Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Diagnoza dźwięku silnika


Piwniczne

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, 

 

wziąłem się za swoją megi i ostatno wymieniłem troche rzeczy: 
Koło pasowe wymieniłem na oryginał, podobnie poduszki, spręzyny z tyłu, przód zawieszenia. 
Auto stało się o wiele cichsze, jednak dzięki temu w trakcie roboty zaczynam dostrzegać nowe rzeczy. 

 

1. Po pierwsze słyszę dziwne dźwięki z okolic silnika:
Takie na bigu jałowym:https://drive.google.com/open?id=1C9uj4Ejnwk2nFFyTmRIe0MGE_2_34CLl (cykliczne ŁYŁ ŁYŁ)

 

2. Oraz takie na danym zakresie obrotów:  (0:25- 0:30 jakos tak udaje mi się zlapał ten dziwny dźwięk).
https://drive.google.com/open?id=1nzzetGTHe3ADBCmOhDbCB6DuXta-rjYq


To było nagrane przed wymianą poduszek ale to raczej nie ma znaczenia. 

 

3. Kolejna sprawa, mam problem z olejem, widzę, ze ciągle mi cieknie z okolic odmy olejowej. 

https://drive.google.com/open?id=1lAsu2gkzIYhJ3UNGU9UqTKiebu3Dd8Of (tak to wyglądało kiedyś)

https://drive.google.com/open?id=1pjbJ4zZ2Xo_LrFPQosoHPByZuI_h1p1A (tak wygląda teraz, widać że poci się w okolicach odmy i wygłuszenie najpewniej przenosi)

Natomiast dól bloku silnika (tam gdzie jest wejście do odmy od strony silnika) to jest po prostu jakiś zbiór starego oleju. 

Górę przeczyściłem przy odmie benzyną ekstrakcyjną, jednak z dołem nie wiem co robić?

Probowalem wyjąć odmę z silnika ale rurka nie chciała wyjść, chyba muszę to mocniej szarpnąć, raczej to niczym nie grozi, nie :D?

Powinienem wyciągnąć odmę, przeczyścić ją, wyczyścić blok silnika i ją wstawić z powrotem i sprawdzić czy cieknie czy to bez sensu? 

 

4. No i najważniejsze pytanie... taki wyciek to jest tragedia czy jeszcze nie taka zła sprawa? nie znam się i trudno mi to ocenic. 

Nie wiem czy przypadkiem nie ładuje kasy w trupa, ale mechanicy na przeglądzie i niedawny geometrii nie mówili nic o tym, że coś jest mocno nie tak z silnikiem itp. 

 

 

Dzisiaj wyczyściłem odmę dodając od siebie dwie takie obręcze tam gdzie myśle ze sie pocił. Myślicie ze to dobry pomysł ;)? 

4A93D6B1-119B-43E9-A53B-166DE8BBE23F.jpeg

4E0CEE4C-09A5-4A44-BD88-5E206A8833D5.jpeg

CBAEDD71-D1E0-4CCF-9AC1-02C4998A64AA.jpeg

Edytowane przez Piwniczne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odmę odkręcasz 2 śrubki ( jak masz "dziurę" do której wkładasz bagnet, to u jej podstawy są dwie śrubki ). Następnie wyciągnij wszystkie rurki ( w sumie 2 - jedna z boku w stroną kierowcy, a druga poniżej ). Mogą wychodzić bardzo ciężko albo lekko. Jak się z tym poszarpiesz to nic się nie stanie.

Ja swoją odmę odmoczyłem w jakimś specyfiku do nagarów, wymyłem benzynką i wyczyściłem. Wszystkie gumowe rurki też wyciągnąłem ( dwie w bloku silnika ) i również wyczyściłem ( sprawdzając ich drożność - mega ważne! ).

Całość złożyłem w ten sposób, że na każdej końcówce rurek gumowych założyłem metalowe opaski skręcane ( takie: https://www.ewnar.eu/images/obejmy/opaski_obejmy_slimakowe_metalowe_w1.jpg ) - w sumie 4 sztuki. Wszystko mocno skręciłem aby nie ciekło i działa po dziś dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, 

 

odmę juz wycziściłem, trzeba było lekko szarpnąć ale poszła. 
Też pozakładałem takie 2 ślimaki, tam gdzie rurka wydawała się albo luźna, albo mialem wrażenie, ze cieknie olej. 

Generalnie to może zbieg okoliczności, ale po wyczyszczeniu odmy mam wrażenie, ze auto zrobiło sie o wiele bardziej zrywne, szczególnie na 1nce to czuję. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wywaliłem całkowicie połączenie odmy z turbo - masz ciut więcej mocy na niższych obrotach ;)

 

Co do dźwięku - trochę to brzmi jakby się coś przycierało. Nie wiemy czy to na rozrządzie czy pasku akcesoriów. Najlepiej byloby zdjąć pasek akcesoriów ( nie będziesz miał ładowania oraz klimy ), uruchomić silnik i sprawdzić czy ten dźwięk dalej występuje. Jesli nie to szukaj przyczyny w wyrąbanych łożyskach ( alternator / klima ) albo w słabym stanie napinaczza ( raczej nie koło pasowe bo miałbym wibracje na całym aucie ). Możesz też na szybko zrobić inny test - włączyć auto i klimę i sprawdzić czy ten dźwięk się nasila albo jakoś zmienia. Jeśli tak to czeka Cię wymiana łożyska najprawdopodobniej ( tutaj trzeba pod auto zanurkować i znaleźć naklejkę kompresora - występowało kilka rodzaji montowanych ).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

1. Szczerze? To chyba ten typ tak ma, tematy o takim hałasie też pojawiły się na forum laguny. Hałas pochodzi prawdopodobnie od pompy wody. Po zakupie samochodu, dopiero po jakimś czasie go zauważyłem i utwierdziły mnie w przekonaniu, że rozrząd nie byłe wymieniony kilka tyś km temu i sam wymieniłem pasek,napinacz i pompę wody. Dokonałem tej wymiany wg. serwisówki Renault (naciąg paska mierzony w Hz!). Taki hałas po nagrzaniu dalej się pojawia, ale jest cichszy.

Moja Laguna po wymianie rozrządu

Edytowane przez Xddx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!