Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy wymieniać akumulator ?


Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, fullxda napisał:

Jeśli przejechałeś tyle km. i po 2 dniach akumulator siadł to jest do wymiany ,przecież ładował sie ponad 12h podczas jazdy i powinień być naładowany na full to moje zdanie.

No ale przez te 2 dni auto było otwieranie kilka krotnie + sluchanie muzyki, tylko ze komunikatu, który zawsze wyskakiwał '' akumulator rozladowany, urochom silnik '' nie pokazywało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz że sprawny akumulator po kilkukrotnym otwieraniu i słuchaniu muzyki tak się zachowuje że nie może w lecie uruchomić silnika?? pomyśl tak na swój rozum; Wnioski nasuwają się same za parę dni znów będziesz odpalał z kabli bo nie trzyma jak powinien ,co za problem podładować całą noc prostownikiem i zobaczyć jak sie zachowa ale tyle godzin jazdy powinno go doładować bezproblemowo pewnie masz już z 20% pojemności stąd takie cyrki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam sprawdzone z floty korporacyjnej - Topla Top. Jako drugie żyją do 8 lat przy codziennej jeździe. Ten koncern w Słoweni robi aku na pierwszy montaż dla japońców na Europę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w podobnej sytuacji co Ty - tylko, że mój ma 9 lat i był zaniedbany (bardzo niski poziom elektrolitu w jednej celi i niski w przeciwległej - w pozostałych był ok).

Ja na twoim miejscu zanim bym się pchał w koszty to:

1. Jeśli dasz radę dostać się do korków - sprawdził bym poziom elektrolitu i ew. dolał wody destylowanej.

2. Porządnie naładował akumulator - tylko jeśli nie dostaniesz się do korków, to na pewno nie tym prostownikiem - wygotujesz wodę z cel i tylko pogorszysz sprawę (ten prostownik jak masz bezobsługowy akumulator to połóż na półce i kup nowy elektroniczny choć by taki z Lidla czy Biedy; Zasadniczo jak masz obsługowy - z dostępem do cel i nie chcesz się doktoryzować w obsłudze akumulatora to też kup sobie elektroniczny prostownik).

3. Jeździł i obserwował (z kablami do pożyczania prądu w bagażniku) - jak sytuacja się powtórzy wtedy myśleć o wymianie.

 

Bardzo ważna sprawa. Tym prostownikiem NIE ŁADUJE SIĘ W SAMOCHODZIE, A NA PEWNO NIE ŁADUJE SIĘ PODŁĄCZONEGO AKUMULATORA DO INSTALACJI SAMOCHODU. Prostownik starego typu (ten najwyraźniej taki jest) może na wyjściu dać ponad 16V - a takie napięcie w instalacji samochodu to proszenie się o problemy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, luktal napisał:

@jabrze argumentów widzę też brak. Ale popisać coś trzeba.

Czasu, a nie argumentów. Nie chcę się wymandrzać, ale nie śmiłbym porównać chińskiego szmelcu do klasyka, gdzie regulacja prądu ładowania odbywa się przez regulację napięcia odczepami uzwojenia pierwotnego transformatora. W nim w miarę ładowania obniża się prąd, a max napięcie pod obciążeniem, czy bez niego ma dryf do 0,5 V wynikający z napięcia tętnień. Wartość max napięcia na wyjściu łącznie nie przekracza 15V. Do tej pory są sprzedawane i to za znaczne pieniądze.

Nie znajdziesz ich w obcych marketach.

Max napięcie zasilania BSi wynosi 24V.

Po włączeniu zapłonu nie może długotwale przekraczać 18V, dlatego rozruszników elektrycznych nie wolno używać w temperaturach dodatnich.

Odnośnie ładowania akumulatora masz piękny instruktaż  porównujący ładowarki transformatorowe do najlepszych ładowarek przetwórnicowych i ich skuteczność w uzupełnianiu pojemności na YT.

Tam zabawki z Lidla, czy Biedronki to nisza do tych najlepszych. Ślepo wierzysz w reklamy, a błysk robi swoje.

Wielokrotnie tu na forum był ten temat.

Wystarczy poczytać.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Colt1255 napisał:

Boicie się kupna nowego akumulatora, jakby kosztował kilka tysięcy :P 

Naprawdę ktoś się bawi w dolewanie wody destylowanej w tych czasach?

 

Tak bawi. Niektórzy dbają o rzeczy, czy je naprawiają, nie koniecznie kupując nowe.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!