Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obudowa filtra powietrza 1.6 16V


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Potrzebuję Waszej pomocy bo w innych postach nie znalazłem informacji o tym, co to jest ten mniejszy otwór na obudowie filtra powietrza (to duże to wiadomo miejsce na przepustnicę).

U mnie po kolejnym demontażu przepustnicy odkryłem, że to coś jest połączone jakąś plastikową rurką z blokiem silnika i na 100 procent nie jest u mnie szczelne i przez to pewnie większość problemów. Proszę powiedzcie co to jest i jak to jest oryginalnie wykonane. Według mnie powinno być to coś gumowego aby dawało szczelność. No i ogólnie jaki jest patent na wyjęcie tej puszki.

Renault Megane 1ph2 1.6 16V 2001 rok komib.

Pozdrawiam.

(zdjęcie z internetu)

obudowa filtra powietrza megane 1.6 16V.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze na tym schemacie nie wskazują tego jako osobnej części, pewnie jest to element tej wielkiej puszki.

A jak wyjąć tą całą puszkę ktoś wie, bo mi już brakuje sił do francuskiej techniki :/ 

 

EDIT 18:50 06.08.2019

Troszkę doczytałem w internecie i jest to uszczelnienie między odmą a obudową filtra powietrza, a nie nie mogę znaleźć na schematach tej uszczelki osobno, może ktoś zna jej numer, czy jednak jest to integralny element obudowy filtra powietrza ??

Edytowane przez _SiDoR_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za informację, przepustnicę już mam w domu do czyszczenia, rozbroiłem tą blachę nad serwem hamulcowym, ale blacha nie chciała wyjść, nie mogłem ruszyć kolektora dolotowego, bo jedna ze śrub ma bardzo mały otwór na klucz a ja takiego klucza nie posiadam :( biednemu domowemu mechanikowi zawsze wiatr w rezonator powietrza przed przepustnicą :(

 

ta uszczelka do odmy ma jakiś numer czy integralna część puszki ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze wyciągam blachę nad serwem hamulcowym i puszka wychodzi i wchodzi bez problemu. Uszczelka jest osadzona w plastikowej puszce. Jest to dość gruby oring  z tego co pamiętam. Zmierz średnicę gniazda w puszce to będziesz miał średnicę zewnętrzną oringa. Wymiar wewnętrzny dobierz minimalnie mniejszy niż króciec w bloku silnika wchodzący do tej puszki.   

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, saksonczyk napisał:

Ja zawsze wyciągam blachę nad serwem hamulcowym...

a jak tą blachę wyciągasz bo moja jest zawinięta za serwo i nie chce wyjść. Co prawda mam jeszcze instalację LPG ale wszystko co by mogło dotykać tej blachy już odsunąłem i nic nie przeszkadza tylko serwo.

 

EDIT.

Znalazłem dzisiaj obudowę filtra na szrocie, uszczelka była już niestety dość luźna i pomogłem jej sylikonem. Jutro rano kolejne odpalanie.

PS1. Wyjęcie blachy grodziowej trwało z 30 min, przy próbie montażu się poddałem i lekko z tuningowałem dół blachy, weszła na miejsce jeną ręką :D

PS2. Nie szukajcie tej uszczelki po sklepach nie występuje sama tylko z obudową filtra powietrza.

Edytowane przez _SiDoR_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/Dla tych silników obroty na biegu jałowym powinny wynosić 750 +/_ 50 obr/min;

       -   zaraz po odpaleniu mogą mieć 1100 - 1200 obr/min, a nawet o 200-300 obr/min  więcej,

       -  duży procent silników 1.6 / 16V ma źle ustawiony rozrząd,

2/Jeżeli diagnoza się potwierdzi to najprościej ;

     -  wyregulować różnicę na wałkach, bez zrzucania rozrządu ,

3/ Przeczyścić map sensor oraz zapewnić szczelność montażu ;

     -  obroty w miarę rozgrzewania się silnika powinny spadać do wartości nominalnej,

     -  podciśnienie w 1,6/16 V na rozgrzanym silniku , na biegu jałowym  powinno wynosić ok 28 do 36 kPa.

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!