Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie podczas gdy hamuję silnikiem i nacisnę sprzęgło


Piotrek88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z Megane 2 z 2004 silnik 1,6 16V.

Mianowicie, podczas jazdy na LPG i hamowaniu silnikiem, a następnie wysprzęgleniu tak w 50% zgaśnie a w 50% obory spadną do 300 i wrócą na 750.

Efekt się pogłębia bardziej gdy jest włączone więcej odbiorników prądu, np. na klimatyzacji i światłach dziennych zazwyczaj spadają tylko obroty do 300 a czasami gaśnie, a gdy powłączam wszystko światła klima przeciwmgielne długie, ogrzewanie tylnej szyby to zazwyczaj zgaśnie za każdym razem.

Dzieje się tak tylko na gazie, na benzynie jest idealnie, wskazówka hamuje przy 950 i delikatnie schodzi do 750.

Byłem na regulacji gość przeprowadził autokalibracje wziął 50zł, kazał przejechać 5km na benzynie i 5km na gazie i jak mówiłem że dalej gaśnie to mówił że zwiększy dawkę przy niskich obrotach a obniży przy wysokich, no to tak zrobił, mówię że dalej gaśnie to mówił że trzeba reduktor zmienić.

Mam Tomasetto AT09 no to zmieniłem reduktor samodzielnie, i niestety nadal gaśnie, próbowałem regulować ciśnienie śrubką na imbus 2 obroty w jedną 2 obroty w drugą i jest identycznie, tak samo chodzi tak samo gaśnie.

Silnik nie gaśnie a oborty nie spadają gdy zhamuję silnikiem do 1300obr i wysprzęgle to jest ok, powoli dojdzie do 750. Najgorzej jest wysprzęglić jak jest od 1700 do 3000 obr.

Wtryskiwacze ma Valtek czerwone, jest na nich data 2017 to jakby poprzedni właściciel zmieniał, bo cała instalacja ma 10 lat, ja mam auto od 2 miesięcy, zmieniłem ten reduktor i nie byłem jeszcze na regulacji, zamówiłem sobie kabel.

Gdzieś wyczytałem że w tych silnikach trzeba zmienić obroty na cut off, ale w ACGasSynchro 11.2.1.1 nie widzę takiej zakładki, proszę o pomoc.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Piotrek88 napisał:

zmieniłem ten reduktor i nie byłem jeszcze na regulacji,

Bez analizatora lub kompa nic dobrego nie zrobisz,

Proponuje;

- wymiana świec na zalecane oraz zmniejszenie odstępu elektrod do 0,7 mm,

- wymianę filtrów gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kabel, zabrałem się za regulację samodzielnie.

Chyba popełniłem błąd niepotrzebnie usuwając mapę benzyny, przeprowadziłem też auto kalibrację po której chyba bardzo zubożało mieszankę na LPG, nie mogłem tego podnieść, musiałem ostro z mnożnikiem pójść do góry (zdjęcie: mapa po mojej regulacji), ale cały czas gaśnie, regulacja nie wiele tutaj pomaga. 

Wszystko widać na materiale filmowym: 
tworzenie mapy benzyny: https://www.youtube.com/watch?v=rnDKp4HFV8U&feature=youtu.be 

tworzenie mapy gazu (przed autokalibracją i moim podniesieniem mnożnika, ale po regulacji nic się w tej kwestii nie zmieniło więc nie nagrałem) 
https://www.youtube.com/watch?v=mjFfGD4JsXo&feature=youtu.be 

Bardzo powoli mi przesyła te filmy będą za 2 godz jak nie przerwie połączenia 
W filmie na gazie, podaję czas filmu w którym: 
spadek obrotów nie zgasł czas w filmie: 2:41 
spadek obrotów zgasł: 3:04; 3:53; 4:17; 4:32; 4:50; 5:25; 5:41; 6:08; 6:30; (od 6 min próby dodania gazu na luzie po których również parę razy zgasł) 

Więc się poprawiam, gaśnie nie tylko podczas hamowania silnikiem. 
Czy istnieje możliwość aby wtryski otwierały się wcześniej jak spadają obroty ? Z tego co udało mi się na filmie zauważyć to otwierają się przy 900 obr, gdyby tak przy 1200 obr się otwierały to by pewnie nie gasł, czy da się to przestawić ? Czy tego się nie da ustawić i konieczna wymiana wtrysków ? 
Ciśnienie gazu jest ok ? Dlaczego tak się zmienia jak jadę na benzynie ?

obraz 1.png

mapa po pierwszym podłączeniu.png

mapa po mojej regulacji.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!