Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komunikaty "ryzyko awarii silnika" "skontroluj..."


Bobrzun

Rekomendowane odpowiedzi

@aniewa

@Andrzej-2010

Bardzo możliwe, że i pompa, ale żaden z nich nie gwarantuje mi, że po wymianie problem zniknie (czyli sami nie są do końca pewni?).

Czytałam o objawach pompy i żaden z nich nie prezentuje się: auto nie dymi, nie szarpie, zawsze odpala i nigdy nie zgasło. No chyba, że zapalająca się lampka z komunikatem "ryzyko awarii silnika" to dopiero początkowy sygnał pompy.

 

Komunikat wyskakuje w momencie, gdy jest wzniesiesie, przez co auto traci moc i żeby utrzymać prędkość trzeba docisnąć gazu, ale wystarczy tylko zdjąć na sekundę nogę z gazu by komunikat zniknął i auto jedzie dalej bez problemów. Praktycznie jeżeli nie dociska się nagle/gwałtownie gazu (w przypadku gdy jest wzniesienie i trzeba docisnąć pedał gazu by utrzymać prędkość albo przy "gwałtownym" wyprzedzaniu, czyli hamujesz bo masz auto przed sobą i potem musisz dodać gazu, by nabrać rozpędu tak żeby zdążyć wyprzedzić) to komunikat nie pojawia się.

Po południu odbieram auto i dopytam się mechanika co i jak o regulatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo jestem ciekaw jak zakończy się twoja historia Ane21 , 

 

W mojej megance prawie identyczne objawy na wzniesieniu "ryzyko awarii silnika" po zdjęciu nogi z gazu komunikat znika, po z czytaniu na obdII pokazało błąd "małą nieszczelność w układzie paliwa"  faktycznie są pęcherze powietrza w układzie paliwa zaraz za gruszką , więc wymieniłem filtr na knechta i dalej to samo , zauważyłem malutkie pęcherzyki idące z metalowego przewodu z baku ale po wymianie tzw "smoka/pompy" w baku to samo , dzisiaj wypiąłem powrót od przelewów  i okazuje się  że bardzo się pieni i sporo powietrza w nim , ...wtryski? dodam ,że jak powrót wlatywał do karnistra a nie do baku to na zasilaniu paliwem malutkie pęcherzyki zniknęły i leciało czyściutkie paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, 11palcow napisał:

dodam , że jak powrót wlatywał do karnistra a nie do baku,

to na zasilaniu paliwem malutkie pęcherzyki zniknęły i leciało czyściutkie paliwo.

Istotne jest aby nie było pęcherzy powietrza pomiędzy ;

  -  filtrem paliwa a pompą wtryskową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie zero nowych wiadomości :41_pensive: Mechanik sprawdził cały układ paliwowy i nic. Elementów (regulatorów) przy pompie nie sprawdził, bo mówi, że nie zajmuje się tym i muszę udać się do pompisty. Z wizytą u pompisty wstrzymaliśmy się. Najpierw mamy wymienić zaworek, który już pokazywałam na zdjęciu wyżej i w tych dniach zorientowaliśmy się, że pedał gazu kiedy dociska się do końca to jakby "przeskakiwał" (nie umiem nawet tego sprecyzować i nie wiem czy tak było, czy dopiero teraz zorientowałam się) Czekamy na zamówioną część a póki co używamy auto, które pracuje sprawnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm może rzeczywiście to wina  regulatora ciśnienia lub pompy (identyczny  przypadek "ryzyko awarii silnika" na wzniesieniu i "skontroluj układ wydechowy" po dłuższej trasie , który sam znika) dzisiaj pozbyłem się powietrza w układzie  (miałem nadzieje ,że to winowajca ) niestety komunikat dalej się pojawia ,  test przelewowy wtrysków ok wszędzie równo  - wygląda ok , jedynie zastanawia spienione paliwo na powrocie ...pompa do regeneracji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Update - na ostatnim podłączeniu pokazało, że problem jest z jednym z wtryskow, ale mechanicy nie byli pewni. Potem znów zrobiłam 2500 km i po deszczu pojawiły się komunikaty o ryzyru awarii, esp i układzie wydechowym, po czym po kilku uruchomieniach auta zgasły. Kolejne 1000 km i po deszczu w nocy znowu to samo. TZym razem pojawia się też komunikat o wtryskach i włącza się od razu tryb awaryjny. Czy to może być jakaś wina czujnika, któremu nie sprzyja wilgoć? Te wszystkie komunikaty po jakimś czasie gasną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pbet napisał:

@ane21 i @Bobrzun to jedna i ta sama użytkowniczka? Posty warto pisać z jednego loginu dla lepszej identyfikacji. Tak nawiasem mówiąc to posiadanie dwóch (i więcej) kont jest niedozwolone.

Nie wiem dlaczego tak sądzisz, ale zapewniam Cię, że ane21 i Bobrzun to dwie różne osoby. Dołączyłam do wątku @Bobrzun,bo zobaczyłam podobne problemy jakie daje auto mając nadzieję, że dowiem się czegoś konkretnego.

 

Z moim autem "utknęłam" w miejscu. Póki co jeździmy z problemem, bo nawet nie mam pojęcia do kogo się zwrócić o rozwiązanie. Trzej mechanicy sądzą, że problem tkwi w pompie. Ale auto nie dymi, odpala jak zawsze, nie gaśnie, nie szarpie. Po prostu auto nie daje żadnego problemu. Pojawia się tylko ten nieszczęsny komunikat: Ryzyko awarii silnika gdy dodaję gwałtownie gazu.

 

Co do mechaników to żaden z nich nie wysilił się nawet o wyeliminowanie powietrza z paliwa w wężyku. Ostatni mechanik miał mi wymienić jeden zaworek i cisza. Podjechałam do niego i niby zamówił ale nie doszła część i bla bla... podejrzewam, że nie chce mu się wysilać przy moim aucie. 

 

Zauważyłam też (na postoju), ze te pęcherzyki powietrza w przewodzie pojawiają się gdy gwałtownie dodaję gazu tak, jak i pojawia się kontrolka z info ryzyko awarii silnika gdy dodaję gwałtownie gazu jadąc autem. Wystarczy spuścić nogę z gazu na chwilę i czerwona lampka z komunikatem znika.  

 

Śledziłam też włoskie fora i podobne przypadki w tym modelu auta są częstym problemem. Niektórzy wymienili pompę, wtryski i nadal mają ten sam problem.

 

Szczerze mówiąc jeżeli jest to faktycznie pompa i mam wydać jakieś 3 tysiące euro za naprawę to wolę oddać auto do komisu Renault dołożyć kasę i kupić jakiś inne. 

 

PS @11palcow a u Ciebie jakieś nowiny?

 

 

Edytowane przez ane21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, ane21 napisał:

Zauważyłam też (na postoju), ze te pęcherzyki powietrza w przewodzie pojawiają się gdy gwałtownie dodaję gazu tak, jak i pojawia się kontrolka z info ryzyko awarii silnika gdy dodaję gwałtownie gazu jadąc autem. Wystarczy spuścić nogę z gazu na chwilę i czerwona lampka z komunikatem znika

Jeżeli jest to silnik k9k 636 to w króćcu zasilającym jest siateczkowy filtr który czasem się przytyka. Należy odkręcić króciec, wyczyścić siateczkę i skręcić z powrotem.

W kółku zaznaczyłem lokalizację filterka.

Przechwytywanie.thumb.JPG.54e222a96a694581e8f8f7b10fe59f59.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że jesteśmy dwiema różnymi osobami i nie rozumiem dlaczego akurat problem dwóch użytkowniczek tego samego modelu jest dziwny? 

@ane21 mam nadzieję, że okaże się co to jest. Też dużo o tym czytałam i sporo osób ma z tym problem. Nawet w nowych autach. Ja dziś jadę do mechanika w Szwajcarii, bo ryzyko awarii nie chce zniknąć. Może on mi coś konkretniejszego powie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Bobrzun napisał:

nie rozumiem dlaczego akurat problem dwóch użytkowniczek tego samego modelu jest dziwny? 

Bo tu na forum rzadko kiedy widzi się kobiety, a tym bardziej dwie w jednym temacie :) Stąd pomyłka.

Obyście znalazły rozwiązania swoich problemów.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Bobrzun napisał:

Ja dziś jadę do mechanika w Szwajcarii, bo ryzyko awarii nie chce zniknąć.

Może on mi coś konkretniejszego powie. 

 U Ciebie może co innego być przyczyną tego błędu aniżeli u ane21,

 Tak jak wcześniej pisałem, ilość możliwych przyczyn tego błędu jest b.duża, dlatego należy ;

    - podłączyć auto pod clipa celem właściwej diagnozy, aby nie błądzić w przysłowiowej mgle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, aniewa napisał:

Jeżeli jest to silnik k9k 636 to w króćcu zasilającym jest siateczkowy filtr który czasem się przytyka. Należy odkręcić króciec, wyczyścić siateczkę i skręcić z powrotem.

W kółku zaznaczyłem lokalizację filterka.

Przechwytywanie.thumb.JPG.54e222a96a694581e8f8f7b10fe59f59.JPG

Sprawdziłam nr silnika. Niestety mój to k9k h8 i nie znalazłam tego filterka ale znalazłam innego mechanika i umówiłam się z nim na sobotę tylko że dopiero na następną. Jeżeli coś konkretnego się dowiem to dam znać. 

 

Ciekawa jestem jak sytuacja u @11palcow 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!