Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem z zapachem z nawiewu.

Układ czyszczony kilkukrotnie wraz z wymianą filtra oczywiście. Czyszczenie parownika środkami pianką, parą wodną, wodą z szamponem (pod ciśnieniem), granatem itp.

Efekt zerowy.

Myślałem, że może coś zdechło w kanałach bądź pod deską, chociaż jak kiedyś w jednym miejscu w budynku mi mysz zdechła to po powrocie z wakacji smród był nieziemski, a tutaj to taki wyczuwalny, raz bardziej ostry raz mniej, raz ni to chemia raz ni to jakiś własnie zwierz, ale na pewno nie grzyb. Smród jest zawsze najmocniejszy po włączeniu nawiewu (nie ma znaczenia czy klima czy nawiew), potem się zmniejsza, ale jest wyczuwalny cały czas.

Rozebrałem podłogę do blachy generalnie ok, ale z lewej strony pod fotelem kierowcy na gąbce pod wykładziną ślad i wyczuwalny zapach po piance do czyszczenia - ale to ładny zapach, a nie smród. Może powstał jak podawałem piankę również od dołu przez wężyk - nie wiem. 

Od tej samej strony kierowcy tam gdzie wchodzą aluminiowe rurki do parownika, tak jakby z lewej (tej bliżej komory silnika) coś kapało bo jest naciek.

Jest też część zacieków w rejonie filtra ale to pewnie ślady po czyszczeniu parownika.

Obecnie auto rozebrane do gołego całe łącznie z deską.

Na tym wsporniku ze zdjęcia wyraźnie widać nacieki, a jest to strona przeciwna do wejścia filtra więc nie powstały przy czyszczeniu nie ma opcji.

Czy to jest nieszczelność jakaś w układzie. Podobno mogą zapach może pochodzić z oleju ze sprężarki? Czy na tym podłączeniu rur do parownika mogę samemu wymienić uszczelki.

Dodam, że wewnątrz tej komory gdzie jest mieszalnik faktycznie są jakby tłuste naloty?

Klima co do zasady chłodzi, więc dziwne to jest.

Macie jakieś pomysły?

Pozdrawiam

RAW

 

 

20190728_102802.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 29.07.2019 o 11:34, karolaa napisał:

jedź na ozonowanie. Jeśli to nie pomoże to coś zdechło:) Albo zalane masz wygłuszenia wodą i gniją

Witam

Jak napisałem auto rozebrane do blachy kanały wymontowane i wymyte, deska ściągnięta.

Wszędzie sucho, czysto.

Jedynie pod wykładziną kierowcy na piance ślady po zacieku, ale to zapewne po tym jak od strony węża odprowadzającego  z klimy po jego ściągnięciu psikałem środkiem na parownik i trochę wyciekło. Ten ślad zresztą wyraźnie miał inny przyjemny zapach.

Wszystkie dywaniki i pianki wysuszone.

Co do ozonatora mam własny 10g/h wiele godzin ozonowania i nic nie daje.

Ostatnio po włączeniu grzania zaczęło mocno śmierdzieć, ale się jakby "wypaliło" i było kilka dni ok, miałem nadzieję że w końcu przeszło, ale znowu wraca.

Grzanie wyraźnie zwiększa problem.

To jest zapach chemii jakieś, albo Plak czy inny środek się gdzieś "skrystalizował", albo coś powoli i systematycznie nacieka.

Czy może coś być z ta nagrzewnicą? Coś puszcza i wycieka? 

Na tyle nie dużo, aby zauważyć na zbiorniczkach ale jednak?

Pozdrawiam

RAW

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lelupi

Raczej nie jest to taki sam zapach jak w zbiorniczku wyrównawczym.

Czytałem jednak, że przy małych wyciekach niekoniecznie zapach musi być ten sam.

 

Co się zmieniło?

 

Chciałem zdemontować tę nagrzewnicę i zauważyłem, że nad nią jest nagrzewnica elektryczna. Tę można wyjąć bez problemu.

Ta nagrzewnica elektryczna jest chyba przepalona, bo nie grzeje wcale. Po jej wyjęciu, nastąpiła zdecydowana poprawa, już tak "nie wali".

Jak nagrzewnica elektryczna była zamontowana, to cały czas był jakby kwaśny gryzący zapach, aż oczy szczypały (może plastik?).

 

Obecnie przy chłodzeniu, powietrze jest dobre. Nareszcie można normalnie jeździć. 

Jednak po załączeniu grzania, ewidentnie nadal czuć nutę tego gryzącego zapachu, chociaż różnica jest spora w stosunku do tego co było.

Duża część powietrza jednak leci bokiem na nogi kierowcy tam gdzie jest dziura po nagrzewnicy elektrycznej (nic nie wstawiałem zamiennie na razie).

 

Chciałbym zdemontować nagrzewnicę (tę z płynem), wymyć co jest w środku i również sprawdzić czy może jest nadpalony jakiś plastik po tym zwarciu w nagrzewnicy elektrycznej.

Sprawdzę jakoś czy i gdzie wycieka (może tylko na uszczelkach jakiś).

 

Nie mogę znaleźć opisu jak to zrobić. Czy wiecie może czy jest gdzieś taki dostępny?

 

Jeśli to istotne to moje Megane III, 1,5dci, 2010r.

 

A jeszcze jedno. Zanim rozgrzebię tę nagrzewnicę. Czy mogę w to miejsce, korzystając że jest dostęp przez otwór od nagrzewnicy elektrycznej, wpuścić tam Wuth'a czy też czymś innym jakimś APC pod ciśnieniem wymyć tę przestrzeń, tyle ile się da?

 

Pozdrawiam

RAW

 

Edytowane przez raw_allegro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aniewa

Dziękuję bardzo.

 

Czy orientujesz się może czy po wyjęciu tych dwóch nagrzewnic, mogę tam w środku przemyć jakimś APC tę przestrzeń?

Pewnie tak, ale wolę dopytać. Podejrzewam, że wszystko wycieknie odpływem.

 

Pozdrawiam

RAW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!