Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Usterka ładowania akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

No tak, teraz pasuje, czyli auto jest z samej końcówki produkcji, korzystałem ze schematów od 02/05/2007 i 04/06/2007 dla tego się nie zgadzało ?

 

Aniewa, możesz mi wytłumaczyć jak zlokalizować ten pin 1 - połączenie 2JD, w uch (1337), która to wtyczka, nic z tego nie pasuje. Jedyna logiczna możliwość to pin 1, złącza MT1, połączenie 2N !?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten schemat to jeden z kilku, na innym schemacie występuje przewód 2N dochodzący do pinu 1 złącza MT1 i to raczej pewne. 2JD dochodził do pinu 8 i w nowszej wersji pin 8 złącza MT1 jest nieaktywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc, w zasadzie pozostało mi sprawdzić połączenie, i czekać co dalej, napisałem do maxiecu żeby przywrócili zmianę alternatora dla tego upc, i przyjrzeć się czujnikowi poziomu oleju. Sądzę że UPC będzie ok pomimo tego że jest z diesla, bo błąd alternatora i multipleksu pojawiał się chyba zawsze po tym gdy auto mi gasło po próbie odpalenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.10.2019 o 17:22, Golden78 napisał:

Mam problem odnośnie wyskakującego komunikatu "Usterka ładowania akumulatora" która pojawia się po przejechaniu ostatnio już 6km.

Prawdopodobnie błąd wyskakuje po 10 minutach od uruchomienia silnika. Powodem jest brak odpowiedniego połączenia na przewodzie  2N. Należy zmierzyć napięcie na tym przewodzie względem masy samochodu. Powinno być większe niż 3 v i mniejsze niż 9 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik nagrzany, na wolnych obrotach (nie miał mi kto pogazować żeby sprawdzić w innych zakresach) wynik pomiędzy 8,9 - 9.0 V, masa na budzie (po prawej, pod podszybiem, znalazłem idealną śrubę jako masa). Dla pewności zmierzyłem 3x :)

 

Jak interpretować taki wynik?

 

 

Edytowane przez Rbt86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby napięcie było >9 V to serwisówka przewiduje wymianę modułu UPC natomiast gdy mieści się w zakresie 3 - 9 V to proponują taką opcję:


"Jeżeli napięcie jest wyższe lub równe 3 V i niższe lub równe 9 V:
Sprawdzić, za pomocą oscyloskopu, obecność sygnału prostokątnego na połączeniu 2N między alternatorem,
kod podzespołu 103 i modułem zabezpieczeń i połączeń, kod podzespołu 1337 po stronie alternatora.
Podłączyć oscyloskop między złączem połączenia UPC - alternator, po stronie alternatora i masą akumulatora,
kod podzespołu 107.
Ustawić oscyloskop:
– kalibracja 2,5 V/dz.,
– podstawa czasowa 2 ms/dz."

Druga sprawa to niezgodność typu paliwa bo to wiąże się z obrotami alternatora. Może warto ten parametr zmienić na właściwą wartość.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, aniewa napisał:

Druga sprawa to niezgodność typu paliwa bo to wiąże się z obrotami alternatora. Może warto ten parametr zmienić na właściwą wartość.

 

Też tak sobie pomyślałem, a w zasadzie, to że przyczyną problemów jest to że UPC jest z diesla.

Pytanie brzmi czy się da? w maxiecu nie ma takiej możliwości, clip? Kuzyn ma jakiegoś kombajna, bo warsztat prowadzi, może u niego spróbuję jak tylko będzie okazja.

Ale jeżeli wartość 9v jest wartością progową, to w zasadzie UPC jest na wykończeniu, nawet jeżeli da się zmienić na benzynę i dalej będzie 9v to kwalifikuje się do wymiany.

Temat z oscyloskopem spróbuję ogarnąć, znajomy z roboty ma chyba takie zabawki :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mądra książka podpowiada jeszcze jedną wskazówkę: 

Przy włączonym silniku, włączyć ogrzewanie tylnej szyby.
Zmierzyć napięcie między masą obudowy alternatora i masą akumulatora.
Jeżeli różnica jest większa niż 1 V, wykonać kontrolę połączeń masowych pojazdu

Gdybyś chciał podłączyć oscyloskop to przy wykresie jak poniżej instrukcja dla błędu DF 007 podpowiada;

image.thumb.png.eb6ec5330c1d85660f28916f962e12a6.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mądra książka podaje skąd pobrać sygnał do synchronizacji dla oscyloskopu, żeby otrzymać taki stojący wykres? 

44 minuty temu, aniewa napisał:

Jeżeli różnica jest większa niż 1 V, wykonać kontrolę połączeń masowych pojazdu

Jeśli by tak było, to rozrusznik by nie zakręcił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa się trochę rozjaśniła, różnica napięcia pomiędzy masami alternatora i akumulatora, to w granicach błędu statystycznego około 0,05v.

No i jak już tak zerkałem pod tą maskę z miernikiem, to pomyślałem sobie 'a sprawdzę jakie jest ładowanie' (jakoś tak nie chciało mi się od momentu zakupu), mierzę, no i szok... Na Aku 16,5v, na alternatorze 16,6v... Dziwne że maxiecu pokazuje mi ~14,5v !? (Trochę to uśpiło moją czujność)

Błąd miernika jest, ale nie tak duży tylko ~0.2v, na baterii 1,5v pokazał mi 1,7v

 

Zszokowany i pełen zdziwienia, jak to możliwe że Aku jeszcze żyje, się wyprostowałem i pomyślałem. Poprzedni właściciel wymienił Aku w luty/marzec, ja wóz mam ~kwartał, więc poprzednie Aku musiało właśnie z tego powodu zdechnąć. Szkoda Aku i bez gadania będzie trzeba wymienić regulator napięcia. Ale dziwi mnie że przy takim ładowaniu, żarówki w reflektorach jeszcze mi się nie popaliły.

 

Edytowane przez Rbt86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Rbt86 napisał:

Błąd miernika jest, ale nie tak duży tylko ~0.2v, na baterii 1,5v pokazał mi 1,7v

Do końca bym nie wierzył miernikowi. Przy 1,5 V przekłamuje o 0,2 V to przy 14 V może być 2 V przekłamania. Zanim wymienisz regulator sprawdź napięcie jeszcze raz drugim miernikiem. W dowolnym zakładzie też za free to zrobią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chapeau bas, wymieniłem baterie w mierniku i napięcie wróciło do normy. Przynajmniej nigdzie, ...no oprócz tego tematu, nie spaliłem buraka. Nie sądziłem że miernik może przekłamywać wręcz 'wykładniczo', człowiek uczy się całe życie i głupi umiera. Thx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!