Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpaleniem na zimnym. Klekota i gaśnie


Patryk89m

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

 

To mój pierwszy post więc chciałbym się przywitać :)<piwko>

 

A przechodząc do tematu:

Zakupiłem megane z końca 2004 roku, auto ma przejechane 170k. Szybko po zakupie pojawił się problem z odpalaniem na zimnym silniku,a  dokładniej 1szym odpaleniem po nocy.

 

Auto przy pierwszym odpaleniu startuje, klekocze i gaśnie. Przy kolejnym klekocze delikatniej i obroty się stabilizują i już jest spokój. Przy ruszaniu zrobił parę zająców, po czym jechał juz normalnie. 

Z tego co wyczytałem, może to być koło zmiennych faz, czujnik lub elektrozawór. Dodam, że rozrząd wymieniany był w połowie 2018.

 

Czy można prosić o opinię na ten temat osob, które dłużej siedzą w temacie?

Będę wdzięczny :) 

 

Pod tym linkiem filmik z uruchamiania samochodu:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz.

 

Jestem nowy w marce Renault, czy zna ktoś godnego polecenia mechanika do aut francuskich w Krakowie/okolicy?

Przy okazji, jakie moga być orientacyjne koszty, nie chciałbym gdzieś pojechać i zapłacić 2x więcej niż powinno to kosztowac :)

Edytowane przez Patryk89m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Patryk89m napisał:

Szybko po zakupie pojawił się problem z odpalaniem na zimnym silniku , a  dokładniej 1szym odpaleniem po nocy.

2 godziny temu, Patryk89m napisał:

Dodam, że rozrząd wymieniany był w połowie 2018.

 

Po zakupie używanego auta warto ;

   A/ zmienić;

       - olej na markowy np; Valvoline Syn Power 5W40,

              - zapewnić maksymalny poziom oleju w misce olejowej,

      -  filtr oleju na markowy; mann, knecht, purflux,

      -  świece zapłonowe na zalecane oraz zadbać o szczeliny elektrod rzędu 0,7 mm,

             -  świece i cewki muszą być suche i czyste,

  B/ sprawdzić ;

      -   aby akumulator był w dobrym stanie ; czopy i klemy czyste,

      -   czystość czół czujników i ich styków elektrycznych; położenia wału i wałka rozrządu,

      -   mimo wszystko sprawdzić prawidłowość ustawienia rozrządu,

      -   w pierwszej kolejności wymienić elektrozawór KZFR i obserwować efekt,

1 godzinę temu, Patryk89m napisał:

czy zna ktoś godnego polecenia mechanika do aut francuskich w Krakowie/okolicy?

 C/ warto wejść ; małopolskie - serwisy

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedz, pomocne wskazówki.

20 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

  B/ sprawdzić ;

      -   aby akumulator był w dobrym stanie ; czopy i klemy czyste,

     

 

 

Odnosnie tego punktu mam pytanie. Jeśli akumulator ma wpływ to czy jego odpięcie w celu resetu radia mogło wplynąć w jakiś sposób na problem z odpalaniem?

 

Tak jak mówiłem, problem pojawił się po zakupie, nie było go od początku. Auto było kupione ok 2 tygodnie temu, był na warsztacie i u elektryka i ani nikt nic takiego nie zaobserwował, odpalał normalnie.

W weekend odpiąłem aku aby zaskoczyło radio i od tego czasu się to dzieje, może się coś rozłączyło lub "rozkonfigurowało"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Patryk89m napisał:

Auto było kupione ok 2 tygodnie temu, był na warsztacie i u elektryka i ani nikt nic takiego nie zaobserwował, odpalał normalnie.

Prawdopodobnie akumulator do kontroli/wymiany.

Pomierz napięcie;

  - przed rozruchem,

  - w trakcie rozruchu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.11.2019 o 10:40, Andrzej-2010 napisał:

Prawdopodobnie akumulator do kontroli/wymiany.

Pomierz napięcie;

  - przed rozruchem,

  - w trakcie rozruchu. 

 

Akumulator posprawdzany. 

 

Na wylaczonym 12.1

Zaplon 12

Rozruch 9.9

ladownie 14.4

 

Jednak w ostatnich dniach problem z rozruchem zanikł. 

Ostatnie 3 dni, po dlugich przerwach (>10h) auto odpala normalnie (przy krotkich przerwach 1-2h nie mial problemów w ogóle).

 

Dam znać jeśli się problem znowu pojawi, i będę mógł coś więcej powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Patryk89m napisał:

Akumulator posprawdzany. 

Na wylaczonym 12.1V

Zaplon 12

Rozruch 9.9

ladownie 14.4

Napięcie akumulatora na wyłączonym silniku powinna być > 12,5 V,

Przy rozruchu masz 9,9 V - to świadczy, że akumulator do ładowania/wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

Napięcie akumulatora na wyłączonym silniku powinna być > 12,5 V,

Przy rozruchu masz 9,9 V - to świadczy, że akumulator do ładowania/wymiany.

 

Posprawdzam jeszcze. Może być to wina krótkich tras jakie ostatnio robiłem, głownie miasto -> sklep - dom, pare km.

Podjade tez na sprawdzenie do sklepu z aku, mam taki pod reka. 

 

Dzieki za wskazówki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Napiecie masz za niskie ..

Też miałem to grzechotanie po rozruchu (KFZR)  

Zalałem CERAMIZER do silnika (ten pomarańczowy) za 80 pln i po przejechaniu 100 km objaw ustał - do dziś mam spokój i nawet przy ujemnych temperaturach nawet nie zająknie....

A mam zalany 10w40 bo poprzednik taki zalał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!