Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Reno Megane 1.6dci problem z silnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem ze swoją renowka, mianowicie podczas jazdy przy dodawaniu gazu auto zaczęło szarpać kopcił na bialo i stracił moc aż zgasł.

Auta obecnie kręci ale nie odpala. Silnik 1.6 dci 103km.

Za każdą poradę dziekuje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Samfro napisał:

Auta obecnie kręci ale nie odpala.

Silnik 1.6 dci 103km.

Z którego roku auto?

Jaki ma przebieg? 

Masz go od nowości?

W innym temacie napisałeś ; " U  mnie w 1.6 dci to było oznaką uszkodzonej turbosprężarki "

Od  ok. 2012 r  fap  jest  bezpośrednio  za  turbiną,

Jak jest u Ciebie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megan III/1,6 dci - był produkowany od 2011 roku i zawsze miał 96 kW =130 KM,

Na wyświetlaczu nic się nie wyświetla?

1 godzinę temu, Samfro napisał:

podczas jazdy przy dodawaniu gazu auto zaczęło szarpać kopcił na bialo i stracił moc aż zgasł.

Co robiłeś przy silniku do czasu awarii?

Czy są wycieki oleju?

Kiedy zmieniany rozrząd?

Jaki charakter jazd; dużo po mieście?

To prawdopodobnie jest 1,5 dci / 74 kW/101 KM / megan II ????

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest Megane 2 

W silniku było robione turbo, alternator, glowica, rozrząd (był wymieniany rok temu) i wymiana oleju, jeżdżę do 40km dziennie (głównie poza miastem).Jest sporo oleju na gorze silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Samfro napisał:

W silniku było robione turbo,

Należy ;

  1/ sprawdzić stan zaworu odmy olejowej,

  2/ usunąć przyczynę wycieku oleju,

  3/ szczególnie zwrócić uwagę na zawór egr ;

        a/ rozłącz kostkę z egr-u,

        b/ zobacz jak turbina wtedy chodzi,

        c/ zdejmij rurę przy kolektorze i zobacz w jakiej jest pozycji egr,

        d/ zawór najczęściej blokuje się w pozycji otwartej,

        e/  niesprawny/uszkodzony egr wpływa na błędy;

               1/ przepływomierza ,

               2/ czujnika doładowania,

                3/ a to z kolei niekorzystnie wpływa na ;

                     a/ regulator ciśnienia wydatku paliwa ,

                    b/ na wartości czujnika ciśnienia paliwa, 

                    c/ wychylenie łopatek kierownicy turbiny,  przez sygnał do elektrozaworu podciśnienia turbiny.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!