Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
Piotrek88

Megane II phI Gaśnie podczas gdy hamuję silnikiem i nacisnę sprzęgło

Recommended Posts

Witam.

Mam problem z Megane 2 z 2004 silnik 1,6 16V.

Mianowicie, podczas jazdy na LPG i hamowaniu silnikiem, a następnie wysprzęgleniu tak w 50% zgaśnie a w 50% obory spadną do 300 i wrócą na 750.

Efekt się pogłębia bardziej gdy jest włączone więcej odbiorników prądu, np. na klimatyzacji i światłach dziennych zazwyczaj spadają tylko obroty do 300 a czasami gaśnie, a gdy powłączam wszystko światła klima przeciwmgielne długie, ogrzewanie tylnej szyby to zazwyczaj zgaśnie za każdym razem.

Dzieje się tak tylko na gazie, na benzynie jest idealnie, wskazówka hamuje przy 950 i delikatnie schodzi do 750.

Byłem na regulacji gość przeprowadził autokalibracje wziął 50zł, kazał przejechać 5km na benzynie i 5km na gazie i jak mówiłem że dalej gaśnie to mówił że zwiększy dawkę przy niskich obrotach a obniży przy wysokich, no to tak zrobił, mówię że dalej gaśnie to mówił że trzeba reduktor zmienić.

Mam Tomasetto AT09 no to zmieniłem reduktor samodzielnie, i niestety nadal gaśnie, próbowałem regulować ciśnienie śrubką na imbus 2 obroty w jedną 2 obroty w drugą i jest identycznie, tak samo chodzi tak samo gaśnie.

Silnik nie gaśnie a oborty nie spadają gdy zhamuję silnikiem do 1300obr i wysprzęgle to jest ok, powoli dojdzie do 750. Najgorzej jest wysprzęglić jak jest od 1700 do 3000 obr.

Wtryskiwacze ma Valtek czerwone, jest na nich data 2017 to jakby poprzedni właściciel zmieniał, bo cała instalacja ma 10 lat, ja mam auto od 2 miesięcy, zmieniłem ten reduktor i nie byłem jeszcze na regulacji, zamówiłem sobie kabel.

Gdzieś wyczytałem że w tych silnikach trzeba zmienić obroty na cut off, ale w ACGasSynchro 11.2.1.1 nie widzę takiej zakładki, proszę o pomoc.


Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Piotrek88 napisał:

zmieniłem ten reduktor i nie byłem jeszcze na regulacji,

Bez analizatora lub kompa nic dobrego nie zrobisz,

Proponuje;

- wymiana świec na zalecane oraz zmniejszenie odstępu elektrod do 0,7 mm,

- wymianę filtrów gazu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam kabel, zabrałem się za regulację samodzielnie.

Chyba popełniłem błąd niepotrzebnie usuwając mapę benzyny, przeprowadziłem też auto kalibrację po której chyba bardzo zubożało mieszankę na LPG, nie mogłem tego podnieść, musiałem ostro z mnożnikiem pójść do góry (zdjęcie: mapa po mojej regulacji), ale cały czas gaśnie, regulacja nie wiele tutaj pomaga. 

Wszystko widać na materiale filmowym: 
tworzenie mapy benzyny: https://www.youtube.com/watch?v=rnDKp4HFV8U&feature=youtu.be 

tworzenie mapy gazu (przed autokalibracją i moim podniesieniem mnożnika, ale po regulacji nic się w tej kwestii nie zmieniło więc nie nagrałem) 
https://www.youtube.com/watch?v=mjFfGD4JsXo&feature=youtu.be 

Bardzo powoli mi przesyła te filmy będą za 2 godz jak nie przerwie połączenia 
W filmie na gazie, podaję czas filmu w którym: 
spadek obrotów nie zgasł czas w filmie: 2:41 
spadek obrotów zgasł: 3:04; 3:53; 4:17; 4:32; 4:50; 5:25; 5:41; 6:08; 6:30; (od 6 min próby dodania gazu na luzie po których również parę razy zgasł) 

Więc się poprawiam, gaśnie nie tylko podczas hamowania silnikiem. 
Czy istnieje możliwość aby wtryski otwierały się wcześniej jak spadają obroty ? Z tego co udało mi się na filmie zauważyć to otwierają się przy 900 obr, gdyby tak przy 1200 obr się otwierały to by pewnie nie gasł, czy da się to przestawić ? Czy tego się nie da ustawić i konieczna wymiana wtrysków ? 
Ciśnienie gazu jest ok ? Dlaczego tak się zmienia jak jadę na benzynie ?

obraz 1.png

mapa po pierwszym podłączeniu.png

mapa po mojej regulacji.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Piotrek88 napisał:

Chyba popełniłem błąd niepotrzebnie usuwając mapę benzyny,

Radzę udać się do kumatego gazownika, żeby nie przypalić zaworów.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...