Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak napięcia na bezpiecznikach sterowania elektrycznego szyb


byaro16

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Walczę nadal z elektrycznymi szybami, które z dnia na dzień przestały działać. W skrzynce bezpieczników brak jest napięcia na wszystkich trzech bezpiecznikach dotyczących szyb. Nad bezpiecznikami jest tylko jeden przekaźnik od dodatkowych akcesoriów. Gdzie szukać przyczyny braku napięcia do sterowania elektrycznego szyb? Poprzez akumulator  przez jakie układy idzie napięcie do bezpieczników. Czy może szukać problemu w skrzynce bezpieczników o numerze serwisowym 645 czy w bezpiecznikach pod maską? Oprócz wszystkich szyb całe inne wyposażenie działa prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby wina leżała po stronie UPC pod maską, to raczej nie miałbyś również świateł pozycyjnych. Z tego, co pamiętam, to właśnie pod światła pozycyjne są podłączone szyby. Zweryfikuj w opisie bezpieczników. Sprawdziłbym UCH, czyli ta skrzynka w kabinie, 645 jak napisałeś. Chyba w brązowej wtyczce tego modułu jest pin odpowiedzialny za centralne sterowanie szybami. Na forum znajdziesz rozpiskę dla wszystkich wtyczek w module.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie do bezpieczników szyb doprowadzone jest ze skrzynki z bezpiecznikami mocy (777) umieszczonym pod modułem UPC (moduł z bezpiecznikami pod maską). W tym module znajdują się dwa  bezpieczniki 70 A i 60 A zasilające skrzynkę bezpieczników kabiny. Można sprawdzić czy nie ma tam zaśniedziałego połączenia bo bezpieczniki muszą być dobre ponieważ oprócz szyb zasilają wiele innych urządzeń. Najprędzej to masz gdzieś w wiązce skorodowane rozgałęzienie na poszczególne obwody. Najprościej to w skrzynce bezpieczników kabiny dać zasilanie na bezpieczniki szyb z z któregoś grubego czerwonego przewodu.

42 minuty temu, droopy napisał:

Z tego, co pamiętam, to właśnie pod światła pozycyjne są podłączone szyby.

Pod światła pozycyjne jest podłączone tylko podświetlenie przełącznika szyb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To coś mi się pomieszało, dawno temu miałem problemy z szybami :/ A jak w aucie nie ma sterowania impulsowego @aniewa? Cokolwiek to zmienia? Przy okazji, wiesz może, skąd idzie zasilanie do podświetlenia przycisku start/stop i do podświetlenia zegarów? Ono na pewno nie jest ze świateł pozycyjnych, bo jak nie działają, to po włączeniu pozycyjnych na manetce obie te rzeczy i tak się podświetlają.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Sprawdziłem cały zestaw bezpieczników, poruszałem wtyczkami. Na wszystkich bezpiecznikach w kabinie napięcia się pojawiły ale szyby nadal nie działały. Sprawdziłem więc kostkę R3 przy połączeniu drzwi z karoserią. Też napięcia były. A więc sprawdziłem moduł komfortu drzwi od kierowcy i okazuje się że nie reaguje. Po podłączeniu z obejściem modułu działa szyba od kierowcy. Czy jest to możliwe aby jeden wadliwy moduł komfortu( od kierowcy) powodował brak działania innych szyb? Nie chce mi się wierzyć, że wszystkie cztery moduły padły w jednym momencie i dlaczego. Jedynie czego nie sprawdziłem to skrzynki 645 ale wygląda na to że wszystkie cztery moduły przestały działać/uszkodziły się w jednym momencie. Co proponujecie oprócz oczywiście wymiany modułu/modułów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, byaro16 napisał:

Czy jest to możliwe aby jeden wadliwy moduł komfortu( od kierowcy) powodował brak działania innych szyb?

Tak możliwe. Kierowca ma piorytet dla pozostałych regulatorów położenia szyb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Dziś wymieniłem moduł szyb od strony kierowcy. Co prawda przerobiony tzn aby działał bez impulsowego oraz blokady przed wsadzeniem ręki czyli najprostszy możliwy sposób. Czekam na moduł zamówiony z allegro. Po wymianie modułu od strony kierowcy zaczęła tylko ta szyba działać. O ile jestem prawie pewny że moduł od strony pasażera też padł to nie rozumiem czemu nie działają szyby tylne. Jakieś pomysły?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A nie skorodowały połączenia na słupkach? U nie właśnie taki była problem z szybą kierowcy. Korozja na złączu drzwi. Brak zasilania. Po stronie pasażera podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Temat rozwiązany więc napiszę kilka słów co się stało. Padnięty moduł od kierowcy ma wpływ na szyby tylne. Po wymianie modułu kierowcy na nowy zamiennik ( z elektroniką w środku) szyby tylne jak i szyba od kierowcy zaczęły działać. Szyba od pasażera to też padnięty moduł co prawda wymieniony pół roku temu ale widać że woda się tam dostała - prawdopodobnie nieszczelna obudowa wymienianego modułu. Wymieniane moduły  nakryłem kawałkiem gumy oraz zaizolowałem taśmą elektryczną. Przy okazji wymiany modułu zauważyłem do wymiany linki oraz ten plastikowy kołowrotek gdzie nawijają się linki. Zobaczymy ile te nowe moduły wytrzymają. Dzięki wszystkim za pomoc. 

20191105_160211.jpg

20191105_160214.jpg

Edytowane przez byaro16
Dodałem zdjęcia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!