Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komunikaty "ryzyko awarii silnika" "skontroluj..."


Bobrzun

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Bobrzun napisał:

Ale dawno mnie tu nie było. Co do mojego auta, musiałam w końcu wymienić dwa wtryski z czterech. Teraz już jest wszystko w porządku. @filolog jak z Twoim? U mnie to wszystko ogarnęli zwykli mechanicy w końcu.

Ano sprawdzili wtryski i dwa miały zbyt małą dawkę. Podczas sprawdzania wtryski potraktowali ultradźwiękami i ich praca się poprawiła. Nic już nie szarpie. Wlałem jeszcze preparat Liqui Moly i to pomogło. Auto na tym specyfiku chodziło extra. Teraz znowu po zapaleniu auta w zimie trochę nierówno odpala, ale zaraz się wyrównuje. Podczas jazdy nie szarpało i nie miałem błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam wszystkich.Jestem posiadaczem Megane 3 1.5 dci 66 kw.Od pewnego czasu borykam się z wyżej omawianym problemem.Otoz zaczęło się od tego ,że jadąc spokojnie pod górę wyświetlił mi się na sekundę czerwony komunikat ryzyko uszkodzenia silnika,nawet nie zdążyłem doczytać  jak znikł.Sytuacja powtórzyła się parę razy ,oraz dołączył do tego komunikat skontroluje układ wydechowy,który potrafił się utrzymać na desce przez jeden ,dwa dni ,po czym znikał.Pojechalem do mechanika ,i po zczytaniu błędów (było ich 3) powiedział że to problem ze świeca.Auto dałem do naprawy ,świece wymienione ,błędy skasowane ,a czerwony alarm i ryzyko....dalej się pojawiał,komunikat o układzie wydechowym także.Bledy które pokazał na urządzeniu to DTC0002 DTC0564 oraz DTC1525.Wymienilem na nowy filtr paliwa ,oleju ,olej ,filtr powietrza.Blad dalej został ,a nawet doszło do tego że od 2 dni na desce rozdzielczej mam już na stałe pomarańczowy check engine,oraz komunikaty skontroluje układ wtryskow paliwa ,oraz skontroluje układ wydechowy.Na urządzeniu pokazała się lista błędów,które były wcześniej ,orazDTC0100,oraz DTC0380.Nie można już było skasować podświetlonej tablicy z pomarańczowych światełek.Mechanik mówił że muszę wymienić. przepływomierz.Prosilbym jednak o ewentualne porady co zrobić lub ewentualnie jak sprawdzić przepływie,napięcia które do niej dochodzi na których pinach.Samochod po podświetleniu się błędów wydaje się jakby mocniejszy ,więc nie wiem co robić.Mechanik zawalony robota ,a za parę dni muszę jechać do Anglii.Mieszkam obecnie w Irlandii.Prosze o pomoc ,i przepraszam za ewentualne naruszenie regulaminu ,lub brak danych.Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - aniewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tego się obawiam,niepotrzebnych wydatków.Jak sprawdzić akumulator,niestety jestem trochę laikiem w temacie ,ale odpinalem ostatnio klemy od Aku i przymocowalem na nowo,nie były zaśniedziałe od strony styków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z błędów które miały wpływ na wyświetlenie komunikatu to DTC 0002 wskazujący na problem z zaworem regulacji wydajności przepływu w pompie wtryskowej. Wymiana filtra na pewno mogła pomóc.

Błąd DTC0564 oraz DTC1525 (błąd tempomatu) to pochodne pierwszego błędu i nie mają związku z dodatkową usterką.

Błąd DTC0380 związany jest ze świecą żarową i nie powoduje wyświetlania żadnego komunikatu.

Błąd DTC 0100 oznacza usterkę obwodu przepływomierza i jego wymiana może pomóc.

W przepływomierzu do pinu 3 powinno dochodzić 12 V po włączeniu zapłonu, pozostałe piny odpowiadają za pomiar temperatury i ilości zassanego powietrza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam problemu ,żeby wymienić. przepływomierz,ale nie chciałbym wymienić niepotrzebnie i wyrzucić 180 € .Mówię o tym ,gdyż parę lat temu posiadałem toyotę Avensis ,miałem tam problem ,komputer pokazał przepływomierz ,który wymieniłem ,po tyg.objawy powróciły ,wymieniłem przepływie znowu,ale to też na bardzo krótko.Okazalo się ,że był przetarty przewód ,i wymianę przepływomierza nie miała sensu.Chcialbym najpierw sprawdzić dojście napięcia do przeplywki,na których pinach ma być 12v a na których 5v ,może inne wartości,ewentualnie czy można jakoś to ustrojstwo sprawdzić miernikiem elektrycznym,przynajmniej wstępnie?, Akumulator i alternator sprawdzę jutro rano ,a ponieważ będę działał z miernikiem ,może da się sprawdzić choć częściowo problem z układem przepływomierza.

 

Edytowane przez Piotr2977
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego napisałem, że błąd dotyczy obwodu przepływomierza i zarówno przyczyną może być sam przepływomierz jak i któryś z przewodów.

Opis wtyczki:

image.thumb.png.9cf46d04142029e3eeaefda8d099da49.png

Przewody 1, 2, 4 połączone są z szarą wtyczką sterownika silnika według schematu:

image.thumb.png.6220a61c1cff940b08910e63ca5c4307.png

799 to przepływomierz a na lewo na schemacie szara wtyczka kmomputera.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tego się obawiam,niepotrzebnych wydatków.Jak sprawdzić akumulator,niestety jestem trochę laikiem w temacie ,ale odpinalem ostatnio klemy od Aku i przymocowalem na nowo,nie były zaśniedziałe od strony styków.A czy nie jest tutaj jak w fordzie  YT oglądałem że napięcie między pinem a masa na drugim pinie  pinie ma mieć 12v a na czwartym 5v? Czy tutaj nie jest podobnie?i czy sam przepływomierz ma między pinami po odpięciu jakąś określoną wartość rezystancji?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Piotr2977 napisał:

Jak sprawdzić akumulator, niestety jestem trochę laikiem w temacie ,ale odpinalem ostatnio klemy od Aku i przymocowalem na nowo,nie były zaśniedziałe od strony styków

Akumulator nie ma związku z błędami.

12V na pinie 3 powinno być między tym pinem a masą samochodu. To napięcie podaje moduł bezpieczników pod maską po włączeniu zapłonu. 

Szkoda, że nie masz ELM 327 to mógłbyś sam sprawdzać jakie błędy nie dają się skasować i gdzie szukać przyczyny. Musisz być pewien jakie błędy nie dają się skasować, bo tam tkwi przyczyna komunikatu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można wykasować alarmu przepływomierza.Mam miernik i zabieram się do pomiarów,wcześniej lało i nie chciałem wody pod maską .Jeszcze jedno gdzie idzie przewód z pinu 3  ,gdzie jest 3FB3 ? Chcę posprawdzac najpierw napięcia i przewody.Kodzt niej przeplywki w Irlandzkim ASO 280€,wolę to spożytkować jak coś na lepszy cel niż ewentualną część zapasowa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3FB3 prowadzi do modułu z bezpiecznikami pod maską. Jak jest na nim napięcie instalacji to nie ma potrzeby sprawdzania jego ciągłości. We wtyczce przepływomierza łatwiej sprawdzić to napięcie niż w module UPC/USM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMG_20230707_140434.thumb.jpg.5e039fb0cfdac68dcffdf6dc88049a03.jpgIMG_20230707_140415.thumb.jpg.9129dedcedd5b15674ff1fe33528d6be.jpgIMG_20230707_140434.thumb.jpg.5e039fb0cfdac68dcffdf6dc88049a03.jpg

Czy to napięcie może być pociągnięte fioletowym przewodem ,uczono mnie że takie rzeczy trzeba dać czerwonym licząc od dołu na 3 pinie mam 12v więc napięcie przychodzi.

Jeżeli zaś chodzi o pozostałe przewody czy sprawdzić je na pierwszej kostce od góry? I jeśli tak to czy chodzi o te pinu które zaznaczyłem na czerwono.

IMG_20230707_164208.thumb.jpg.1369930b1952c275f6e6d811fb57b7e6.jpg

IMG_20230707_135659.jpg

IMG_20230707_135631.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fioletowy przewód to jest plus po zapłonie i tu masz w porządku.

Nie jestem pewien pinów B1 i B 4 w tej wtyczce, chodzi mi o to od której strony liczyć. Wklejam oznaczenia pinów w gnieździe sterownika i przyrównaj który pin wtyczki odpowiada odpowiedniemu pinowi sterownika.

image.thumb.png.8d194c30a7bf515e28b019f2d4ab4d4c.png

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem przepływomierz ,na razie używany ,na nowy trzeba czekać dos długo.Niestety nie miałem dostępu do komputera by skasować błędy,więc odłączyłem kleme ,by skasować wpisy na desce.Oba pomarańczowe alarmy na desce znikły.Pozostal tylko jeszcze jeden problem .Gdy jadę i chce przyspieszyć to w czasie manewru pojawia się czerwony komunikat  ryzyko uszkodzenia silnika,który po ściągnięci nogi z gazu ,lub lekkim odpuszczeniu znika ,i można dalej jechać.Dopiero jutro pojadę ,żeby pokasowac mu błędy znajdujące się w systemie.Dziekuje za dotychczasową pomoc.Nalezy się duże piwko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!