Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

300 tyś i brak mocy


grunz

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Mam Megane II PH II 1,6 16V i coś jest z nią chyba nie tak. Wydaje mi się, że jest coraz słabsza. Jak ją kilka lat temu kupowałem to spokojnie pociskała 210km/h a teraz to 160km/h to jest jej maks.

Ma przejechane trochę ponad 300 tyś. Oleju nie bierze ani grama(lekko poci się pod pokrywą zaworów), w silniku nic nie stuka nic nie puka. Od czego mam zacząć, żeby znaleźć powód braku mocy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, grunz napisał:

Od czego mam zacząć, żeby znaleźć powód braku mocy?

1/ Wymiany ;

        -  oleju na markowy; Valvoline Syn Power 5W40 ,

        -  filtr oleju na ; mann; knecht, purflux,

        -  filtra powietrza; na nowy, 

        -  wymiany świec na nowe marki; beru plus zmniejszenie odstępu elektrod do 0,7 mm,

2/ Świece i cewki muszą być suche i czyste bez uszkodzeń, nadpaleń, przebić elektrycznych,

3/ Zakręcić gaz na butli, pojeździć > 100 km na benzynie,

4/ Przeczyścić;

      - przepustnicę plus wymiana oringu,

      - map sensor oraz zadbać o jego szczelność montażu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mechanik albo "mechanik" Sprawdził ciśnienie na cylindrach i na zimnym wyszło 12,4 BAR a na ciepłym około 50-60 stopni 12,6 BAR. Na wszystkich wyszło tyle samo.

Cewki są ok, świece wymienione. Filtry i olej był zmieniany około 5tyś km temu. Poza brakiem mocy, silnik pracuje równo, nie telepie anie nie szarpie. Jak nim jadę, to tak jakbym miał przyczepkę na haku. Sprawdzałem też opór toczenia na stacji diagnostycznej i jest ok. Analiza spalin też jest bardzo dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie miałeś opory toczenia? Poniżej 120 kg na koło?

Ponadto nie idealna zbieżność bardzo ogranicza maksymalną prędkość szczególnie na oponach zimowych. Rozumiem, że słabo przyśpiesza.  Obserwowałeś pracę koła zmiennych faz.

Bardzo ważna rzecz która również może ograniczać górną prędkość. Ciśnienie masz ładne i jeśli czwarty cylinder jest równy z pierwszym to rewelacja przy tym przebiegu. Pełna diagnostyka silnika pozwoli na poprawę tego stanu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam jakie były opory toczenia ale diagnosta mówił, że jest ok. Zbieżność też jest raczej ok bo nie zdziera opon ani nie ściąga w żadną stronę. Ciśnienie na wszystkich cylindrach było identyczne. Sprawdzałem też stan tłoków  kamerą przez gniazdo świecy i nagar jest ale bardzo mały i szczątkowy - bez problemu można było odczytać napisy na tłokach.

Jak sprawdzić koło zmiennych faz? Dodam, że silnik chodzi cicho, nie ma żadnych dziwnych odgłosów z silnika zarówno na niskich jak i na wysokich obrotach.

 

Jest może ktoś z Poznania lub okolic z takim silnikiem? Mógłbym wówczas porównać jak chodzi inny silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.12.2019 o 08:40, Andrzej-2010 napisał:

4/ Przeczyścić;

      - przepustnicę plus wymiana oringu,

      - map sensor oraz zadbać o jego szczelność montażu.

 

Konieczna kontrola poprawności ustawienia rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zalecam demontaż czujnika położenia wałka rozrządu i jego przeczyszczenie. Wygląda mi na to że zamienne fazy nie działają. Można spróbować odpiąć wtyczkę od zaworu zmiennych faz. Zapali się check. Przejechać się, jeżeli jedzie tak samo to mamy odpowiedź. Po podpięciu ponownie wtyczki od zaworu check zgaśnie. Usterka zapisze się w pamięci sterownika. Czy wcześniej sprawdzane były błędy? Może być błąd od przestawiacza faz, błąd czujnika wałka rozrządu lub ogólna elektroniki. Wszystkie te błędy są od czujnika wałka rozrządu. Czujnik jest czujnikiem Halla i trudny w diagnostyce. Uwaga: wtyczkę odpinać na wyłączonym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!