Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wadliwy rozrząd - reklamacja i co dalej?


witsok

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Niespełna tydzień cieszyłem się swoją Megane II 2006r. Po wymianie rozrządu samochód odmówił posłuszeństwa na trasie Warszawa - Radom. Pierwsza diagnoza - uszkodzenie rozrządu. Auto zwiezione do mechanika, który rozrząd montował. Tu się okazało, zdaniem mechanika, że rozrząd miał wadliwy fabrycznie napinacz. Doszło do uszkodzenia silnika. Na razie wiadomo o zaworach, co dalej nie wiem.

Auto uziemione. Co dalej robić? Mechanik nie poczuwa się do winy. Jego zdaniem to wadliwy produkt.

Jako klient czuje się między młotem, a kowadłem. Jak i gdzie dochodzić swoich praw? Prowadzę działalność gospodarczą i bez samochodu, jak bez reki.

Czy ktoś był w podobnej sytuacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mechanik zamawiał i wymieniał rozrząd, a Ty masz na to papiery to niestety dla niego nie "umyje od tego rąk". Skoro twierdzi, że to wada produktu to jego sprawa jak to załatwi, Ciebie interesuje w tej chwili tylko to, że samochód ma wyjechać sprawny z jego warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam f-re na wymianę kompletu rozrządu. Wszystkie części kupował mechanik.

Rozumiem, że to on składa reklamację.

A co, jeśli nie zostanie uznana? Co z silnikiem, który jest uszkodzony. Nie wiadomo jeszcze w jakim stopniu.

Dodam, że to rozrząd oryginalny Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie interesuje Ciebie co mechanik zrobi. Czy złoży reklamację u producenta czy nie. Ty składasz reklamację u niego ale uwaga, nie z tytułu gwarancji, a z tytułu rękojmi i jest odpowiedzialny za robotę i za części ponieważ stał się ich sprzedawcą. Wszystkie reklamacje składaj na piśmie za potwierdzeniem odbioru. Nie będziesz miał łatwo i nie załatwisz tego szybko - tak sądzę po podejściu Twojego mechanika. Dlatego rozglądaj się za innym autem powoli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem powyżej, to już jest zmartwienie mechanika. To on musi teraz dochodzić czy wina leży po stronie wymienionych części czy też po stronie wadliwego montażu. Ciebie interesuje odbiór sprawnego technicznie samochodu, i jestem pewien że mechanik ma na to określony czas (naprawa gwarancyjna) czyli 30 dni. Jak on sobie załatwi sprawę z hurtownią/sklepem gdzie się zaopatrzył to już jego problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p.s. przeczytaj na czym polega rękojmia i jak się nią posługiwać

p.s.2 idź do rzecznika praw konsumenta, może Ci pomoże

p.s.3 jeśli to sprawa między firmami to nie wiem czy rękojmia działa tak samo jak w przypadku osoba fizyczna - firma, musisz się tego dowiedzieć sam

Przed chwilą, Laros napisał:

jestem pewien że mechanik ma na to określony czas (naprawa gwarancyjna) czyli 30 dni

podaj podstawę prawną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem przed chwilą z mechanikiem. Powiedział, że będzie składał reklamację do producenta i kazał mi zostawić na czas tej reklamacji samochód. No raczej niesprawnym bym nie wyjechał :-) Ale ma to trwać 2-3 tygodnie. Czy mam ten samochód zostawić tak po prostu, czy trzeba na to jakiś papier?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załatwiaj wszystko na piśmie. Ciebie nie obchodzi reklamacja mechanika do producenta tylko Twoja do mechanika. Za jakiś czas mechanik może Ci powiedzieć, że producent reklamację odrzucił i ma związane ręce. Co wtedy zrobisz? To nie jest Twoja sprawa. Warsztat powinien mieć ubezpieczenie, zaproponuj żeby pokrył z niego koszty remontu silnika.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem taki przypadek. Najlepiej dokupić ten element a uszkodzony reklamować. W moim przypadku ja byłem nabywcą części więc ja reklamowałam z pieczątką warsztatu. Był to podejrzany naprężacz. Trwało to miesiąc i nastąpił zwrot pieniędzy i dodatkowy gratis na kolejny zakup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w grę wchodzi jeszcze uszkodzenie silnika. Na razie mechanik wspominał o zaworach. Co jeszcze, to się okaże. Jak to reklamować, bo część wadliwa uszkodziła część sprawną. Naprawa silnika, to nie 100-200 zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledy piszą. Każdy warsztat jest od tego ubezpieczony. Porządny mechanik ma w tych czasach samochód zastępczy, który nieodpłatnie powinien użyczyć na czas naprawy przekraczający 3 dni. Nic się nie załatwia na gembę. Przy przyjęciu do naprawy pewnie się podpisałeś w rejestrze. To zdjęcie już jest dowodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warsztaty są ubezpieczone ale przeważnie na wykonywane usługi. 
Jeżeli zostało wszystko zamontowane poprawnie to nie jest to wina warsztatu tylko producenta części i wątpię żeby ubezpieczyciel wypłacił kasę z OC warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!