Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

W serwisie Renault


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Byłem w serwisie, bo bardzo mnie już denerwowały upierdliwe dźwięki coś jak chrobotanie, szuranie, obracanie  starego wentylatora lub  linki w pancerzu (jak kiedyś w prędkościomierzach ), dźwięk dochodzi z okolicy lewego nawiewu. Nie jest to może strasznie głośne, ale jednak słyszalne przy prędkościach 40-70km/h, przy wyższych prędkościach w kabinie i tak jest głośno, a szum powietrza i silnika zagłusza ten dźwięk.
Oczywiście jazda kontrolna z diagnostą, słuchał ... jeździmy.. i potwierdza, że rzeczywiście coś tam szumi.

W czasie jazdy wyłączył nawet silnik (trochę się przeraziłem) i w ten sposób stwierdził, że to nie problem silnika, bo szum i chrobotanie nadal było słyszalne bez zmian. Zasugerowałem może to sprzęgło, wysprzęglik (takie informacje znalazłem na forum), ale diagnosta to odrzucił. Jego zdaniem to skutek pędu powietrza pod maską, w komorze silnika lub pod, jakiś element wpada w wibracje i wydaje taki dźwięk. Za kilka dni jestem umówiony w serwisie na poszukiwanie tego wibrującego elementu. Diagnosta twierdził, że mają metodę wykrywania, to jest zaklejają, osłaniają wlot powietrza w  części komory silnika i sprawdzają, czy dźwięk nadal występuje i w ten sposób po kilku próbach lokalizują okolicę i następnie element(y) powodujący dźwięk.

Logika w tym jakaś jest, ja jednak skłaniam się, że to nie wibrujący element, a wirujący-obracający się, i teraz pytanie do forumowiczów:
które elementy mechaniczne, przy wyłączonym silniku (ale w trakcie jazdy), obracają się i mogłyby powodować takie efekty, czy system przeniesienia napędu skrzynia-sprzęgło można tutaj wyeliminować tak jak stwierdził diagnosta z serwisu?

Jakie jest Wasze zdanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzisz, że diagnosta z serwisu się myli? Ja  sugerowałem ten wysprzęglik (wspomniałem mu, że znalazłem taką info na forum), no ale "serwis ma zawsze rację", nie jestem mechanikiem więc się nie sprzeczałem.

Pytanie do Dandiego82, czy wysprzęglik obraca się (łożysko oporowe pracuje)  cały czas nawet jak silnik jest odłączony i sprzęgło wciśnięte/zwolnione? Oglądałem kilka animacji z pracy sprzęgła i już sam nie wiem.  Może mógłbym podpowiedzieć coś w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Sądzę, że każdy ma prawo się pomylić nawet ASO bo nie ma ludzi nieomylnych. W ASO nie pracują mechanicy (większość) tylko ,,wymieniacze " części i to jeszcze do wielu spraw potrzebują instrukcji krok po kroku jak do czego się zabrać jaki zestaw kluczy uszykować do danej pracy, czas potrzebny jest z góry okreslany itd, dotyczy to wszystkich ASO każdej z marek

 

2.https://autokult.pl/25410,lozysko-wyciskowe-sprzegla-zasada-dzialania-i-eksploatacji

Edytowane przez Dandiego82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, dartek napisał:

Sądzisz, że diagnosta z serwisu się myli? Ja  sugerowałem ten wysprzęglik (wspomniałem mu, że znalazłem taką info na forum), no ale "serwis ma zawsze rację", nie jestem mechanikiem więc się nie sprzeczałem.

Pytanie do Dandiego82, czy wysprzęglik obraca się (łożysko oporowe pracuje)  cały czas nawet jak silnik jest odłączony i sprzęgło wciśnięte/zwolnione? Oglądałem kilka animacji z pracy sprzęgła i już sam nie wiem.  Może mógłbym podpowiedzieć coś w serwisie.

Jedz do innego aso. Przecież możesz naprawiać auto gdzie chcesz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

  W temacie chrobotania z lewej strony nawiewu, kupiłem auto 3 miesiace temu 1,33 140 km, od nowości słyszalne było chrobotanie, przyczyny były dwie szumiące łożysko w skrzyni i skrzypiąca lampa w podsufitce co dawalo tai dźwiek. Obie usterki usunięte i cisza

Edytowane przez przemoania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przemoania, a w którym ASO to zdiagnozowali i zrobili, może będę musiał się tam wybrać? Czy ten dźwięk od tego łożyska w skrzyni występował stale podczas jazdy, czy tylko na którymś biegu, albo na luzie?

 

Jeszcze moje przemyślenia odnośnie wysprzęglika, który jest sugerowany, jako źródło hałasu, może mechanik mnie poprawi jeśli się mylę:

-  chyba wysprzęglik pracuje tylko w momencie wciśnięcia sprzęgła, wówczas łożysko dociskane jest do sprężyny sprzęgła i łożysko kręci się razem z tarczą, w tym czasie może coś szumieć, chrobotać

- kiedy nie dotykamy sprzęgła, lub jedziemy na luzie, wówczas wysprzęglik nie porusza się - więc nie powinien wydawać żadnego dźwięku, wprawdzie wiruje w nim wałek sprzęgłowy, ale się z nim nie styka, czy tak jest w rzeczywistości?

 

U mnie chrobotanie, szum występuje bez względu na załączenie sprzęgła (na biegu, czy na luzie) więc się zastanawiam, czy to wysprzęglik jest moim problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!