Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Usuwanie pisków, trzasków i wszelkich hałasów


Rekomendowane odpowiedzi

Od tygodnia jeżdżę nowym Megane Grand Tour.

Po tygodniu już wiem jak zrobić, żeby:

1. nie świszczało z lusterek bocznych (mechaniczne ustawianie)

2. nie trzeszczało w środkowych słupkach

3. nie trzeszczało w okolicach wyświetlacza nad radiem

4. jak uszczelnić szyby w drzwiach co by nie było słychać świstów

 

Czy drodzy forumowicze jesteście zainteresowani moimi pomysłami.

Chciałbym zaznaczyć, że jest to już 6 mój samochód, który ujeżdżam. Każdy był najcichszym samochodem (opinie ludzi, których podwoziłem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waldi103, dawaj a nie pytaj, zawsze komuś może się przydać. Tylko zamieszczaj w odpowiednich działach. Też mam kilka takich pomysłów mojego autorstwa i są już dostepne na forum dla wszystkich bez opłat licencyjnych ;-) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujemy plaster lekarski, taki jak w apteczce (Ja użyłem z gazą)

 

Podważamy panel ciągnąc go w góre. trzyma się na dole na dwóch zatrzaskach.

nastęnie ciągniemy go lekko do siebie. Z przodu ma takie skrzydełka, które go mocują do elementu środkowej konsoli powyżej.

Jak już mamy wszystko w powietrzy tniemy nożyczkami plaster na paski o szerokość 3 do 4 mm. A następnie podklejamy do najwyżej wystających elementów pod wyświetlaczem.

Ja użyłem 8 pasków. Patrząc na panel wyświetlacza od dołu widać gdzie mają być podklejone te paski bo są tam taki elementy plastikowe, któe najbardziej wystają i po złożeniu stykają sie z plastikami poniżej. Plastry kleimy na tyle daleko od brzegów, aby nie były widoczne pożniej po żłożeniu jak będziemy na to wszystko patrzyć z góry.

Przy okazji dokręcamy 2 wkręty, które trzymająśrokową kosolę z nadmuchami/ U mnie w fabrycznie nowym samochodzie musiłąem dokręcić po 1,5 obrotu.

Składamy w odwrotnej kolejności

Wsuwamy skrzydełka i jak już są na swoim miejscu dociskamy z góry.

teraz możemy przetestować. Pukanie ręką nic nie przetestuje. nalepiej pojechać na kostkę, albo jakieś ekstra kocie łby.

Jak to przetestowałem to usłyszalem trzaski w słupkach bocznych.

 

[ Dodano: 2008-07-13, 12:26 ]

Dotyczy lusterek regulowanych ręcznie

Zdejmujemy plastikowe osłony. Trzymaja się na dwóch bolcach. Należy je pociągnąć do środka samochodu i jak bolce puszczą do tyłu.

Po zdjęciu osłony widzimy 3 cięgna wchodzące od regulatora do lusterka. Przechodzą te cięgnęna przez otwór wielkości kciuka w stronę lusterka. Należy gąbką tapicerską zatkać ten otwór. Gąbki musi dwa razy więcej niż wielkość otworu. Gąbka nie przeszkadza w regulacji lusterek, ale skutecznie odcina dopływ powietrza z zewnątrz do środka samochodu.

 

[ Dodano: 2008-07-13, 12:37 ]

Potrzebujemy taśme do wygłuszania konstrukcji ścianek działowych budowanych z płyt gipsowych.

Ja kupiłem taśmę o szerokości 5 cm. Ma to konsystencje pianki o grubości około 3 mm. Z jednej strony jest naniesiony klej. Ta strona jest zabezpieczona folią, która się zrywa przed przyklejeniem.

Tą taśmę tniemy nożyczkami na pół i wtedy mamy paski oszerokości 2,5 cm.

 

Opuszczamy szyby maksymalnie na dół. Wyciągamy uszelki z ramek drzwi. Przygotowaną tasmę naklejamy w środek ramki stroną z klejem do środka. W ten sposób otrzymujemy zwężoną przestrzeń. Układamy uszczelki na swoje miejsce. Następuje wyraźne zwężenie przestrzeni na te uszczelki. Szyby chodzą lekko ciężej, ale zarówno elektryczne podnośniki szyb jak i ręczne działaja bez zarzutu.

Szyby wyraźne lepiej są doposowane do uszczelek. Jest wyraźne ciszej.

 

[ Dodano: 2008-07-13, 12:50 ]

Wygłuszanie słupków środkowych

 

Obudwa słupków to dolna i górna obudowa. Dolna zachodzi na tą górną.

Potrzebujemy taśmę do sklejania kanałow wentylacyjnych oraz piankę tapicerską.

Opuszczamy maksymalnie oparcie przednich fotel. Oburącz odciągamy dloną osłonę u góry. Następnie ściągamy uszczelki drzwiowe z obydwu drzwi przy tych słupkach. Teraz odczepiamy górna osłonę. Najpierw należy odczepić 2 dolne zaczepy. Jak już je odczepimy cigniemy górna osłonę lekk w dół i do środka. Po zdjęciu tej osłony widzimy czarny plastkiowy wspornik, który jest zamocowany w poprzek supka. To ten element hałasuje i drzy w czasie jazdy po nierównościach. Ściąga się go ciągnąc w dół. Aby go usztywnić należy go skleic silkonem lub usztywnić pianką tapicerską wciskając ją między blachę słupka a ten element. Nastęnie oklejamy wszystkie otwory taśmą. Mocujemy wiązki przewodów, które w fabryce nikt nie zamocował (bardzo ciekawe)

Teraz składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Powodzenia

 

Jeszcze jedno patrząc na przód tylnych drzwi zauważymy otwory koło zawiasów. Ja je zakleiłem silikonem (Najlepszy jest szklarski bezbarwny). Podczas jazdy niepotrzebnie wpada tam powietrze, które buszuje pod tapicerską drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielam opinie AlihanSamedov jakies kilka zdjec przydałoby sie koniecznie :-P . waldi103 :mrgreen: ty to chyba lubisz oglądać Doktorka Housa :) tylko czy to leci na TVN turbo?? Oczywiście żarcik gleboki poklon dla Ciebie :) ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Postanowiłem opisać problem, z którym borykałem się przez 4 miesiące i 15 kkm w megane II z 2007r. Problem dotyczył trzeszczenia (pukania, stukania) w desce rozdzielczej przy przejeżdżaniu przez jakieś nierówności (np. tory kolejowe tramwajowe lub np. łączenia asfaltu) z wyświetlacza od radia (godzina temperatura zegarek) dochodziły dziwne odgłosy stukanie trzeszczenia itp. ( nie będę opisywał odpowiedzi serwisu (samochód nowy na gwarancji)). Zdjąłem ten daszek razem z wyświetlaczem podklejałem pod te plastyki różnego rodzaju gąbki, taśmy welurowe, plastry z opatrunkiem itp. Ale cały czas trzaski pozostawały kiedyś pokusiłem się o zdjęcie całego tego daszka i jeździłem bez niego i nadal dochodziły z tamtego miejsca trzaski i stuki. Przejrzałem wszystko co było możliwe wyjmowałem filtr przeciw pyłkowy, wyjmowałem radio przejrzałem wszystko i wszystko był ok. a trzaski były nadal. Co ciekawe trzaski występowały jak w samochodzie było zimno (po nocy lub w czasie pracy klimatyzacji-prawdopodobnie plastyki się kurczyły) w czasie upałów jak samochód był w środku nagrzany to była cisza.

W czasie jazdy jak wystąpiły stuki docisnąłem przypadkiem daszek od liczników i stuki ustały – znalazłem przyczynę dodam tylko że stuki cały czas dochodziły z pod obudowy wyświetlacza a nie z okolicy daszka liczników a jednak tak się rozchodził dźwięk.

Zdjąłem daszek od liczników i podkleiłem taką taśmę do montażu PATEXX (czerwona) i zamontowałem daszek ponownie i nastała długo oczekiwana cisza. Link do taśmy http://www.pattex.pl/content/view/154/196/ Sądzę że z powodzeniem można zastosować też taśmę welurową albo jaką podkładkę pod meble ale ja zastosowałem tą taśmę. Proszę nie pisać że nie da rady tego potem rozebrać po 48 godzinach zdjąłem ten daszek ponownie a taśma uzyskuje maksymalne klejenie po 24 godzinach wiec producent troszkę się chwali że jest super mocna (tak czy tak działa jak gąbka ).

Jeśli ktoś potrzebuje informacji jak zdjąć daszek od wyświetlacza albo daszek od liczników proszę napisać na priv albo przeczytać w instrukcji serwisowej (dostępna na tym forum).

Dodam tylko że taśmę przykleiłem tylko w okolicach tych dwóch zaczepów (jak zdejmie się ten daszek są tylko dwa zaczepy).

 

Przeniosłem do istniejącego tematu zgodnie z życzeniem - lepper_pl

 

DODANO

Podważamy panel ciągnąc go w góre. trzyma się na dole na dwóch zatrzaskach.

nastęnie ciągniemy go lekko do siebie. Z przodu ma takie skrzydełka, które go mocują do elementu środkowej konsoli powyżej.

Bardzo mnie cieszy, że ktoś walczy ze stukami deski ale pozwolę sobie zauważyć że demontując tak jak piszesz daszek od wyświetlacza to go prędzej czy później uszkodzisz (poprostu źle to robisz). Tak jak piszesz unosimy go do góry odpinając go z dwóch zatrzasków ale w żadnym wypadku nie ciągniemy go do siebie żeby rozczepić skrzydełka ciągnąc go do siebie nie dość że powodujesz, że możesz pourywać 4 zaczepy które blokują ci możliwość zdjęcia tego przodu daszku a dwa możesz pourywać te jak to nazwałeś skrzydełka.

Demontaż powinien nastąpić tak: (tak jak piszesz unosimy/ciągniemy go do góry) odpinając go z dwóch zatrzasków (mocowań) które są z przodu daszka ale dalej mając go uniesionego do góry wkładamy rękę pod wyświetlacz i wypychamy do góry wtedy wypinamy go z dwóch kolejnych zatrzasków (już mamy go całego na górze) odpinamy 2 złączki elektryczne (od wyświetlacza i od tego światełka od nie zapiętych pasów) i możemy cały daszek z wyświetlaczem wynieść poza samochód mamy dostęp do wszystkiego. Jak go wyjmiesz całego to zobaczysz dlaczego Twój sposób z ciągnięciem do siebie jest bardzo niebezpieczny i dla jak to nazwałeś skrzydełek a przede wszystkim dla zatrzasków(zaczepów). W woli informacji daszek ten z ceną katalogową (bez wyświetlacza) kosztuje 508 zł (brutto).

Powiem jeszcze jedno przez 4 miesiące byłem przekonany że stuka mi ten daszek od wyświetlacza ale po wielu bojach okazało się, że stukał ten od liczników a słychać było pod wyświetlaczem – opisałem to w poście w sobotę wiec proponuje poczytać.

Jak byś potrzebował zdjęcie wyjętego daszka to proszę napisz a wstawię na forum (wtedy będzie widać jak jest zbudowany i że składa się z 4 elementów (przednia część daszka i tylna połączona jak to kolega nazwał skrzydełkami oraz z wysięgnika przymocowanego na 4 zaczepach albo od tyłu na 2 śrubach torx oraz wyświetlacza)

Zgodnie z umową i prośbą moderatora wstawiam zdjecia ukazujące etapy zdejmowania daszka.

post-7938-1218468143_thumb.jpg

post-1-1218468143_thumb.jpg

post-1-1218468144_thumb.jpg

post-1-1218468145_thumb.jpg

post-1-1218468146_thumb.jpg

post-1-1218468147_thumb.jpg

post-1-1218468148_thumb.jpg

post-1-1218468149_thumb.jpg

post-1-1218468150_thumb.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukaszc2, by nie było, ze nikt nie prosił. Ja proszę. Skoro takimi fotami dysponujesz wklejaj je do swojego posta jako załączniki. (pamiętaj jednak by jako pierwsze wkleić zdjęcie, które ma być ostatnie i tak do pierwszego, planowanego) Mnie to w zasadzie nie jest potrzebne ale takich materiałów nigdy za wiele. Więc Ładnie prosimy.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Post uzupełniony o dokumentację fotograficzną i opis zgodnie z prośbą.

 

[ Komentarz dodany przez: gojgien: 2008-08-17, 00:07 ]

Dziękuję w imieniu właścicieli trzeszczących konsoli w M II. Dobra robota. :)

 

Polecam się na przyszłość. Tylko chciałbym przypomnieć (bo opisałem to w poście), że przez 15 kkm słyszałem trzeszczenie z tego daszka a trzaski w rzeczywistości pochodziły od daszka od liczników a rozchodziły się gdzieś z okolicy daszka od wyświetlacza. Jakby ktoś potrzebował zdjąć daszek od liczników to po prostu opuszczamy kierownicę na dół żeby nie przeszkadzała i ciągniemy go do siebie trzyma się na dwóch zaczepach takich samych jak na zdjęciach.

Opis usuwania trzasków z daszka w moim poście z dnia 09.08.2008 z godziny 15:06 oto link http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=6991

Pytanie i prośba do gojgien może warto przenieść ten post (tylko ten jeden z 15:06) tutaj bo tam poza tym ostatnim wpisem to nic raczej nie wynika jak można to bym poprosił.

Zadanie wykonane- lepper_pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Postaram się przesłać te zdjęcia wieczorem. Te zdjęcia były tutaj na forum z dość ładnym opisem ale chyba gdzieś zniknęły. Zdjęcia obrazowały sposób demontażu daszka od wyświetlacza od radia jeśli chodzi o demontaż daszka od licznika (chyba takich nie maiłem ale sprawdzę) ale sprawa jest tu banalnie prosta daszek od liczników ciągniesz do siebie i już go masz wyjętego (z tego co pamiętam trzyma się na dwóch zatrzaskach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!