Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 1.6 obroty po odpaleniu spadają nisko na chwilę


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam od kilku miesięcy Megane III 1.6 110km z 2009r. Zazwyczaj po zapaleniu, po dłuższym postoju (np w nocy) silnik przez kilka sekund pracuje równo, a potem na 10-20 sek obroty spadają z 1100 do poziomu ok 700-800 (początkowo myślałem, że to ma jakiś związek z załączaniem układu klimatyzacji, bo się pokrywało mniej więcej). Czuć, że to nisko, ma się wrażenie że jeszcze chwila i może zgasnąć. Ale nigdy nie gaśnie. Po tej chwili wraca do normalnych obrotów i jest już dobrze. Czasem mam wrażenie, że przy przyspieszaniu na zimnym silniku, nieco skacze. Potem się uspokaja. Od czego zacząć szukanie przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, gldfish napisał:

Zazwyczaj po zapaleniu, po dłuższym postoju (np w nocy) silnik przez kilka sekund pracuje równo, a potem na 10-20 sek obroty spadają z 1100 do poziomu ok 700-800 (początkowo myślałem, że to ma jakiś związek z załączaniem układu klimatyzacji, bo się pokrywało mniej więcej)

1/ Sprawdź;

  a/ świece i wymień, odstęp pomiędzy elektrodami 0,7 mm,

  b/ map sensor i przeczyść czoło, zapewnij mu szczelny montaż,

  c/ przeczyść przepustnicę i wymień oringi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

1/ Sprawdź;

  a/ świece i wymień, odstęp pomiędzy elektrodami 0,7 mm,

  b/ map sensor i przeczyść czoło, zapewnij mu szczelny montaż,

  c/ przeczyść przepustnicę i wymień oringi .

 

Dzięki. Wszystko sprawdzę w najbliższym tygodniu i dam znać czy pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, świece wymienione, odstęp zrobiony na 0,7mm. Map sensor przeczyszczony. Podobnie przepustnica. Oringi zmienione. Wszystko to z miesiąc temu. Ale efekt pozostaje. Wciąż po odpaleniu spadają mu te obroty na parę sekund w okolice 700-800. Przy czym to nawet nie musi być postój całą noc. Czasem też po krótkim. Skakania przy przyspieszaniu nie zauważyłem póki co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, gldfish napisał:

Map sensor przeczyszczony.

1/ Czy szczelnie jest zamontowany - można uszczelnić silikonem wysokotemperaturowym,

2/  Sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej ;   

      a/ na clipie podglądnąć czy ;

             - właściwe temperatury  przekazuje do sterownika,

             - tak przy zimnym jak i nagrzanym silniku,

      b/ sprawdzić jego oporność, czystość złączy, wtyczek, 

      c/ od niego zależy wielkość dawki paliwa przy rozruchu,

     d/ czujnik ten optymalizuje (dla danej temperatury) kąt wyprzedzenia zapłonu i skład mieszanki,

3/ Świece i cewki muszą być czyste i suche,

4/ Często przyczyną falowania obrotów na biegu jałowym jest przestawiony rozrząd o jeden ząbek;

     a/ kiedy wymieniany był rozrząd?

     b/ kontrola prawidłowości ustawienia rozrządu,

     c/ sprawdzić podciśnienie w kolektorze dolotowym, powinno oscylować w granicach ;

         32 +/- 4 kPa (320 +/- 40 mbar),  czyli w przedziale 28 do 36 kPa dla 1.6 16V,

5/ Sprawdzić szczelności układu wydechowego ;

     a/ zwłaszcza na odcinku pomiędzy silnikiem a sondą lambda,

     b/ oraz stan sondy - sonda z czasem się starzeje i pracuje coraz gorzej i wolniej, 

     c/ ignorowanie niesprawności sondy lub stosowanie nisko jakościowych zamienników oryginalnych

          czujników bywa bardzo kosztowne w skutkach ;

            1/ grozi to m.in. zniszczeniem katalizatora ( zbyt bogata mieszanka),

            2/ wypalenie zaworów (zbyt uboga mieszanka). 

            3/ producenci sond lambda prognozują ich trwałość na około 150–200 tysięcy kilometrów przebiegu,

            4/ interwał ten skraca się w przypadku eksploatacji aut;

                 a/ zasilanych gazem LPG,

                 b/ z zużytym silnikiem o niskiej kompresji,

            5/ jeśli adaptacja przepustnicy jest nieprawidłowa, to ;

                 a/ sonda krzyczy do sterownika benzynowego zrób coś,

                 b/ sterownik wachluje dawką paliwa i w efekcie może wystąpić falowanie obrotów.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Uff, sporo tego :) Jakoś tam będę próbował te punkty. Dodam jeszcze nagranie jak to się odbywa: https://streamable.com/2ehsi

Po zapaleniu, w 11sek filmu widać jak obroty spadają. W 20sek wrzucam wsteczny i lekko wycofuję. W 25sek ruszam z miejsca do przodu. Widać, że przy ruszaniu (czy to do tyłu czy do przodu) obroty początkowo spadają do tych 700-800, by potem podnieść się już do normalnych wartości...

Edytowane przez gldfish
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet hola hola! Nie co światła... wyłącznie na czerwonym, ewentualnie jak stoję w korku. Wtedy ściereczka do ręki i jechane :) Niestety mam tunel środkowy w kolorze piano black, który strasznie zbiera kurz, a jak już wycieram tunel to i resztę przejadę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.U mnie tak samo jak na filmie u kolegi powyżej. Jeżdżę już tak drugi rok i nic poza tym się  dalej nie dzieje.

Nic jeszcze z tym nie robiłem tylko mapsensor przeczysciłem.Dodam ,że obroty spadają również jak wrzucę na luz przy dojezdzie do świateł.Po chwili wracają do normy.Mam auto od nowości i to nie jest normalne.Spadek obrotów występuje tylko na rozgrzanym silniku.

Gość w serwisie mówił , że nic z tym nie zrobię i trzeba wymienić przepustnice.

Narazie nie gaśnie  silnik dlatego nic z tym nie robię.

Przy następnej  wizycie w warsztacie każe podpiąć Clipa.

 

 

Edytowane przez roberto197272
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może faktycznie filmik nie odzwierciedla tego idealnie. Ale w momentach, gdy wskazówka obrotomierza idzie w dół, cały samochód delikatnie trzęsie (jak wspominałem na początku - jest wrażenie, że za chwilę się udławi i zgaśnie, choć nigdy jeszcze nie zgasł). No i dziwne trochę, że jak delikatnie ruszam czy to do przodu czy do tyłu, obroty spadają, by za chwilę ruszyć normalnie do góry. Widzę, że kolega roberto197272 ma tak samo. U mnie ciężko powiedzieć czy na rozgrzanym, czy zimnym. Mam wrażenie, że nie ma reguły. Jakby się udało zdiagnozować, chętnie się dowiem. A kokpit przetrę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!