Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z ruszeniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, tak jak w temacie mam problem z ruszaniem mojej renówki. 

 

Problem zaczął pojawiać się już w momencie kiedy u "pseudo fachowca" były wymieniane świece, mianowicie rurka przewodu przepustnicy, a dokładnie jej końcówka była nadpęknięta, a większe wyboje sprawiały, że wypadała ona i samochód skakał na obrotach (2-5 k) nie ważne czy stał w miejscu czy jechał. Po czasie gdy zorientowałem się, zaczepiłem końcówkę na trytykę. Problem pojawiał się ale naprawdę rzadko. Z racji tego, że samochodu używam w trasach dom-praca-dom to olałem temat i stwierdziłem, że nie będzie dla mnie problemu jak raz na jakiś czas przed jazdą otworzę maskę i poprawię rurkę. Natomiast w pewnym momencie, a dokładnie 3 dni temu kolega zaproponował przyklejenie tego na klej na gorąco. Po przyklejeniu auto jeździło dokładnie przez 1 dzień. Następnego dnia po odpaleniu samochód nawet nie drgnął tak jakby nie miał mocy kompletnie. Po kilku próbach samochód odpalił lecz zatrzymał się na 2 tysiącach obrotów i trząsł się cały jakby miał z m.in 7 tysięcy obrotów. Zaczęły wyskakiwać kontrolki check engine oraz grzanie świec. Pedał od gazu nie reaguje na nic, a co najgorsze zassał się do środka tak, że aby nacisnąć go do końca wystarczy 1 cm. Po otwarciu maski zobaczyłem, że przepustnica (pod wlewem do płynu do hamulców), tam gdzie wchodzi linka gazu jest cała popękana, a dokładnie zawiasy ją trzymające są zerwane. Teraz pytanie do Was, co zrobić w tej sytuacji? Idąc do mechanika znając życie powymienia kilka części i znów będzie to samo, a rachunek będzie na kilka set złotych. Czy można jakoś samemu to naprawić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem wszystko, przeczyściłem całą przepustnice sprawdzając czy do wszystkiego dochodzi prąd, wymieniłem uszczelki, świece zostały wymienione, tak jak kolega wyżej mówi potencjometr gazu został naprawiony (zawias zaklejony tak by nie odskakiwał), a problem dalej jest. Samochód po odpaleniu wskakuje na 2,5 tysiąca obrotów i chodzi tak jakbym naciskał gaz i odpuszczał, cały się trzęsie a gaz nie reaguje. Zostawiłem go na 5 minut tak by pochodził bo myślałem, że może to coś da i nie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kendixok napisał:

Samochód po odpaleniu wskakuje na 2,5 tysiąca obrotów i chodzi tak jakbym naciskał gaz i odpuszczał, cały się trzęsie a gaz nie reaguje.

Skontrolować potencjometr gazu ;

  - podłączyć omomierz i sprawdzić czy oporność zmienia się liniowo,

  - być może w którymś położeniu będzie nagły skok oporności ,

  - wówczas potencjometr do wymiany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Skontrolować potencjometr gazu ;

  - podłączyć omomierz i sprawdzić czy oporność zmienia się liniowo,

  - być może w którymś położeniu będzie nagły skok oporności ,

  - wówczas potencjometr do wymiany.

 

Potencjometr wymieniony i dalej ten sam problem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Kendixok napisał:

Potencjometr wymieniony i dalej ten sam problem 

Jaki potencjometr?

Przecież pedał gazu i przepustnicę masz mechaniczną.

Wymieniałeś zabudowany potencjometr do kontroli wychylenia w przepustnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko to problem z silnikiem krokowym od wolnych obrotów. Wyjmij silnik i wyczyść jego gniazdo. Silnik przepłucz WD40. Przed montażem delikatnie wysuń iglicę z silnika tak aby mieć pewność że obwód bocznikujący przepustnicę  będzie zamknięty. Po montażu odepnij akumulator żeby nastawy komputera się zresetowały. Przed kolejnym zapłonem chwilę poczekaj żeby krokowiec się ustawił. Jak odpali to daj mu chwilę popracować bez dodawania gazu. Jak się nie uda za pierwszym razem to znaczy że iglica z korkowca została za mało wysunięta. Jak silnik jest przybrudzony to może dość ciężko się przesuwać palcami. Trzeba dobrze płukać wd40 i ją rozruszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@saksonczyk Właśnie się wziąłem za to i teraz pytanie gdzie zlokalizuje silniczek krokowy w przypadku przepustnicy elektronicznej, wyczytałem na internecie, że jeśli w samochodzie występuje elektroniczna przepustnica, to w tym momencie nie ma silniczka krokowego ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!