Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Świece do silnika 1.6 16v 107km LPG


Ignac1995

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dużo czytałem na forum na temat świec do Reni z silnikiem 1.6 16v 107(K4M). Wszyscy polecają świece Euquem RFN 58LZ. Tyle że nie natknąlem się na info na temat ich pracy na gazie. Bo na benzynie to najlepszy wybór. Czy ktos używał ich na gazie? Jak sobie radzą? Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Ignac1995 napisał:

Wszyscy polecają świece Euquem RFN 58LZ.

Tyle że nie natknąlem się na info na temat ich pracy na gazie.

Nie ma świec do jazdy na gazie, to jest mit,

Warto jedynie zmniejszyć odległość elektrod do 0,7 mm.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Ignac1995 napisał:

Jedni mówią żeby zostawiać szczelinę fabryczną (0,9 mm) inni zaś żeby zmniejszać .

Jeśli chcesz mieć spokój z cewkami to zmniejszaj szczelinę.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może rozwiązesz mój problem. Od kilku dni po odpaleniu na zimnym szarpie mi przyspieszaniu. Po przejechaniu kilku kilometrów szarpanie zanika. Dzieje się tak na zimnym. Na rozgrzanym na obu paliwach jest ok. Dodam jeszcze że jeździłem kilka dni na benzynie. Problem znikł. Gdy zacząłem jeździć na gazie szarpanie powróciło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Ignac1995 napisał:

Dodam jeszcze że jeździłem kilka dni na benzynie. Problem znikł.

Gdy zacząłem jeździć na gazie szarpanie powróciło. 

Ile lat oraz jaki przebieg na LPG?

Generalnie, to instalacja LPG do generalnego przeglądu/regeneracji.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby Valdemary siadały?

5 godzin temu, Digitronic_Autogas_Support napisał:

Wtryski gazowe zaklejone  .....tutaj bym szukał przyczyny

Ale na gazie dobrze chodzi. Na benzynie szarpnie kilka razy na zimnym potem jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Ignac1995 napisał:

Czyżby Valdemary siadały?

Instalacja ma 1,5 roku, więc należy udać się do gazownika w ramach gwarancji ;

  - celem kontroli i regulacji instalacji LPG,

2 godziny temu, Ignac1995 napisał:

Ale na gazie dobrze chodzi.

Na benzynie szarpnie kilka razy na zimnym potem jest ok.

Wygląda na to, że ;

   Jak silnik chodzi na benzynie ;

      - zanim się zagrzeje,

      - to wtryski gazowe niepotrzebnie przepuszczają gaz i silnik szarpie.   

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Instalacja ma 1,5 roku, więc należy udać się do gazownika w ramach gwarancji ;

  - celem kontroli i regulacji instalacji LPG,

Wygląda na to, że ;

   Jak silnik chodzi na benzynie ;

      - zanim się zagrzeje,

      - to wtryski gazowe niepotrzebnie przepuszczają gaz i silnik szarpie.   

Gaz serwisuje od poczatku co 10 tys. Więc juz jestem przed 3 przeglądem. Czyli jednak nie na darmo czerwone valteki mają złą opinię. Czy wtryski da się naprawić czy jednak trzeba wymienić? Jeśli tak to jakie polecisz?

A co do wtrysków. Czy to że puszczają moze mieć związek z tym, że wzroslo mi spalanie. Bo kiedyś na butli (31 l wchodzi) robiłem 420 km a teraz niecałe 400.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Ignac1995 napisał:

Czyli jednak nie na darmo czerwone valteki mają złą opinię.

Czy wtryski da się naprawić czy jednak trzeba wymienić?

Valteki trzeba kalibrować co około 10 tyś km przez kumatego gazownika,

Nic nie napisałeś jaką masz ;

  - instalacje,

  - jaki sterownik,

 - czy wtryski na listwie czy każdy osobno,

 - gdzie wkręcone wkrętki gazowe,

Jak pokazuje praktyka, aby silnik prawidłowo pracował na gazie, to ;

  1/ Przed montażem LPG musi być w nienagannym stanie;

       - poprawna kompresja,

       - poprawne regulatory zaworów,

      -  sprawnymi cewkami i świecami zapłonowymi,

  2/ Kompetentny gazownik,

  3/ Dobrze dobrane komponenty z wyższej półki,

  4/ Strojenia instalacji w trasie z sondą  szerokopasmowej po AFR,

       - z laptopem na kolanach,

      -  trasa rzędu 2 X 20 km,

     -  nie możesz czuć spadków mocy na lpg względem benzyny.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Ignac1995 napisał:

Sterownik Acon Agis.

Nie znam,

Poprawny montaż instalacji LPG ;

   1/ wtryski w pozycji pionowej,

   2/ wiercenia na zdjętym kolektorze ssącym;

        a/ żeby wióry nie poleciały do wnętrza silnika,

        b/ wtryski ( dysze ) LPG były jak najbliżej wtryskiwaczy benzynowych ,

        c/ wszystkie dysze wkręcone w kolektor żeliwny ;

             -  powinny znajdować się jak najbliżej wtryskiwaczy benzynowych,

            -   z podobnym kątem jak wtryski benzynowe,

            -   skierowane w stronę zaworów dolotowych, tak ;

            -   by wtryskiwacz LPG jak najlepiej odwzorowywał pracę wtryskiwacza PB,

  3/ wężyki;

       a/ krótkie rzędu 5-6 cm pomiędzy wtryskami a dyszami,

       b/ wężyki równej długości ,

      c/ średnica wężyków LPG do kolektora ssącego : 3 mm albo 4 mm,

  4/ instalacja dobrze zestawiona, starannie zamontowana i wyregulowana nie wymaga ponownych regulacji;

       Jeżeli sytuacja u Ciebie się powtarzała, to sugeruje kontakt z innym instalatorem/gazownikiem celem diagnozy bezstronnej.

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem wczoraj świece na EYQUEM. Szczelinę ustaliłem na 0.7 mm tak jak radził Andrzej-2010. Silnik pracuje równo i troche ciszej. Po porannym odpaleniu szarpanie nie wystąpiło. Zobaczę, jak będzie Renia dalej się zachowywać. Poniżej zdjęcie starej świecy (NGK BKR5EK). 

IMG_20191102_223314.jpg

Edytowane przez Ignac1995
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!