Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obudowa filtra powietrza 1.6 16V


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Potrzebuję Waszej pomocy bo w innych postach nie znalazłem informacji o tym, co to jest ten mniejszy otwór na obudowie filtra powietrza (to duże to wiadomo miejsce na przepustnicę).

U mnie po kolejnym demontażu przepustnicy odkryłem, że to coś jest połączone jakąś plastikową rurką z blokiem silnika i na 100 procent nie jest u mnie szczelne i przez to pewnie większość problemów. Proszę powiedzcie co to jest i jak to jest oryginalnie wykonane. Według mnie powinno być to coś gumowego aby dawało szczelność. No i ogólnie jaki jest patent na wyjęcie tej puszki.

Renault Megane 1ph2 1.6 16V 2001 rok komib.

Pozdrawiam.

(zdjęcie z internetu)

obudowa filtra powietrza megane 1.6 16V.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze na tym schemacie nie wskazują tego jako osobnej części, pewnie jest to element tej wielkiej puszki.

A jak wyjąć tą całą puszkę ktoś wie, bo mi już brakuje sił do francuskiej techniki :/ 

 

EDIT 18:50 06.08.2019

Troszkę doczytałem w internecie i jest to uszczelnienie między odmą a obudową filtra powietrza, a nie nie mogę znaleźć na schematach tej uszczelki osobno, może ktoś zna jej numer, czy jednak jest to integralny element obudowy filtra powietrza ??

Edytowane przez _SiDoR_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za informację, przepustnicę już mam w domu do czyszczenia, rozbroiłem tą blachę nad serwem hamulcowym, ale blacha nie chciała wyjść, nie mogłem ruszyć kolektora dolotowego, bo jedna ze śrub ma bardzo mały otwór na klucz a ja takiego klucza nie posiadam :( biednemu domowemu mechanikowi zawsze wiatr w rezonator powietrza przed przepustnicą :(

 

ta uszczelka do odmy ma jakiś numer czy integralna część puszki ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze wyciągam blachę nad serwem hamulcowym i puszka wychodzi i wchodzi bez problemu. Uszczelka jest osadzona w plastikowej puszce. Jest to dość gruby oring  z tego co pamiętam. Zmierz średnicę gniazda w puszce to będziesz miał średnicę zewnętrzną oringa. Wymiar wewnętrzny dobierz minimalnie mniejszy niż króciec w bloku silnika wchodzący do tej puszki.   

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, saksonczyk napisał:

Ja zawsze wyciągam blachę nad serwem hamulcowym...

a jak tą blachę wyciągasz bo moja jest zawinięta za serwo i nie chce wyjść. Co prawda mam jeszcze instalację LPG ale wszystko co by mogło dotykać tej blachy już odsunąłem i nic nie przeszkadza tylko serwo.

 

EDIT.

Znalazłem dzisiaj obudowę filtra na szrocie, uszczelka była już niestety dość luźna i pomogłem jej sylikonem. Jutro rano kolejne odpalanie.

PS1. Wyjęcie blachy grodziowej trwało z 30 min, przy próbie montażu się poddałem i lekko z tuningowałem dół blachy, weszła na miejsce jeną ręką :D

PS2. Nie szukajcie tej uszczelki po sklepach nie występuje sama tylko z obudową filtra powietrza.

Edytowane przez _SiDoR_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/Dla tych silników obroty na biegu jałowym powinny wynosić 750 +/_ 50 obr/min;

       -   zaraz po odpaleniu mogą mieć 1100 - 1200 obr/min, a nawet o 200-300 obr/min  więcej,

       -  duży procent silników 1.6 / 16V ma źle ustawiony rozrząd,

2/Jeżeli diagnoza się potwierdzi to najprościej ;

     -  wyregulować różnicę na wałkach, bez zrzucania rozrządu ,

3/ Przeczyścić map sensor oraz zapewnić szczelność montażu ;

     -  obroty w miarę rozgrzewania się silnika powinny spadać do wartości nominalnej,

     -  podciśnienie w 1,6/16 V na rozgrzanym silniku , na biegu jałowym  powinno wynosić ok 28 do 36 kPa.

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!