Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z wentylatorem chłodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem posiadaczem scenic 1 ph2 1,4 16v. Od kilku dni mam problem ze zbyt wysoką temperaturą cieczy chłodzącej. Dzisiaj wskazówka temperatury doszła aż do tych gęstych kresek a pomimo to wentylator chłodnicy nie załączył się a ciecz aż bulgotała. Gdy włączę klimatyzację to z tego co wiem to wentylator też powinien od razu się załączyć a nie zawsze się załącza. Nigdy jeszcze nie zauważyłem żeby po wyłączeniu silnika jak był mocno nagrzany żeby wentylator pracował. Wychodzi na to że wentylator czasem się załącza a czasem nie. Gdzie szukać usterki? Co sprawdzić w pierwszej kolejności? Termostat? Albo jakiś czujnik?

Zrobiłem test w drodze do pracy. Kilkanaście razy włączałem i wyłączałem klimatyzację i tylko w momencie gdy miałem włączoną klimatyzację to wiatrak się kręcił. Padł jakiś bezpiecznik albo przekaźnik albo jakiś czujnik? Które rzeczy sprawdzić? 

Jeżeli chciałbym sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego to gdzie mam go szukać? Wiem że jest wkręcony gdzieś w blok silnika, ktoś mógłby wrzucić jakieś zdjęcie gdzie go dokładnie szukać?

Udało mi się znaleźć informacje że czujnik temperatury jest jednak wkręcony w termostat. Jest w stanie ktoś potwierdzić tą informacją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypiąłem czujnik temperatury, wentylator się nie załączył.

Po nagrzaniu auta oba węże od chłodnicy gorące czyli termostat sprawny, tak?

Skoro po wypięciu wtyczki wentylator się nie załączył to znaczy że czujnik jest do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda więc że czujnik jest OK.

O ile dobrze pamiętam po lifcie Renault zrezygnowało z dodatkowego czujnika w chłodnicy a wentylatorem steruje ECU.

Zacząłbym od sprawdzenia bezpieczników, przekaźnika i wentylatora na krótko.

Rzuć okiem na ten temat LINK

Edytowane przez Lionel2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bbpro napisał:

jak sprawdzić te dwa przekaźniki

W większości przypadków wystarczy usunąć zielony nalot oraz zastosować Kontakt 60,

Jak je sprawdzić ;  Jak działa przekaźnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w megance były dwa czujniki temperatury w jednej obudowie (3 piny). Jeden z nich na pewno sterował wentylatorem na chłodnicy i z tego co pamiętam, to przy odłączeniu z niego wtyczki załączał się wentylator. Ja bym sprawdził, czy sam silnik wentylatora jest sprawny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator mam sprawny, sprawdziłem go podłączając na krótko do akumulatora.

Po włączeniu klimatyzacji włącza mi się wentylator.

Wtyczkę od czujnika temperatury mam na trzy piny. Po jej odłączeniu nie pokazuje mi temperatury na silniku i wentylator także się nie włącza.

Chciałbym sprawdzić rezystor wentylatora który znajduje się przy chłodnicy. Jak mam to zrobić?

Wiem że żeby go sprawdzić trzeba zmierzyć rezystancję.
1. Wystarczy że odepne wtyczkę i zmierzę rezystancję tam gdzie wchodzi wtyczka?
2. Jak zdemontować ten rezystor?
3. Skoro włącza się wentylator jak włączę klimę to jest możliwe że mam uszkodzony przekaźnik albo ten rezystor?
Bo chyba klima daje sygnał na komputer, komputer daje sygnał na przekaźnik, przekaźnik na rezystor i rezystor załącza wiatrak, dobrze myślę? Bo skoro jest taka ścieżka to muszę mieć to wszystko sprawne skoro załączenie klimy załącza wentylator.
Pomoże ktoś w tym moim rozumowaniu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!