Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1.9 DCI biały dym i metaliczne stuki


wiech54

Rekomendowane odpowiedzi

Problem z Megane II 1.9DCI 2004r. Przy nagrzanym silniku co jakiś czas zdarza się że przy próbie wyprzedzania innych aut na długiej prostej lekko pod górkę, po redukcji biegu z 6 np. na 4 i spokojnym ale zdecydowanym przyspieszaniu, nagle z rury wydechowej dosłownie "wybucha"  biały dym, taki że wyprzedzane samochody muszą zwalniać bo kierowcy nic nie widzą, silnik w moim aucie zaczyna głośno metalicznie stukać i na wyświetlaczu zapala się napis INJECTION FAULT dalej STOP i SERVICE. Moja reakcja to gaz na zero (silnik zwalnia do min obrotów), zatrzymuję się, wyłączam silnik. Po chwili uruchamiam silnik, wyświetlane wcześniej ostrzeżenia znikają, silnik pracuje normalnie, nie klepie i nie dymi, mogę jechać dalej. Sprawdziłem że podobna sytuacja pojawia się po kilku dniach i tak mniej więcej od pół roku. Komputer u mechanika od silników w zasadzie nie wyświetla błędów. Prosiłbym o jakąś wskazówkę co może być nie tak z moim autem. Trochę jestem załamany bo po zakupie tego auta włożyłem masę pieniędzy aby mieć wszystko sprawne (maglownica, przegub,dwumasa, rozrząd turbina i jakieś elementy w zawieszeniu, opony itp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

wersja 120KM, zgadza sie ?

Na pewno jest to biały dym ( czysty biały ), a nie szary / ciemny w dużej ilości ? Możesz mieć problem z listwą CR ( czujnik, regulator etc. ). Injection Fault to ogólnie problem z układem wtryskowym.

 

Skoro nie ma zapisanych błędów w module silnika to musicie podejrzeć parametry w czasie rzeczywistym - czyli bierzesz gościa z komputerem, jedziecie w trasę i próbujesz wielokrotnie wyprzedzać / redukować błędy aż do jego wywołania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wiech54 napisał:

Komputer u mechanika od silników w zasadzie nie wyświetla błędów.

Mechanik nic więcej nie zaproponował/wykonał?

Proponuje sprawdzić; 

    - czy nie ma  powietrza w przewodzie od filtra paliwa do pompy paliwa?

   -  czy nie puszcza zawór wysokiego ciśnienia na powrocie z wtrysków?

   -  kiedy wymieniany był filtr paliwa?

W większości przypadków to  wina zaworków przelewowych wtryskiwaczy ;

   - zrób próbę przelewową wtryskiwaczy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisał Andrzej-2010 sprawdź filtr paliwa, kiedy był wymieniany? Ja miałem podobną sytuację u siebie, przy dynamicznej jeździe (autostrada, wyprzedzanie itp.) samochód nagle wchodził w tryb awaryjny. Po wymianie filtra jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!