Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek z rozrządu i tyłu silnika


micha1964

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

 

Sprawdzałem dzisiaj przed zakupem w Renault Decar na modlińskiej w Warszawie Megane III ph II 1.6 dci. 

 

Autko na pierwszy rzut oka wydawało się bardzo zadbane, od prywatnego właściciela, który używał auto na co dzień i serwisował regularnie w ASO Renault. Auto z 2012 roku z silnikiem 1.6 dci, przebieg ok 192 000km.

 

Udaliśmy się więc na serwis i wyszły następujące niesprawności :

- wyciek oleju od strony rozrządu i z tyłu silnika 

- wyciek z tylnych amortyzatorów 

- przednie klocki do wymiany. 

 

O ile amortyzatory i klocki to nie problem - to części eksploatacyjne, martwią mnie te wycieki, najbardziej ten z tyłu silnika. Nie mam niestety zdjęć, ponieważ podczas serwisu nie pokazali mi auta od spodu, powiedzieli jednak, że wyciek jest dosyć duży, a żeby w ogóle go zdiagnozować potrzebny jest demontaż skrzyni biegów i ciężko na tą chwilę oszacować koszty. 

 

Czy spotkał się ktoś z Was z takimi objawami? 

 

Dodaje jeszcze zdjęcie rozpiski problemów, które mi dali. 

 

Z góry dzięki za pomoc! 

IMG_20191125_145030.jpg

Edytowane przez micha1964
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, micha1964 napisał:

- wyciek oleju od strony rozrządu i z tyłu silnika 

1/ Odnośnie wycieku z tyłu silnika, to zalecam ;

      - umycie silnika i dokładna diagnoza skąd ten wyciek,

      - wyciek może być z przodu czy boku silnika, ale na skutek ruchu auta, olej przemieszcza się do tyłu, 

2/ Odnośnie wycieku oleju od strony rozrządu, to czeka Cię wymiana kpl; rozrządu;

         1.6 dCi na ciepłym silniku słychać rozrząd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co teraz znajduje w internecie, to rozrząd to chyba największa pięta Achillesowa tego silnika... Bardziej spodziewał bym się awarii wtrysków czy dpf, jednak wg serwisu w tej kwestii nie ma się do czego przyczepić (w tym konkretnym egzemplarzu) 

 

Śmieszne jest trochę to, że właściciel kilka tys km temu był z tym autem na przeglądzie w ASO Renault (tylko w innym) i o żadnych wyciekach mu nie mówili. 

 

Uznali również, że uszkodzony musiał być tył auta, co ciekawe czujnik lakieru wskazuje podwójną warstwę tylko w dwóch miejscach na tylnej klapie (nad reflektorami, zarówno nad lewym jak i prawym w tym samym miejscu). Nie wiem w jakiś sposób ktoś mógłby tak punktowo uszkodzić, a potem pomalować element 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, micha1964 napisał:

Śmieszne jest trochę to, że właściciel kilka tys km temu był z tym autem na przeglądzie w ASO Renault

(tylko w innym) i o żadnych wyciekach mu nie mówili. 

Skup się na problemach,

Nie należy słuchać właściciela, jeżeli nie masz czarno na białym,

Kilka tys km, to bardzo dużo;

   - wszystko zależy jak eksploatujesz auto,

   - jak często wymieniasz olej,

   - jaki olej używasz,

Rozrząd na łańcuchu jednorzędowym w reno, to nie to samo co w mercedesie.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

A 1,6 dci nie jest przypadkiem na łańcuchu. Wedłóg serwisanta nie robić póki się nic nie dzieje. 

U mnie Megan 3 1,6dci 130KM 2013

Bylem nie dawno na kontroli samochodu przed zakupem w ASO. 

Diagnoza "wyciek oleju z dekla rozrządu" 

Wycena

W ASO dekiel 800, robocizna 1600-2100.

Od razu telefon do mechanika który naprawia tylko francuzy i jest w tym dobry. Jego wycena 450 zł , uszczelnienie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!