Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Częste załączanie wiatraka chłodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Chciałem sie dopytać czy to normalne w przypadku 1,2 TCe. Otóż ostatnio jadąc w trasie prędkością ok 70-90 km na godzinę czyli nie obciązając silnika zatrzymując sie na światłach często słyszałem pracujący wentylator chłodnicy. To samo jest np jak jadę samochodem po mieście do domu i po zatrzymaniu pracuje wentylator do wyłączenia a czasami nawet pracuje bo zamknięciu samochodu.

Temperatura na wskaźniku w normie. Czy miał ktoś może podobne objawy? Chyba ze to norma w tym silniku aczkolwiek wcześniej nie zauważyłem by tak sie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Używanie klimy tylko w lato to najkrótsza droga do awarii sprężarki lub zagrzybienia układu. W poprzednim samochodzie zrobiłem sobie przerwę od klimy na zimę, to potem walczyłem z nieprzyjemnym zapachem. 

A w megance nie używam trybu auto, tylko ręcznie uruchamiam klimę i przeważnie wentylator chodzi non stop na postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To akurat nie jest prawda, używanie trybu Auto cały rok jest najlepszym rozwiązaniem i najbardziej zmniejsza ryzyko wystąpieniu awarii układu klimatyzacji. Jeśli znajdę artykuł to podlinkuję, kiedyś o tym czytałem.

 

EDIT: Co by nie być gołosłownym -> https://moto.pl/MotoPL/7,88389,22972561,czy-zima-nalezy-uzywac-klimatyzacji-samochodowej-warto-by.html

Edytowane przez Geble
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle mnie zrozumiałeś. Nie używam trybu auto bo wolę sam sterować siłą i kierunkiem nawiewu. A z artykułu wynika to co wspomniałem - chodzi o używanie klimatyzacji zimą.

"Sposobem na ograniczenie ryzyka usterki jest korzystanie przez cały rok z funkcji "Auto" (jeżeli klimatyzacja została w taką wyposażona)".

Dla tych co zapominają, zbawienna może być właśnie funkcja "auto", która pamięta o tym za nas. W moim przypadku mam włączone ręcznie. Trzeba pamiętać, że funkcja auto nie zawsze załącza sprężarkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręcznie też nie zawsze załączysz sprężarkę jeśli temperatura na zewnątrz jest ujemna, o czym zresztą również jest w tym artykule. Ochrona przed zamarznięciem parownika. Pamiętam, że w jednym z moich poprzednich samochodów (dokładnie w Astrze H) sprężarka nie chciała się załączać już przy 7 stopniach, co przy bardzo dużej wilgotności było dość uciążliwe, bo bardzo wolno dało się pozbyć pary na szybach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 lata później...

Miałem podobne objawy,  temperatura na wskaźniku była ok. była zima a wentylator często się włączał, serwis mnie zbywał że to normalne. Sprawdź czy jak już chodzi wentylator to masz ciepły wąż biegnący do chłodnicy. U mnie w końcu wymienili termostat, Są 2, chodziło o ten z przodu silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, ricardo76 napisał:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Ostatnio macałem rurę idącą do chłodnicy i ta po lewej stronie patrząc na silnik z zewnątrz była zimna, a ta po prawej ciepła. Może nie te macałem co trzeba:)

Rok temu miałem taką sytuację ze jadąc w góry w trakcie podjazdu temperatura silnika mi wzrosła do 3/4 a potem spadła. Ale to tylko raz tak było w serwisie jak to zgłosiłem to oczywiście nie zauważyli błędu.

PS masz moze namiary na termostat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Byłem wczoraj na serwisie. Zgłosiłem zimną rurę do chłodnicy, ciągle kręcacy sie wentylator i zmianę koloru płynu.

Diagnoza walnięty termostat przedni. Wymieniony na gwarancji. I po problemie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!