Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

1 godzinę temu, lufa napisał:

X

Ja również to pamiętam. Pierwszy swój samochód kupiłem od wujka. Było to oryginalne Renault 12 ze strefy dewizowej dla VIP-ów. Poleciała mi tarcza sprzęgłowa. Nowa od Dacii 1300 była mniejsza. Też było nitowanie. Ktoś okładziny docisnął i nawiercał. O zmianie słoneczka nie było mowy.

Dobrze że te czasy już za nami - ale odbiegam od tematu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widać że niektórzy chcieliby żeby te czasy wróciły. Precz z pisokomunom :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widziałem jak te akumulatory bezobsługowe rozwiercają i dolewają wody potem zaklejają to silikonem wygląda to bardzo amatorsko, bo to właśnie brak możliwości dolania wody jest powodem tak szybkiego wyrzucenia akumulatora. Robią akumulatory bezobsługowe żeby właśnie nie móc dolać wody i kupić nowy żeby gospodarka się kręciła, dla bezpieczeństwa jest to ok ale dla naszych portfeli niestety nie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra właściwie powtórka z rozrywki. 15 minut drzwi pootwierane, w każdej żarówka, na suficie 2x3 żarówki do tego muzyka z radia i komunikat rozładowany aku załącz silnik. Silnik nie odpalił.

Kupiłem wcześniej multimetr i zrobiłem najpierw pomiary.

Przed uruchomieniem 12.44 z otwartymi drzwiami, z zamkniętymi 12,09

przy rozruszniku spadło do 10,48 potem przy ładowaniu 14,48

światła długie, radio, klima 14,37

 

obecnie 11,97 i nie odpala.

 

Co Wy na to ? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Quentin88 napisał:

x

 

Wymiana.

Jeśli na jałowo jest poniżej 12 w obecnej temperaturze, to już nie ma na co czekać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze @jabrze - Już po zabawie, czeka Cię wymiana akumulatora i to raczej wcześniej niż później.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, luktal napisał:

czeka Cię wymiana akumulatora i to raczej wcześniej niż później

Lepiej wcześniej, żeby się nie przepalały żarówki. On ma za dużą rezystancję wewnętrzną i występują przepięcia wywołane zmianami napięcia odniesienia dla alternatora.

Najbardziej obrywają te najniższych mocy, czyli podświetlenia wnętrza przy jeździe na światłach mijania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a możecie mi wyjaśnić tak bardziej technicznie? ja tylko zauważyłem ze po wyłączeniu silnika szybko spada napięcie, gdy dalej są źródła poboru włączone. Może to jest kwestia tego ze cos zbyt mocno kradnie prąd?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stracił pojemność, jedz po nowy bo nie zapalisz jak auto będzie potrzebne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, Quentin88 napisał:

Może to jest kwestia tego ze cos zbyt mocno kradnie prąd?

Nic z tych rzeczy. Maleje napięcie, bo przy rozładowaniu masowo narasta jego rezystancja wewnętrzna. Mając drugi miernik możesz zrobić doświadczenie.

Tak jak napisałem wcześniej - to podwyższona temperatura zabija starsze akumulatory. Zmiana właściwości fizykochemicznych następuje lawinowo i zaczyna się proces "gubienia" wewnętrznej izolacji; - następuje samorozładowanie. Dotknij obudowy akumulatora. Niektóre wtedy są cieplejsze od otoczenia. Tylko obniżenie temperatury zewnętrznej spowolni ten proces. Gorsze, że przy jeździe będzie występował powtórnie, czyli masz ładowanie, którego nie masz. Taki będzie finał. Pięć minut po jeździe już nie odpali.

Nie jedna osoba już się o tym przekonała.

Dokonałeś prędzej wszystkich czynności, żeby sumienie było czyste. U Ciebie jest akumulator.

Przy podobnym zdarzeniu znajomego naciągnięto dodatkowo na wymianę alternatora, bo samochód podstawił na lawecie. Tu niewątpliwie go naciągnięto, ale pomimo dużej kwoty był zadowolony, bo zrobiono szybko tuż przed urlopem. Starego nawet nie oglądał.

Gorsze, że to zrobili pracownicy mojego kolegi - ale ja musiałem milczeć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

. Są jakies firmy ktore maja wysoki stosunek ceny do jakości ?

 

Edytowano przez Quentin88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Witam. U mnie też czeka wymiana akumulatora na nowy. Stary służy mi o nowości 8,5 roku. Właśnie jaki polecacie do benzyny 1,4 tce .Myślałem o Varta Silver Dynamic 54 Ah albo EXIDE PREMIUM 53Ah. Oryginalny miałem 60Ah.

Edytowano przez ksylas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, ksylas napisał:

x

Przeczytaj temat od początku. Dobierz tyko gabaryty i pojemność. Kiedyś bardzo dobry był S4 ale jakość ich na nasz rynek strasznie spadła. Centry i Jenoxy to wielka niespodzianka. Zdarzały się dobre, ale większość była tragiczna. W żadne wynalazki sieci handlowych nie wierzę. Zaufałem jednej firmie i od lat je stosuje  w swoich samochodach - nigdy nie miałem z nimi problemu, chociaż na co dzień je obserwuję. Ostatni na drugi montaż się wysłużył się w dieslu prawie po 8 latach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.08.2019 o 16:09, ksylas napisał:

Witam. U mnie też czeka wymiana akumulatora na nowy. Stary służy mi o nowości 8,5 roku. Właśnie jaki polecacie do benzyny 1,4 tce .Myślałem o Varta Silver Dynamic 54 Ah albo EXIDE PREMIUM 53Ah. Oryginalny miałem 60Ah.

ja mam oryginalny 70/720
a zalecane to 60-65ah zastanawia mnie skad ta rozbieżność.
 

Byłem dziś u "majstra" od aku cośtam pomierzył. mówił że ma połowe czegoś... teraz nie wiem o czym mówił czy 33ah czy 330A  gdzie oryginalny to 70/720. Ale nie naciagał na koszty mowił zeby najpier podładować prostownikiem... to w końcu mogę go ładować na 2-3A nie wyjmując z samochodu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak mi latem padł aku to kupiłem taki prostownik i po naładowaniu z podłączonym aku w aucie chodzi do dzisiaj. Także spokojnie można ładować. 

 

 

 

https://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/akcesoria-samochodowe/akumulatory-samochodowe-i-akcesoria/ladowarki-akumulatorow/ladowarka-do-akumulatora-608201/

 

 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...