Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co sądzicie o tym aucie?


jimi180

Rekomendowane odpowiedzi

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-laguna-2-0-turbo-bose-ostatni-lift-r-link-jedyna-taka-piekna-ID6Chhni.html

 

zastanawia mnie czy rzeczywiście jest to wersja z silnikiem 2.0T bo na osłonie silnika nie dostrzegam literki T. poza tym auto wydaje się być w całkiem przyjemnym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie bardzo mi się spodobało, zaniepokojony byłem tylko właśnie tym turbo, gdyż interesuje mnie tylko ta wersja silnika. jak wrażenia z jazdy @yogin74 automat czy manual? dobrze gdzieś wyczytałem, że automat jest 5cio biegowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, jimi180 napisał:

dobrze gdzieś wyczytałem, że automat jest 5cio biegowy?

Automat jest 6-cio biegowy ;

DANE TECHNICZNE RENAULT LAGUNA III GRANDTOUR PHASE II /2.0 T /170 KM/ 125 KW /2011-2015

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jimi180 napisał:

Właśnie bardzo mi się spodobało, zaniepokojony byłem tylko właśnie tym turbo, gdyż interesuje mnie tylko ta wersja silnika. jak wrażenia z jazdy @yogin74 automat czy manual? dobrze gdzieś wyczytałem, że automat jest 5cio biegowy?

Przesiadłem się z Megane III 1.9dci. Zacznę od wad:

  • wspomaganie w megane jest elektryczne, a mojej lagunie elektryczno hydrauliczne. Może też przez większe koła na parkingu trudniej ją zaparkować. 4Control jest bajerem, którego mi brakuje. Sztuka, która znalazłeś ma wspomagania także hydrauliczne, ale napędzane paskiem.
  • mam manualną skrzynię biegów i działa mniej precyzyjnie niż w megane. Wymiana oleju pomogła, ale takiej lekkości jak w megane nie mam.
  • 150 koni vs 130 szału nie ma. Laguna jest cięższa więc mocowo wychodzi podobnie.

Zalety:

  • komfort jazdy bez porównania. Jest cicho i wygodnie.
  • 2.0 dci vs 1.9dci przy tych samych prędkościach ma 0 500 obrotów mnie, co także przekłada się na komfort.
  • w megane miałem dokładany zestaw focala audio. Tu bardzo dobrą robotę robi nagłośnienie Bose. No i wzmacniacz nie lata po bagażniku.
  • Bixeony super bajer. Na drogowych świecą fajnie, wysoko.
  • bagażnik wielki,
  • poprzedni właściciel w Rlinku uaktywnił Android Auto. Super bajer. Do szczęścia brakuje kamery cofania. Laguny III jej nie miały. Ale niektórzy sobie dokładają.

To tak w skrócie :)

Edytowane przez yogin74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, yogin74 napisał:

Przesiadłem się z Megane III 1.9dci. Zacznę od wad:

  • 150 koni vs 130 szału nie ma. Laguna jest cięższa więc mocowo wychodzi podobnie.

Zalety:

  • 2.0 dci vs 1.9dci przy tych samych prędkościach ma 0 500 obrotów mniej, co także przekłada się na komfort.

To tak w skrócie :)

Dziękuję za obszerną odpowiedź. Odniosę się do tych rzeczy, które zostawiłem. 170KM bo to turbo benzyna, a nie diesel :)  i ta wersja jest z automatem zatem powinien być zupełny bajer i komfort jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, jimi180 napisał:

170 KM bo to turbo benzyna, a nie diesel :)  i ta wersja jest z automatem,

zatem powinien być zupełny bajer i komfort jazdy.

Ten silnik to bardzo udana, prosta konstrukcja;

   -  wtrysk pośredni – możliwość instalacji LPG IV generacji z wyższej półki,

  -   z rozrządem opartym na pasku,

  -   z przepustnicą elektroniczną,

  -   zawory z hydrauliczną regulacja – wymagają markowego oleju i jego zmiany co ok;10.000 km,

  -   koło dwu - masowe - bardzo trwałe i nie stwarza praktycznie żadnych problemów,

  -   szerokie możliwości tuningu,

  -   koło pasowe wału z amortyzatorem gumowym, trzeba zmieniać co ok; 120.000 km, bo się rozwala,

      co skutkuje uszkodzeniem paska rozrządu,

  -   awaryjność -  bardzo mała,

  -  koszty serwisu - stosunkowo niskie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzałem się do zakupu Laguny III na wiosnę po ostatnim lifcie. Z zewnątrz auto dość przyjemne.... ale wnętrze już staruszek zwłaszcza ekran navi zdradza że te auto już nie jest młode konstrukcyjnie, bo jest już na rynku ponad 12 lat....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio? A według mnie Laguna trzyma się w środku bardzo dobrze. Wnętrze jest nowoczesne, przestronne i wygodne. Wiele nowszych aut nie jest tak funkcjonalnych i dobrze wyposażonych jak Laguna z tego ogłoszenia. Ilekroć widzę nowe auto, to nawet nie ma nawigacji, bo każdy kupuje po taniości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne odczucia. dla mnie osobiście im mniej guzików, pokrętełek tym lepiej, schludniej. wnętrze bardzo mi się podoba. nie jest tak zaźgane jak np w fordzie. prosto i przyjemnie. ekran nawigacji taki jak w maździe z 2014 roku. nawigacja też tomtom z tego co tak patrzyłem. nie widzę przynajmniej na widok czego mógłbym się przyczepić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!