Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II phI nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam niemałą zagwozdkę... Po kupnie nowego auta trochę zaniedbałam sprawę z Megane II, rozładował się w niej akumulatora, a niestety nie miałam kluczyka awaryjnego żeby ją otworzyć. W związku z tym stała tak dłuższy okres (jakieś 3 miesiące) z planem otworzenia i uruchomienia auta. Udało się otworzyć drzwi, akumulator został naładowany, natomiast samochód nie odpala... Przed "postojem" normalnie odpalał i jeździł (problemy były jedynie z nawiewem). Po włożeniu naładowanego akumulatora działają światła, radio, itp. Napięcie na akumulatorze sprawdzone po naładowaniu wskazywało 12,7V. Czy ma ktoś może pomysł co może być przyczyną? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

12 minut temu, czuupakabra napisał:

2. Próbuje zaskoczyć ale słychać tylko pyknięcie (bardziej z zewnątrz auta).

 

Ale czy wał korbowy kręci się wartko?

Jakie jest napięcie na akumulatorze w chwili rozruchu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie w chwili rozruchu nie było sprawdzane (tylko po jakimś czasie od naładowania jeszcze w mieszkaniu).

Dzisiaj w takim razie sprawdzę jakie jest przy rozruchu. 

Niestety nie wiem jak poznać czy wał korbowy się kręci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może akumulator jest naładowany, ale jego prąd rozruchowy jest za mały. Auto stało 3 msc więc na pewno prąd rozruchowy potrzebujesz porządny ( to możesz sprawdzić opornicą ). Jeśli nie możesz pozwolić sobie obecnie zakupić nowy to załatw kogoś z kablami i postarajcie się go uruchomić na kablach od innego samochodu. To jest najprostsza metoda.

 

Jeśli rozrusznik nie zakręci a cyknie to sprawdź bezpiecznik pod maską, jeśli jest nie przepalony to masz do wymiany rozrusznik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłam wieczorem ponownie napięcie akumulatora i wynosiło już 12,2 V (po 1 dniu stania). Przy próbie uruchomienia silnika napięcie spadło do 11,9V. Niestety nie udało mi się zlokalizować koła pasowego, ale przy 3-ciej próbie uruchomienia można było usłyszeć że coś się "kręci" po lewej stronie od silnika (na początku było słychać tylko pyknięcie podczas prób uruchomienia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, czuupakabra napisał:

coś się "kręci" po lewej stronie od silnika

Koła napędzane paskiem osprzętu. Napięcia masz prawidłowe. 12,2V w temperaturze 0 stopni jest ok. Akumulator jest (był) naładowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej napięcie w spoczynku nie oznacza, że jest on w pełni sprawny i da odpowiedni prąd na starcie ( prąd na starcie to kilkaset Amper ).  To tylko w woli wyjaśnienia. Mogę też dodać, że mój stary akumulator trzymał napięcie, ale dawał odpowiedni prąd tylko na pół obrotu wału :D

 

Jeśli na początku tylko cykał ( raz na start ), a teraz zaczął coś kręcić to bardzo możliwe że bendix Ci się zastał. Postaraj się kilka razy go odpalić - jest szansa że ruszy. Jeśli nie, czeka Cię wymiana rozrusznika - tutaj masz instruktaż w zjadliwej formie:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!