Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek oleju w okolicy cewek po wymianie rozrządu


Dudus06216

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

problem jak w temacie. Od 3 miesięcy posiadam Megane 3 1.6 16 V  z 2009 roku, przy zakupie sprawdziłem silnik był suchy i nic nigdzie nie ciekło, stan oleju się zgadzał. Standardowo wymieniłem wszystkie filtry i olej i wszystko było w jak najlepszym porządku. Brakowało mi trochę mocy ale ze względu na pojemność myślałem że to normalne. Oddałem na wymianę rozrządu i po powrocie i zrobieniu kilkuset km zobaczyłem że w pobliżu cewki pierwszej od lewej jest olej. Wytarłem do suchego ale niestety cały czas sączy się stamtąd olej wygląda jakby z pod cewki, następnie olej pokazał się w okolicy 3 cewki.

 

Objawy jak jadę megi przyśpiesza ale chyba nie tak jak powinna (porównanie do megane 1 z tym samym silnikiem) objawy 5-6 bieg  jak jadę sam to i wcisnę gaz do podłogi to auto ledwo przyśpiesza (obroty powyżej 3 tyś przed wciśnięciem pedału gazu) a jak jest lekko pod górkę to już praktycznie prędkość stoi w miejscu obroty również, nie ma siły jakby się zalewała bo jak odpuszczę lekko gaz to czuć jakby lekko przyspieszała. Chwilowe spalanie pokazuje się 20l a samochód stoi w miejscu.

 

Pytanie brzmi czy podczas wymiany rozrządu mechanik mógł coś źle złożyć i pojawiły się wycieki ? 

Czy brak mocy może być związany z wymianą rozrządu ? (wydaje mi się że z czasem samochód jest coraz słabszy)

Miałem także taką sytuacje że dwukrotnie przy zapalaniu silnik zaczął klekotać jakby nie palił na jeden z garów, zgasiłem i przy drugim odpaleniu było już wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Dudus06216 napisał:

Czy brak mocy może być związany z wymianą rozrządu ? (wydaje mi się że z czasem samochód jest coraz słabszy)

Miałem także taką sytuacje że dwukrotnie przy zapalaniu silnik zaczął klekotać jakby nie palił na jeden z garów, zgasiłem i przy drugim odpaleniu było już wszystko ok.

Tak.

Z opisu wynika, że koło i elektrozawór zmiennych faz nie zostały wymienione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Dudus06216 napisał:

A co z olejem przy cewkach? 

Przeważnie, wydostaje się z pod nieszczelnego elektrozaworu KZFR,

Cewki, świece - aby silnik chodził OK, muszą być czyste i suche, bez jakichkolwiek uszkodzeń, rys,

Warto, przy tym przebiegu, zainteresować się kołem pasowym wału z amortyzatorem drgań skrętnych,

Producent przewidział wymianę po przebiegu ok.120.000 km,

a jeżeli % ilość jazd po mieście jest znaczna, to nawet szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!