Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Piszczenie klocków ... ABS STOP SERVICE


Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Posiadam problem z klockami i tarczami hamulcowymi.Problem wyglądał następująco. Tarcze hamulcowe które jeździły u mnie dosyć długo dostały nowe klocki. Na początku wszystko fajnie bez większych problemów. Po przejechaniu około 6k km na tych klockach zaczynały popiskiwać przy dohamowywaniu, jak lekko naciskało się pedał. Jeździłem dużo w trasy więc jakoś mi to nie przeszkadzało. Po przejechaniu 20 k na tych klockach tarcze zaczęły bić ( zrobił się taki rowek ). Zakupiłem nowy komplet ( Tarcze + klocki ) średniej półki. Przez pierwsze 5k km wszystko w porządku. Lecz znowu robi się to samo. Klocki zaczynają piszczeć przy dohamowywaniu - lekkie wciśnięcie pedału hamulca. Całe hamulce zostały wyczyszczone, oskrobane z rdzy jarzma, nowe blaszki pod klocki, prowadnice przeczyszczone i nasmarowane ( ta prowadniczka z gumką chodzi dość ciężko ) ale myśle, że to właśnie przez nią tak pracuje uważam za poprawne. Już nie wiem co z tym zrobić a kupować komplet tarcz na 5k km uważam za bezsensowny. Dodatkowo podczas długiej trasy, jadąc bez przerwy 400km + trasa z prędkościami 140km/h wywali mi błąd po tym dystansie Service + Stop + ABS + Ręczny. Po zatrzymaniu kontroluje wtedy ilość płynu - jest w porządku odpalam samochód błędu nie ma. Tak się dzieje tylko podczas długiej trasy. Jakieś pomysły gdzie szukać problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to mówią z g...a bata nie ukręcisz, teraz to już się tak przemęcz. Klocki które na pewno nie będą piszczeć to tzw. klocki ceramiczne. Ja na takich jeżdżę. Nie pylą, nie piszczą, fakt, troszkę droższe są i hamują troszkę inaczej w porównaniu do miękkich, zwykłych ATE, ale to jest bardzo delikatna, prawie niewyczuwalna różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, omega napisał:

hamują troszkę inaczej w porównaniu do miękkich, zwykłych ATE, ale to jest bardzo delikatna, prawie niewyczuwalna różnica.

Wypraktykowałem w tej konfiguracji w Lagunie i po 40 kkm do kolejnej wymiany miałem również zwykłe tarcze ATE.

17 godzin temu, MechanikAmator napisał:

 

17 godzin temu, MechanikAmator napisał:

ta prowadniczka z gumką chodzi dość ciężko ) ale myśle, że to właśnie przez nią tak pracuje uważam za poprawne

Suwadła jarzma muszą pracować suwliwie i  lekko. Masz spuchnięte gumowe tuleje prowadnic od niewłaściwego smaru (tyko hamulcowy). Są one w zestawie naprawczym.

Zespół sprawdzamy  obracając zacisk do góry i jarzmo w dół   musi się  wolno zsunąć bez tzw kołyski.

17 godzin temu, MechanikAmator napisał:

Service + Stop + ABS + Ręczny

To komunikaty spowodowane wzrostem ciśnienia płynu  za pompą ABS, bez użycia pedału hamulca. Koniecznie płyn hamulcowy do wymiany bo zwiększał swoją objętość przez temperaturę wrzenia.

Przypuszczam, że klocki są zeszkliwione i być może mają ślady pęknięcia.

Ten układ to Twoje bezpieczeństwo i jest warte znacznie więcej jak 100 zł.!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!