Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

300 tyś i brak mocy


grunz

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Mam Megane II PH II 1,6 16V i coś jest z nią chyba nie tak. Wydaje mi się, że jest coraz słabsza. Jak ją kilka lat temu kupowałem to spokojnie pociskała 210km/h a teraz to 160km/h to jest jej maks.

Ma przejechane trochę ponad 300 tyś. Oleju nie bierze ani grama(lekko poci się pod pokrywą zaworów), w silniku nic nie stuka nic nie puka. Od czego mam zacząć, żeby znaleźć powód braku mocy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, grunz napisał:

Od czego mam zacząć, żeby znaleźć powód braku mocy?

1/ Wymiany ;

        -  oleju na markowy; Valvoline Syn Power 5W40 ,

        -  filtr oleju na ; mann; knecht, purflux,

        -  filtra powietrza; na nowy, 

        -  wymiany świec na nowe marki; beru plus zmniejszenie odstępu elektrod do 0,7 mm,

2/ Świece i cewki muszą być suche i czyste bez uszkodzeń, nadpaleń, przebić elektrycznych,

3/ Zakręcić gaz na butli, pojeździć > 100 km na benzynie,

4/ Przeczyścić;

      - przepustnicę plus wymiana oringu,

      - map sensor oraz zadbać o jego szczelność montażu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mechanik albo "mechanik" Sprawdził ciśnienie na cylindrach i na zimnym wyszło 12,4 BAR a na ciepłym około 50-60 stopni 12,6 BAR. Na wszystkich wyszło tyle samo.

Cewki są ok, świece wymienione. Filtry i olej był zmieniany około 5tyś km temu. Poza brakiem mocy, silnik pracuje równo, nie telepie anie nie szarpie. Jak nim jadę, to tak jakbym miał przyczepkę na haku. Sprawdzałem też opór toczenia na stacji diagnostycznej i jest ok. Analiza spalin też jest bardzo dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie miałeś opory toczenia? Poniżej 120 kg na koło?

Ponadto nie idealna zbieżność bardzo ogranicza maksymalną prędkość szczególnie na oponach zimowych. Rozumiem, że słabo przyśpiesza.  Obserwowałeś pracę koła zmiennych faz.

Bardzo ważna rzecz która również może ograniczać górną prędkość. Ciśnienie masz ładne i jeśli czwarty cylinder jest równy z pierwszym to rewelacja przy tym przebiegu. Pełna diagnostyka silnika pozwoli na poprawę tego stanu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam jakie były opory toczenia ale diagnosta mówił, że jest ok. Zbieżność też jest raczej ok bo nie zdziera opon ani nie ściąga w żadną stronę. Ciśnienie na wszystkich cylindrach było identyczne. Sprawdzałem też stan tłoków  kamerą przez gniazdo świecy i nagar jest ale bardzo mały i szczątkowy - bez problemu można było odczytać napisy na tłokach.

Jak sprawdzić koło zmiennych faz? Dodam, że silnik chodzi cicho, nie ma żadnych dziwnych odgłosów z silnika zarówno na niskich jak i na wysokich obrotach.

 

Jest może ktoś z Poznania lub okolic z takim silnikiem? Mógłbym wówczas porównać jak chodzi inny silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.12.2019 o 08:40, Andrzej-2010 napisał:

4/ Przeczyścić;

      - przepustnicę plus wymiana oringu,

      - map sensor oraz zadbać o jego szczelność montażu.

 

Konieczna kontrola poprawności ustawienia rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zalecam demontaż czujnika położenia wałka rozrządu i jego przeczyszczenie. Wygląda mi na to że zamienne fazy nie działają. Można spróbować odpiąć wtyczkę od zaworu zmiennych faz. Zapali się check. Przejechać się, jeżeli jedzie tak samo to mamy odpowiedź. Po podpięciu ponownie wtyczki od zaworu check zgaśnie. Usterka zapisze się w pamięci sterownika. Czy wcześniej sprawdzane były błędy? Może być błąd od przestawiacza faz, błąd czujnika wałka rozrządu lub ogólna elektroniki. Wszystkie te błędy są od czujnika wałka rozrządu. Czujnik jest czujnikiem Halla i trudny w diagnostyce. Uwaga: wtyczkę odpinać na wyłączonym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!