Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2 GT brak mocy w dolnym zakresie obrotowym


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich Forumowiczów. 

Pacjent Megane 2 wersja GT silnik 2.0 Dci M9R A700 110 kw,150 km ( 181 km ) 

 

Renia po wymianie silnika, wtrysków oraz turbiny wszystko dobrze poskładane lecz nie jeździ tak jak powinna.

W zakresie obrotów do 2500 strasznie mułowata powyżej Szatan wcielony.

Dłonie mi już opadają a mózg przegrzewa bo nie wiem co jej dolega. Co zostało zrobionie :

 

Przepływomierz podmieniony sprawdzony brak efektów 

czujnik doładowania ciśnienia MAP wymieniony na nowy

elektrozawór sterowania Turbiną nowy 

EGR wyczyszczony.

 

Turbina na maszynie sprawdzona dobrze dmucha ( byłem przy wywarzaniu ) Lecz po przekroczeniu magicznych 3000 obrotów w Reni przeładowanie 2.8 bar nawet do 3 bar poniżej 3000 muł.

 

Błędy na  Clipie występują tylko :

 

DF025 - złącze diagnostyczne skrzynki podgrzewania    CO.1

DF107 - pamięć kalkulatora      1.DEF

DF038 - moduł elektroniczny    1.DEF

DF046 - napięcie akumulatora 12 V    3.DEF

 

wyświetlane komunikaty klucz i kontrolka silnika 

 

sprawdź wtrysk 

sprawdź układ wydechowy

 

Jest ktoś kto miał podobne objawy zaznaczam ze przeleciałem już cały net i dupa

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lala napisał:

Renia po wymianie ; silnika, wtrysków oraz turbiny. 

Wszystko dobrze poskładane lecz nie jeździ tak jak powinna.

W zakresie obrotów do 2500 strasznie mułowata, powyżej Szatan wcielony.

 

1 godzinę temu, Lala napisał:

EGR wyczyszczony.

1/Nie wystarczy, że egr jest wyczyszczony, musi być czysty i sprawny.

     Wniosek - egr do wymiany,

     a/ EGR - pozostaje zamknięty na ;

           -  obrotach biegu jałowego oraz

           -  dopóki silnik nie jest obciążony i/ lub

           -  nie osiągnie optymalnej temperatury pracy,

           -  nie otwiera się również przy pełnym obciążeniu silnika

      b/ Najczęściej porcja spalin wraca do silnika przy niskim i średnim obciążeniu, zwłaszcza w średnim zakresie obrotów,

     c/ Komputer może nic nie pokazać, bo możliwe, że EGR działa w ograniczonym zakresie,

2/ Uszkodzony EGR może wpływać na błędy ;

      -A/ przepływomierza ,

     - B/ czujnika ciśnienia doładowania a ten na ;

              a/ wielkości dawki paliwa dawanej przez regulator ciśnienia wtrysku,

              b/ wpływa na pracę czujnika ciśnienia paliwa.

              c/ o wychyleniu łopatek kierownicy turbiny, przez sygnał do elektrozaworu turbiny,

3/ Sprawdź czy świece żarowe, przekaźnik świec ; są sprawne oraz czy prąd na świece dochodzi,

4/ Sprawdź stan akumulatora oraz stan jego czopów i klem,

5/ Sprawdź stan regulatora napięcia, ( regulator musi być oryginał ściśle dopasowany do alternatora ),

6/ Przeczyść wszelkie styki, piny, złączki ( Kontakt 60 ) ze szczególną uwagą sterownik ECU, UPC,

7/ Po tych zabiegach usuń wszelkie błędy w komputerze wtrysku ,

8/  Sprawdź czy kody wtrysków są prawidłowo wpisane,

9/ Pozostałe usterki powinny zostać wyeliminowane.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierzyć EGR jako kąt zadany i kąt odczytany. Bardzo często dla tego silnika słabnąca sprężyna domykająca zawór nie ma siły go domknąć przy depnięciu na gaz. EGR uchyla się o kąt 15 stopni na obrotach biegu jałowego po informacji o temperaturze spalin przekraczającej 700 stopni.

Kolejną przyczyną uszkodzenia zaworu jest nadmierny luz na osi napędzającej potencjometr jego położenia.

9 godzin temu, Lala napisał:

Turbina na maszynie sprawdzona dobrze dmucha ( byłem przy wywarzaniu ) Lecz po przekroczeniu magicznych 3000 obrotów w Reni przeładowanie 2.8 bar nawet do 3 bar poniżej 3000 muł.

Turbina na stanowisku jest kalibrowana włącznie z zabezpieczeniem gruszki.

Przeładowanie może nastąpić wyłącznie przy zacinającej się zmiennej geometrii. Ona potrafi dmuchnąć nawet do 3,5 bara na jałowo. Wartości rzeczywiste w samochodzie sprawdzamy  na hamowni lub w czasie jazdy na trzecim biegu (od niego nie ma redukcji mocy).

Mam w lagunie z silnikiem A742 z czipem na 168 i pracuje idealnie. Turbina  jest po regeneracji, ale mój przebieg to 270. Kupiłem z salonu i mój przebieg jest rzeczywisty. Regenerowałem ze względu na zacinanie się zmiennej geometrii..

7 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Wszystko dobrze poskładane lecz nie jeździ tak jak powinna.

Czy wymieniłeś łańcuch?

Jego wyciąganie to powolny przyrost mocy. Widać to na logach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Przy przebiegu 181.000 km, dla swojego dobra, warto wymienić egr na nowy, żeby nie narobić bigosu w silniku. 

 

 

Mam jeszcze oryginał, a maksymalna różnica przy pełnym otwarciu nie przekracza 2 stopni, czyli jak w nowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymieniłem przepływke na nową odziwo to samo. 

Na odpietej przepływce auto chodzi tak jak powinno czy trzeba po wymianie skasować błędy żeby nowa się zaadaptowala???? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, jabrze napisał:

Pomierzyć EGR jako kąt zadany i kąt odczytany. Bardzo często dla tego silnika słabnąca sprężyna domykająca zawór nie ma siły go domknąć przy depnięciu na gaz. EGR uchyla się o kąt 15 stopni na obrotach biegu jałowego po informacji o temperaturze spalin przekraczającej 700 stopni.

Kolejną przyczyną uszkodzenia zaworu jest nadmierny luz na osi napędzającej potencjometr jego położenia.

Turbina na stanowisku jest kalibrowana włącznie z zabezpieczeniem gruszki.

Przeładowanie może nastąpić wyłącznie przy zacinającej się zmiennej geometrii. Ona potrafi dmuchnąć nawet do 3,5 bara na jałowo. Wartości rzeczywiste w samochodzie sprawdzamy  na hamowni lub w czasie jazdy na trzecim biegu (od niego nie ma redukcji mocy).

Mam w lagunie z silnikiem A742 z czipem na 168 i pracuje idealnie. Turbina  jest po regeneracji, ale mój przebieg to 270. Kupiłem z salonu i mój przebieg jest rzeczywisty. Regenerowałem ze względu na zacinanie się zmiennej geometrii..

Czy wymieniłeś łańcuch?

Jego wyciąganie to powolny przyrost mocy. Widać to na logach.

Pierwszy i drugi bieg nic na trójce od 3 tys but. Łańcuch sprawdzany przed wsadzeniem silnika

49 minut temu, lufa napisał:

Przy rakiej temperaturze zewnętrznej powietrze nie jest tak gęste. Sam to odczuwam w przyspieszaniu swojego auta.

Tylko na starym silniku wciskalo w siedzenie to ma 181 kucy  chociaż tego teraz nie czuć 

Edytowane przez Lala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!