Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 1.6 obroty po odpaleniu spadają nisko na chwilę


Rekomendowane odpowiedzi

A/ Obroty po starcie w miarę rozgrzewania się silnika, powinny ;

     a/ spadać do wartości nominalnej ; 750 +/_ 50 or/min,

     b/ ale nie za szybko, zależy to przede wszystkim od ;

         - temperatury zewnętrznej,

        -  temperatury silnika,

        -  stopnia naładowania akumulatora,

        -  stanu sondy lambda,

        -  podciśnienia w układzie dolotu,

        -  stanu katalizatora,

        -  stanu cewek, świec,

B/ U Ciebie, po starcie obroty są ;

        - około 1300 obr/min a po 11 s spadają do wartości 750 - 800 obr/min, ( 15.07.2019 r ),

        - a to raczej jest, za szybko,

Dnia 21.05.2019 o 09:45, gldfish napisał:

Czuć, że to nisko, ma się wrażenie że jeszcze chwila i może zgasnąć.

Ale nigdy nie gaśnie.

Po tej chwili wraca do normalnych obrotów i jest już dobrze.

 

40 minut temu, gldfish napisał:

Ale w momentach, gdy wskazówka obrotomierza idzie w dół, cały samochód delikatnie trzęsie (jak wspominałem na początku - jest wrażenie, że za chwilę się udławi i zgaśnie, choć nigdy jeszcze nie zgasł).

c/ Proponuje szczególnie ;

   1/  wymianę filtra powietrza, ( zapomniałem ),

   2/  kontrolę i przeczyszczenie wszelkich styków elektrycznych silnika ( Kontakt 60 ) ;

           -  ecu, upc, map sensor, czujnik temperatury płynu, sondy lambda, czujników położenia wału i wałka,

   3/  jeżeli było dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach, należy wielokrotnie przegonić auto ( 50 km do 100 km )

          na wysokich obrotach, celem przedmuchania katalizatora,

   4/  masz auto z 2009 r i przebieg 138.000 km,

          a/ warto wymienić rozrząd, jeżeli nie ze wzgl; na przebieg, to czas pracy paska rozrządu,

          b/ lub jeżeli był wymieniony to sprawdzić ustawienie rozrządu ;

               1/ przeważnie przestawiony o jeden ząbek,

               2/ patrz pkt.4 z 5 lipca,

   5/ sonda lambda funkcjonuje prawidłowo w zakresie temperatur 300 C do 850 C;

         - może wykazywać odchylenia w pracy przy takim przebiegu, patrz pkt ; 5 z 5 lipca,

         - wymiana ;

               -  tylko na oryginał,

               -  może być używana z gwarancją rozruchowa ale musi być oryginał.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010 raz jeszcze dziękuję za szczegółową analizę. Myślę, że w najbliższym czasie przerobię te kilka punktów. Samochód faktycznie używany jest przeze mnie od marca tylko na krótkich dystansach. 10-15km dziennie po mieście. Rozrząd był robiony przez poprzedniego właściciela w 2014 roku przy 82tys. Planowałem go za rok zrobić. Może faktycznie trzeba szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Dnia 25.07.2019 o 15:45, Andrzej-2010 napisał:

U kolegi gldfish przepustnica wyczyszczona na wstępie.

 

Chyba jednak nie do końca. Wcześniejsze czyszczenie albo nie było dokładne, albo go w ogóle nie było. Szczerze powiedziawszy nie wiem… Teraz dałem do sprawdzenia osobie zaufanej. Przeczyścił przepustnicę, która nie była jakaś bardzo zabrudzona, ale jednak. I po tym sytuacja się zmieniła, choć niekoniecznie poprawiła. Przede wszystkim jeżdżę kilka dni i jeszcze nie zdarzyło się, aby obroty spadły poniżej 900. Jak już się podczas postoju ustawi na 900-1000 to jest stabilnie. Nie spada, nie drga jak wcześniej.

 

Pojawiło się natomiast coś w drugą stronę. Pierwsze jazdy po czyszczeniu i widać, że silnik samoczynnie wpada w obroty w okolicach 1800-2000. Spróbowałem zrobić przyuczenie krokowo, bez komputera (5 min pochodził, potem 5 min wyłączony) – to sprawiło, że właściwie zawsze po odpaleniu, obroty są w okolicach 1200-1300, po chwili opada do ok 900 i pracuje stabilnie. Ale po ruszeniu pojawiają się te wahania do 2tys. Dojeżdżam do skrzyżowania, stoję na jałowym, a silnik pracuje na 2tys. Zimniejszy czy cieplejszy silnik – bez większego znaczenia. Co ciekawe, jak tak stoję i wcisnę lekko na chwilę i puszczę gaz – obroty zawsze spadają już do wartości prawidłowej. Bez tego stałby ciągle na 2tys. Wzrost obrotów czuć nie tylko stając na światłach. Podczas jazdy, zwalniając, jadąc wolno też od czasu do czasu czuć, że obroty nie spadają jak należy (takie uczucie trochę jak na automacie, że samochód na biegu niejako sam jedzie, bez dodawania gazu).

 

Widać ewidentnie, że to jednak coś z przepustnicą, bo ona była teraz ruszana. Może trzeba ją wymienić. Wcześniej podjadę do jakiegoś Renault na przyuczenie komputerowe – może coś pomoże. Przy okazji podłączany był komputer, ale nie Clip tylko jakiś uniwersalny, i wysypał 4 błędy (załącznik). Jeden udało się zidentyfikować jako coś z fazą koła przy rozrządzie, albo jakoś tak. Rozrząd mam do wymiany, więc i to wymienię. Taki jest status na teraz.

Bledy_komp_Megane.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, gldfish napisał:

Wcześniej podjadę do jakiegoś Renault na przyuczenie komputerowe – może coś pomoże.

Przy okazji podłączany był komputer, ale nie Clip tylko jakiś uniwersalny, i wysypał 4 błędy (załącznik).

   - Jeden udało się zidentyfikować jako coś z fazą koła przy rozrządzie, albo jakoś tak.

   -  Rozrząd mam do wymiany, więc i to wymienię.

1/ Szkoda jazd na przyuczanie,

     W pierwszej kolejności należy wymienić rozrząd, a następnie jak będzie konieczność - wykonać przyuczanie,

2/ Wszystko wskazuje, że;

      a/ prawdopodobnie pasek rozrządu przeskoczył o 1 ząbek,

      b/ rozrząd jest do wymiany u kumatego mechanika od reno,

3/ Na stan KZFR ma wpływ ;

     a/ olej silnikowy ;

            1/ Polecam syntetyczny np.;Valvoline Syn Power 5W40, szczególnie dla dobra ;

                  - KZFR i elektrozaworu,

                 -  Regulatorów luzów zaworowych,

           2/ Poziom oleju w misce powinien być na maximum,

     b/ styl jazdy ;

         Po odpaleniu auta, należy ruszać spokojnie, żeby olej rozprowadził się po magistrali olejowej oraz dotarł do KZFR,

    c/ stan elektrozaworu KZFR ;

         Zużycie elektrozaworu, wpływa na szybsze zużycie KZFR.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!