do ok 900 i pracuje stabilnie. Ale po ruszeniu pojawiają się te wahania do 2tys. Dojeżdżam do skrzyżowania, stoję na jałowym, a silnik pracuje na 2tys. Zimniejszy czy cieplejszy silnik – bez większego znaczenia. Co ciekawe, jak tak stoję i wcisnę lekko na chwilę i puszczę gaz – obroty zawsze spadają już do wartości prawidłowej. Bez tego stałby ciągle na 2tys. Wzrost obrotów czuć nie tylko stając na światłach. Podczas jazdy, zwalniając, jadąc wolno też od czasu do czasu czuć, że obroty nie spadają jak należy (takie uczucie trochę jak na automacie, że samochód na biegu niejako sam jedzie, bez dodawania gazu).

 

Widać ewidentnie, że to jednak coś z przepustnicą, bo ona była teraz ruszana. Może trzeba ją wymienić. Wcześniej podjadę do jakiegoś Renault na przyuczenie komputerowe – może coś pomoże. Przy okazji podłączany był komputer, ale nie Clip tylko jakiś uniwersalny, i wysypał 4 błędy (załącznik). Jeden udało się zidentyfikować jako coś z fazą koła przy rozrządzie, albo jakoś tak. Rozrząd mam do wymiany, więc i to wymienię. Taki jest status na teraz.

Bledy_komp_Megane.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, gldfish napisał:

Wcześniej podjadę do jakiegoś Renault na przyuczenie komputerowe – może coś pomoże.

Przy okazji podłączany był komputer, ale nie Clip tylko jakiś uniwersalny, i wysypał 4 błędy (załącznik).

   - Jeden udało się zidentyfikować jako coś z fazą koła przy rozrządzie, albo jakoś tak.

   -  Rozrząd mam do wymiany, więc i to wymienię.

1/ Szkoda jazd na przyuczanie,

     W pierwszej kolejności należy wymienić rozrząd, a następnie jak będzie konieczność - wykonać przyuczanie,

2/ Wszystko wskazuje, że;

      a/ prawdopodobnie pasek rozrządu przeskoczył o 1 ząbek,

      b/ rozrząd jest do wymiany u kumatego mechanika od reno,

3/ Na stan KZFR ma wpływ ;

     a/ olej silnikowy ;

            1/ Polecam syntetyczny np.;Valvoline Syn Power 5W40, szczególnie dla dobra ;

                  - KZFR i elektrozaworu,

                 -  Regulatorów luzów zaworowych,

           2/ Poziom oleju w misce powinien być na maximum,

     b/ styl jazdy ;

         Po odpaleniu auta, należy ruszać spokojnie, żeby olej rozprowadził się po magistrali olejowej oraz dotarł do KZFR,

    c/ stan elektrozaworu KZFR ;

         Zużycie elektrozaworu, wpływa na szybsze zużycie KZFR.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!