Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Za niskie obroty biegu jałowego.


Maciek2010

Rekomendowane odpowiedzi

Poczytaj kolego dokładnie moja ostatnia wypowiedz ! czy w czasie jazdy masz różnicę miedzy temp.dolotu a temp. która jest na zewnątrz 1-2 st.? jeśli taka masz to masz wszystko w porządku a chyba masz 15 st. różnicy wiec na moje rozumowanie nie masz temp. w dolocie w porządku chyba że na odwrót czujnik w lusterku ci szwankuje i pokazuje 15 stopni więcej niż na zewnątrz ,wymieniaj czujnik za 40-50 zł a potem sprawdzaj czy sonda dalej pokazuje nie cały zakres bo może być tak że ze względu na złe parametry temp. sonda oscyluje w mniejszym zakresie bo nie widzi powodu zwiększać mieszanki ponieważ myśli że jest cieplej o 15 st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz. Piszemy obaj o czujniku temperatury powietrza zasysanego, który u mnie jest w kolektorze dolotowym? I o wskazaniach na nagrzanym silniku? Na zimnym silniku, wskazania temperatur są różne o 2 stopnie. I silnik jest wtedy na ssaniu. Na wolnych obrotach sonda przed katem skacze od 0,1 do 0,9. Wklejone wykresy są z trasy, na rozgrzanym silniku. Na rozgrzanym silniku, którego płyn chłodzący ma 82 stopni, czujnik temperatury powietrza dolotowego (na kolektorze) ma 20 stopni, a czujnik temperatury powietrza zewnętrznego pokazuje 4 stopnie. Ale podkreślam - na gorącym silniku, w trakcie jazdy 

Edytowane przez Maciek2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniższa wypowiedź nie jest przejawem złośliwości, a jedynie dociekliwości. Jak to możliwe, że czujnik, który jest zamontowany w gorącym plastiku kolektora ssącego, nad blokiem silnika, który sam jest nagrzany jeszcze mocniej, a to wszystko otoczone karoserią, odizolowane od temperatury zewnętrznej, miałby wskazywać 1-2 stopnie Celsjusza? Nie byłoby tak, że komputer non stop widziałby nie nagrzany silnik i jeździł cały czas na ssaniu? Pytam z ciekawości. Jestem laikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę być złośliwy ale mniemam że masz ciężko ze zrozumieniem zdań w postach na które ci forumowicze odpowiadają ; wpierw nie wiesz o czym piszemy o jakim czujniku a chyba normalne jest że ecu silnika bierze parametry nie z czujnika w lusterku bo ta jest tylko dla ciebie żebyś wiedział jaka jest temp. na zewnątrz , a teraz zmieniasz moja wypowiedz -poczytaj jeszcze raz moja ostatnia wypowiedz i przemyśl jej sens 10 razy  szczególnie zdania od słowa klucz< względem> A czujnik ma pokazywać zbliżona temp. powietrza wlatującego z zewnątrz bo pomyśl czy w temp. 3 st. na zewnątrz jedziesz 100km/h i co? cały czas masz nagrzaną rurę dolotowa od stania  ??? czy pęd powietrza ją schładza do temp. z zewnątrz a piszę zbliżona wiec jest to 1-2 st. różnicy bo te czujniki nie są tego samego producenta i w lusterku nic go nie ogrzewa a pod maska ma już troszkę cieplej miłego wieczoru bo ja już nie mam czasu odpisywać na głupie pytania.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.12.2019 o 21:24, Maciek2010 napisał:

Witajcie. 

W skrócie: obrotomierz, jak i OBDII, pokazują mi, że na rozgrzanym silniku wolne obroty wahają się od ok. 690 do 720/730 obr./min. Dodam tylko, że silnik jest świeżo po remoncie. Przed remontem obroty wahały się w podobnym przedziale, tylko jakby trochę szybciej/gwałtowniej. Przed remontem na pewno zdecydowanie bardziej trzęsło silnikiem, jak i całą budą. Po remoncie jest znaczna poprawa. Proszę o porady/sugestie, gdzie szukać przyczyny tego, że obroty nie stoją w okolicach 750? Na ssaniu auto stoi nieruchomo, jakby było zgaszone. Znalazłem jeden wątek na elektroda.pl, o regulatorze napięcia alternatora. Ktoś potwierdzi taką możliwość? Albo rzuci inny pomysł.

Pozdrawiam.

mam ten sam silnik, czyli K4M 812 w M2 rocznik 2007 i u mnie nominalnie obroty biegu jałowego wynoszą 700 i tak mówi instrukcja serwisowa a nawet dla silnika K4M dopuszcza plus/minus 30 od tej wartości, jeszcze jest w tej instrukcji to: 

 

78993778_937175726664391_8627868795425259520_o.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.12.2019 o 08:33, Maciek2010 napisał:

Elektrozawór jest wymieniony.

Czujnik temperatury też, ale obie części to zamienniki.

1/ W reno, zamienniki się nie sprawdzają a w większości przypadków wprowadzają błędy i usterki,

       - Należy zakupić czujnik temperatury powietrza oryginał,

20 godzin temu, Maciek2010 napisał:

Po którymś takim przypadku wyrzuca mi P0420.

Druga sonda, za katem - nowa.

Kat ma jakoś 3 lata - zamiennik.

Ale rocznie robię maksymalnie do 10 000 km.

 

2/ Producenci sond prognozują ich trwałość na 150 do 200.000 km przebiegu,

3/  Interwał, ten skraca się w przypadku eksploatacji aut ,

            -  zasilanych gazem LPG,

            -  z zużytym silnikiem o niskiej kompresji itp.,

4/ Należy zakupić nową oryginalną sondę przed katalizatorem;

        a/  błąd P0420 - prawdopodobnie jest wynikiem starej/ zużytej sondy,

        b/  jeżeli jest dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach - to należy ;

                - sukcesywnie przeganiać auto na wysokich obrotach na trasach poza miejskich aby przedmuchać katalizator,

5/ Co zrobiłeś w temacie ; P0420 - NIE katalizator, więc co teraz. Lambda?

      - na jakim jeździsz oleju??

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej autko paliło olej, więc podjąłem decyzję o remoncie silnika. Ten znacząco pomógł, a problem palenia oleju został wyeliminowany. Jeżdżę na Elf 10W40. Z takim olejem kupiłem autko, i taki olej mechanik zalecił zostawić. Fakt, faktem, autko jeździ najwięcej w mieście, na krótkich odcinkach, ale jak jadę do rodziny, to autostradą, i ma jakieś 30 km na 4000 obrotów. W następnej kolejności zajmę się lambdą i odległością elektrod na świecach. Dowiedziałem się, że warto je utrzymać na poziomie 0,7mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Maciek2010 napisał:

Jeżdżę na Elf 10W40.

Warto przejść na ;

  - olej markowy ; Valvoline Syn Power 5W40 , 

  - oraz filtr oleju markowy ; mann, knecht, purflux,

  - jeżeli chcesz trochę pojeździć tym autem i to w większości na krótkich dystansach,

  - porównaj ich parametry,

27 minut temu, Maciek2010 napisał:

W następnej kolejności zajmę się lambdą i odległością elektrod na świecach.

Dowiedziałem się, że warto je utrzymać na poziomie 0,7 mm.

  Szereg uwag, podałem Tobie na początku tego tematu oraz w poprzednim temacie ;

     - tylko korzystać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Co wpływa na wahania kąta wyprzedzenia zapłonu? W mojej Megane II pH I 1.6 16V, K4M 812 Grand Tour, 2005 r., na wolnych obrotach, rozgrzany silnik,. kąt wyprzedzenia zapłonu waha się w przedziale -3/3,5 do +4/5, czasem nawet podskoczy do 6 i 10. Mocno wtedy trzęsie silnikiem. Silnik po remoncie. Brak LPG. Wszystkie cewki nowe, Beru. Świece OEM, odstępy elektrod 07mm. Przepustnica czyszczona. Czujnik wałka i wału wyczyszczone - oryginalne. Nowy elektrozawór faz rozrządu. Dobre paliwo - sprawdzona stacja. Nowe sondy lambda, obie. Zamienniki. Ale działają/wskazują prawidłowo - konsultowane z innym użytkownikiem forum. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!