Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Za niskie obroty biegu jałowego.


Maciek2010

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 10.01.2020 o 10:59, Andrzej-2010 napisał:

1/ Konieczność kontroli ustawienia rozrządu,

 

To możemy wykluczyć, jak napisałeś wyżej.

 

Dnia 10.01.2020 o 10:59, Andrzej-2010 napisał:

3/ Stosowanie oleju markowego, np ; Valvoline Syn Power 5W40 ;

       -  olej steruje pracą elektrozaworu oraz  KZFR, 

       -  wpływa na prawidłowość luzów zaworowych, 

               - regulatory hydrauliczne są wrażliwe na jakość i czystość oleju,

       -  olej smaruje, chłodzi, steruje,  zapewnia właściwą nośność wału i wałków rozrządu, 

Teraz jest Elf 10W40, ale czysty jak łza, i nie ubywa. Szkoda mi trochę teraz lecieć w koszta na nowy olej i jego wymianę, kiedy obecny ma raptem 1000. Ale, następny będzie ten, o którym piszesz, jak i markowy filtr  oleju. Teraz jest Mann.

 

Dnia 10.01.2020 o 10:59, Andrzej-2010 napisał:

4/ Czujnik temperatury powietrza i elektrozawór KZFR - muszą być oryginał;

Postaram się ogarnąć, w najgorszym wypadku będzie Febi, Facet lub EPS. Zauważyłem też, że są dostępne dwa rodzaje konstrukcji. Jedna, nazwijmy to 'zamknięta' i druga - 'otwarta'. Zakładam, że ta 'otwarta' szybciej reaguje na zmiany temperatury, i jest bardziej akuratna.

 

Dnia 10.01.2020 o 10:59, Andrzej-2010 napisał:

2/ Czyszczenie map sensora i  zapewnienie szczelności jego montażu,

 

Ogarnę tylko preparat i działam.

 

Dnia 10.01.2020 o 10:59, Andrzej-2010 napisał:

5/ Zużyty/ niewłaściwy elektrozawór, marnej jakości olej, wpływa na ;

 

Teraz jest oryginał, ale chyba muszę mu sprężynkę rozciągnąć. Przynajmniej aby potwierdzić/wykluczyć jego obecność w tym temacie.

 

Może jeszcze z istotnych rzeczy. Na ssaniu/zimnym silniku nie trzęsie, i do momentu, kiedy obroty są powyżej 780, kiedy spadają poniżej, zaczynają się wibracje. Łapa i 8ka nowe. Odpowiednio - Renault i Sasic. Rozrząd, i podobno KZFR też, wymienione 30 000 km temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciek2010 napisał:

Teraz jest Elf 10W40, ale czysty jak łza, i nie ubywa.

Szkoda mi trochę teraz lecieć w koszta na nowy olej i jego wymianę, kiedy obecny ma raptem 1000.

Po częściowym remoncie silnika, 1000 km to bardzo dobry moment do zmiany na markowy olej z wyższej półki.

Olej 10W40 elf, to olej z najniższej półki, półsyntetyczny,

1 godzinę temu, Maciek2010 napisał:

Na ssaniu/zimnym silniku nie trzęsie i do momentu, kiedy obroty są powyżej 780, kiedy spadają poniżej, zaczynają się wibracje.

Łapa i 8ka nowe. Odpowiednio - Renault i Sasic.

Rozrząd i podobno KZFR też, wymienione 30 000 km temu.

Nie stosując oryginałów, nie pozbędziesz się wątpliwości co do ich prawidłowości działań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie, po jakim czasie/po ilu km, z zimnego silnika, druga sonda, za katem, powinna zacząć równomiernie pracować/załapać właściwą temperaturę? 1,2-1,5 km, teraz, przy niskich temperaturach, to właściwy czas nagrzewania?

Edytowane przez Maciek2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszło 40 km na 6000 obrotów nie przyniosło jakiejkolwiek zmiany. Jako winnego zaczynam też brać pod uwagę katalizator. Jak sprawdzić czy to właśnie on, bez konieczności ściągania całego wydechu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!